Pagina 1 van 1

BMW e23 3teilige BBS 7Jx16

BerichtGeplaatst: do 07 apr 2011, 17:38
door Bmw e12 driver

Re: BMW e23 3teilige BBS 7Jx16

BerichtGeplaatst: do 07 apr 2011, 18:04
door RobertF
Voor degene die zoiets zoeken maar dan in 17" met nieuwe banden dan is dit een koopje alleen de banden kosten dit al, Ook niet zo ver weg
http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s ... r/22663546

Re: BMW e23 3teilige BBS 7Jx16

BerichtGeplaatst: zo 17 apr 2011, 18:08
door graad
ik heb ze onder de 6 liggen :lipssealed:

Re: BMW e23 3teilige BBS 7Jx16

BerichtGeplaatst: wo 04 mei 2011, 18:22
door jeffreypico
Op marktplaats stonden ze ook

Nou ben gister wezen kijken, hij had ook maar een foto er op staan.
Weet nu waarom ZIET ER NIET UIT.
Rand blanke lak eraf en van de schroefjes was bijna niets van over zo veel roest.
Ben mooi voor niets geweest rondje lelystad

Re: BMW e23 3teilige BBS 7Jx16

BerichtGeplaatst: wo 04 mei 2011, 20:35
door MartinE34
Ik heb er ook zoiets onder de 635CSI :D

Zelf uit elkaar gehaald hart gespoten en velg rand gepolijst nieuwe boutjes en klaar ;)
Die van mij zagen er ook beroerd uit ,blanke lak los en veel oxydatie :(

Heb alleen de verkeerde keuze gemaakt voor de voorbanden :P


Afbeelding

Re: BMW e23 3teilige BBS 7Jx16

BerichtGeplaatst: do 05 mei 2011, 11:28
door jeffreypico
Maar waar heb je de boutjes vandaan want bbs levert ze niet los(orgineel).
Ik heb ze opnieuw laten verchromen.
En die op EBAY zijn geen orginele, de kop is ook anders.
Maar hoe heb jij ze gepolijst?

Niet onnodig quoten.

Re: BMW e23 3teilige BBS 7Jx16

BerichtGeplaatst: do 05 mei 2011, 23:33
door MartinE34
De boutjes heb ik overgenomen van iemand van het E34 forum ,maar je kunt ze beter laten verchromen als het goed gedaan is ,is de kwaliteit beter! maar was je veel kwijt en hoelang moest je erop wachten?

De velgen heb ik dmv afbeit ontdaan van de blanke lak lagen ,dit neemt wat tijd inbeslag (heel wat tijd) de lak die er nog opzit is verekte hard :!:

Ik heb daarna alle boutjes verwijderd ,het hart er uit geslagen wel met beleid maar hij zit erg vast.

Beschadigingen van de velgrand probeer je met een (power)vijl en daarna met korrel 80 weg te werken

Dan ga je met korrel 220 schuurpappier schuren met het handje ,bij oneffenheden of oxidatie pak je korrel 80 en weer naschuren met korrel 220 totdat de oneffenheden weg zijn ,dan ga je met korrel 400 de krassen van korrel 220 wegschuren na dit ga je met 1200 verder tot de schuur krassen van 400 weg zijn ,volgende stap zijn de schuur krassen van korrel 1200 weg schuren met waterproof schuurpappier 2000 netzolang en met veel water totdat de aluminium rand al bijna gaat glimmen na dit is het alleen nog maar met BELGOM polijst pasta oppoetsen

En het hart is een kwestie van schuren en spuiten in de gewenste BMW kleur let wel op dat je de rand van het hart dat weer op de rand van de velg gemonteerd word vrij van verf cq blanke lak is liefst zo vlak mogelijk houden anders heb je zijdelijngse slag in de velg en kun je hem weer demonteren :!:

Hoe nauwkeuriger je schuurt hoe mooier het resultaat,onderstaande velgen heb ik al gedaan ;)
De BBS RC 8x17 voor onder de E24
Afbeelding

De M-parralel breedset
Voor
Afbeelding
Na
Afbeelding

En die zitten onder de touring ;)
Afbeelding
Afbeelding

Re: BMW e23 3teilige BBS 7Jx16

BerichtGeplaatst: zo 08 mei 2011, 21:38
door graad
mooi hoor :o :o

Re: BMW e23 3teilige BBS 7Jx16

BerichtGeplaatst: zo 08 mei 2011, 22:42
door MartinE34
Mooi houden!,je durft bijna niet hard te remmen :P