Pagina 1 van 1

1980...???

BerichtGeplaatst: ma 05 mei 2014, 16:42
door graad

Re: 1980...???

BerichtGeplaatst: ma 05 mei 2014, 18:12
door riemer
Het staat er echt een originele hollander van 1980.

Re: 1980...???

BerichtGeplaatst: ma 05 mei 2014, 18:35
door V-MAX
Volgens mij is deze al een keer besproken evenals de merkwaardige datum eerste toelating en de letter-cijfer combinatie van het kenteken....

Re: 1980...???

BerichtGeplaatst: ma 05 mei 2014, 19:12
door graad
Kenteken is 1980, maar auto niet,whalenose, :?: :mrgreen:
Wel een superkleur :Peace:

Re: 1980...???

BerichtGeplaatst: ma 05 mei 2014, 20:25
door V-MAX
Nou, om preciezer te zijn is de letter-cijfer combinatie en dus het kenteken van 1986 maar is de eerste toelating op de weg en tevens in Nederland volgens het online-register van de RDW 1980...... en dat is op z'n zachtst gezegd vreemd te noemen

Re: 1980...???

BerichtGeplaatst: di 06 mei 2014, 10:54
door Street legal
Dat is wel vaker gebeurd met herkeurde total loss of eerder gestolen en terug gevonden voertuigen. RDW slaat er dan een extra code in.

Re: 1980...???

BerichtGeplaatst: di 06 mei 2014, 15:13
door V-MAX
@Street legal: Dat begrijp ik even niet, kun je dat nader toelichten? Om even te verduidelijken wat ik raar vind aan deze auto: het kenteken luidt PT-50-BT. Kentekens beginnend met de letters PT kwamen pas medio 1986 in omloop. Kentekens uit 1986 beginnen namelijk met

Re: 1980...???

BerichtGeplaatst: di 06 mei 2014, 17:25
door baur323
Een paar mogelijkheden+

Allereerst de overbekende schutbord modificatie. e23ers zijn daar erg vaak heel slecht.
Een fout van het RDW, echt als het kenteken bestand doorbladert stikt het werkelijk van de fouten. Zo bestaat er een e36 met een bouwjaar van 1903, een e23 met een kenteken gewicht van dik 1800kg enzovoort. Ook in benamingen klopt er heel vaak geen zak van. Het kan dus zijn dat ooit het RDW het bouwjaar verkeerd heeft ingevuld...not likely, maar het kan.

Een ombouw van type 1 naar type 2, maar met behoud van bouwjaar op kenteken.

Schade of import.
Destijds kon je voor meen ik hfl 134 een nieuw kenteken krijgen. Heel veel duurdere auto

Re: 1980...???

BerichtGeplaatst: di 06 mei 2014, 18:10
door V-MAX
Met een schutbordmodificatie kun je veel veranderen maar niet in de bestanden van de RDW de datum van de eerste toelating op de openbare weg met zes jaar vervroegen zonder je kentekencombinatie te wijzigen....

Een ombouw met behoud van bouwjaar lijkt me ook niet het geval: of je krijgt een nieuw kenteken met een nieuwe datum eerste toelating of je houdt je oude kenteken met de oude datum van eerste toelating. Voor import en schade geldt volgens mij hetzelfde.

De datum eerste toelating in Nederland komt in beginsel altijd overeen met de afgegeven lettercombinatie van het kenteken (deze datum kan hooguit later liggen dan de lettercombinatie als het kenteken niet meteen na de aanvraag te naam is gesteld). De datum eerste toelating op de weg daarentegen kan als gevolg van import w

Re: 1980...???

BerichtGeplaatst: di 06 mei 2014, 19:51
door RobertF
Een total loss e23 gekocht van 1980 met kenteken, In de 80-iger jaren werd zelden een kenteken in beslag genomen. Toen een mooie e23 serie twee in de juiste kleur erbij gestolen en chassisnummer omgezet. RWD keuring was niet nodig.

dit werd op ruime schaal gedaan vroeger met dure autos
In de 80-iger jaren heb ik twee keer een e23 kunnen kopen, 1 platanen groen en 1 achat groen die beide waren omgekat.
5 jaar geleden ook nog tegen 2 opgelopen, een zilverkleurige en een bahamabeige

Re: 1980...???

BerichtGeplaatst: di 06 mei 2014, 22:24
door V-MAX
Ik kan het echt niet duidelijker uitleggen dan dat in mijn vorige post heb gedaan. Als deze auto was omgekat met een chassisnummer en kenteken uit 1980 had er ook een kenteken op moeten zitten beginnend met FS, FT, FV, FX, FY, FZ, GB, GD, GF, GG, GH, GJ, GK, GL, GN of GP....maar dat is dus niet het geval.

Re: 1980...???

BerichtGeplaatst: di 06 mei 2014, 23:59
door RobertF
De diefstal en het omkatten heeft gewoon in 1986 plaats gevonden. Dan hebben ze in 1986 deel 1 verloren en een nieuw kenteken gekregen.

Ik had een E3 in 1978 en die was van 1969. Ik had hem helemaal opnieuw laten spuiten en zag er als nieuw uit...... alleen een kenteken van 9 jaar oud
Tja, naar de politie en gemeld dat ik deel 1 kwijt geraakt was tijdens de verbouwing. Kreeg een nieuw kenteken van 1978.

Re: 1980...???

BerichtGeplaatst: wo 07 mei 2014, 17:48
door Street legal
@ Robert F, dan stond er toch datum eerste toelating 1969 op toch? Zoiets is bij de auto uit de eerste post ook gebeurd denk ik.

Re: 1980...???

BerichtGeplaatst: wo 07 mei 2014, 18:57
door RobertF
Ja op het kenteken stond 1969 maar dat ziet niemand, het ging er om dat je een jonge letter cijfer combinatie had en dat men dan dacht dat je een nieuwe auto had ipv.

Re: 1980...???

BerichtGeplaatst: wo 07 mei 2014, 21:10
door V-MAX
Als dat vroeger inderdaad mogelijk was (nieuw kenteken met oude toelatingsdatum) dan is dat inderdaad een logische verklaring..... ;)