Pagina 1 van 1

heeft iemand ervaring met NGK Iridium Spark Plugs BMW

BerichtGeplaatst: ma 28 sep 2009, 15:47
door alamaison

Re: heeft iemand ervaring met NGK Iridium Spark Plugs BMW

BerichtGeplaatst: ma 28 sep 2009, 16:27
door BeekMW
Ikzelf niet direct voor de BMW. Ik had op mijn H*nda eerst Denso irridiums en daarna deze. Ik moet zeggen dat het gewoon goed werkt en langer meegaat tov andere bougies (betere verbranding, langere levensduur) :thumbsup:

Re: heeft iemand ervaring met NGK Iridium Spark Plugs BMW

BerichtGeplaatst: ma 28 sep 2009, 19:13
door Fred


Ik ben ook van plan iridiums te plaatsen, meerbepaald de LPG versie van NGK.
Verwacht je aan 2 problemen:
- De originele bougiekabels passen niet op de bougie (en je kan de bredere kop van de
bougie er niet afschroeven zoals bij normale bougies heb ik ondervinden...)
- Normaal hebben we bougies zonder resistors, en iridiums hebben 5 ohm weerstand.
Wat er voor zorgt dat je door die extra weerstand/impedantie, minder goeie ontsteking krijgt,
wat precies de bedoeling is met Iridium bougies...

Oplossing?
- Ik denk eraan magnecor bougiekabels te bestellen die de 5 ohm compenseren, en de grotere aansluitkappen hebben
die wel op de iridiums passen.

Nog iemand tips? :)

Re: heeft iemand ervaring met NGK Iridium Spark Plugs BMW

BerichtGeplaatst: ma 28 sep 2009, 20:43
door Street legal
Iridiums hebben geen nut op onze oudere auto's. Zeker niet op lpg. Het beste lopen ze met ouderwetse bougies. Ik heb in een amerikaan op lpg allerlei fijne moderne bougies getest, zoals Denso iridium, en splitfire. De auto liep het mooiste en presteerde op de rollenbank het beste met ac delco standaard bougies een type kouder dan er in hoorde te zitten., Wat betreft de weerstandskabels, de kabels van Janmor zijn voor bougies met dikke pen. Kabels zonder weerstand, zoals de magnacor loop je het risico van voorontsteking en kun je de transistor van de motronic laten ploffen. Misschien een MSD kastje monteren op de bobine uitgang van de motronic en deze de MSD Blaster2 bobine laten aansturen met 425 v om zo de hogere weerstand te overwinnen.

Re: heeft iemand ervaring met NGK Iridium Spark Plugs BMW

BerichtGeplaatst: ma 28 sep 2009, 20:57
door Fred
Street legal schreef:Iridiums hebben geen nut op onze oudere auto's. Zeker niet op lpg. Het beste lopen ze met ouderwetse bougies. Ik heb in een amerikaan op lpg allerlei fijne moderne bougies getest, zoals Denso iridium, en splitfire. De auto liep het mooiste en presteerde op de rollenbank het beste met ac delco standaard bougies een type kouder dan er in hoorde te zitten., Wat betreft de weerstandskabels, de kabels van Janmor zijn voor bougies met dikke pen. Kabels zonder weerstand, zoals de magnacor loop je het risico van voorontsteking en kun je de transistor van de motronic laten ploffen. Misschien een MSD kastje monteren op de bobine uitgang van de motronic en deze de MSD Blaster2 bobine laten aansturen met 425 v om zo de hogere weerstand te overwinnen.


Ikzelf heb gasdampinjectie en heb dus een warmere ontbranding op LPG.
Dus is het beter van dit te compenseren met een koelere bougie.

Standaard heb ik de W8DC zitten (of BP5ES bij NGK), dus ofwel
plaats ik de W7DC of de BP6ES (NGK telt omgekeerd)?

En naar wat gaat jullie voorkeur uit? Bosch of NGK? :)

Ciao,
Fred

Re: heeft iemand ervaring met NGK Iridium Spark Plugs BMW

BerichtGeplaatst: ma 28 sep 2009, 21:04
door Street legal
NGK !!!!!!! en vergeet de "s " achter het type. Dit zijn radio ontstoorde bougies en hebben ook een beetje extra weerstand. In mijn wagen zitten BP5E bougies van NGK

Re: heeft iemand ervaring met NGK Iridium Spark Plugs BMW

BerichtGeplaatst: ma 28 sep 2009, 21:07
door Fred
Street legal schreef:NGK !!!!!!!


Dus de BP6ES (kouder) of de BP5ES?
Ik rij nogal sportief :mrgreen: wat zou u nemen?

Re: heeft iemand ervaring met NGK Iridium Spark Plugs BMW

BerichtGeplaatst: ma 28 sep 2009, 21:09
door Street legal
Bij een wat forsere rijstijl de koudere, maar dan loop je het risico dat de bougie 'swinters niet optimaal schoon brandt. Ik heb geen injectie voor de LPG, en gebruik mijn wagen als een sportieve toerwagen.

Re: heeft iemand ervaring met NGK Iridium Spark Plugs BMW

BerichtGeplaatst: zo 11 okt 2009, 15:25
door alamaison
bedankt voor de info, en dan ga ik maar voor standaard plugs evt aangepast voor gas eind van de maand...