Pagina 1 van 1

Hele mooie originele NL Alpina E12

BerichtGeplaatst: wo 21 mei 2014, 22:50
door e23eric
Nou ben ik nooit zo'n zware Alpina-fan maar deze is toch wel erg mooi! :clap:
Begin sowieso E12's steeds mooier te vinden.
Iets voor jou Graad! :Peace:

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... ousPage=lr

Re: Hele mooie originele NL Alpina E12

BerichtGeplaatst: do 22 mei 2014, 12:21
door BMWim
Bijzonder ! Zo'n originele NL....is het nou een B7 ?

Re: Hele mooie originele NL Alpina E12

BerichtGeplaatst: do 22 mei 2014, 16:16
door Peter E12 525
Erg mooi

Re: Hele mooie originele NL Alpina E12

BerichtGeplaatst: do 22 mei 2014, 19:07
door alpinac1
Ik denk dat dit een aftermarket alpina is. Dus alleen alpina aangekleed en niet motorisch. Dat kon een dealer toen doen op bestelling. Daarom is het op kenteken gewoon een 528i.
Qua bouwjaar zou dit een B7 turbo moeten zijn en dat is dit niet.
Er zijn van de eerste bouwjaren e12 wel kleine series alpina`s gemaakt, o.a. B2, B8.
Maar wel een hele mooie BMW.

Re: Hele mooie originele NL Alpina E12

BerichtGeplaatst: do 22 mei 2014, 19:18
door graad
Helemooie
Maar vind t wel geld hoor :oops:
M badges :?:
Lelijke antenne op de klep :lipssealed:
D'r zijn ook veel e21 later tot ALPINA verbouwd
Je kon toen nog een 320/ 520 ect naar alpina brengen om hem om te laten "" bouwen""
Manders in Deurne heeft een hele tijd geleden een originele b7s gehad voor 24000

Re: Hele mooie originele NL Alpina E12

BerichtGeplaatst: do 22 mei 2014, 19:26
door graad
Voor de tuners onder ons
Deze zit er bij mij ook in :Peace:

http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr

Re: Hele mooie originele NL Alpina E12

BerichtGeplaatst: do 22 mei 2014, 19:53
door Bmw e12 driver
In je 745i neem ik aan, in je 735 zal het niet veel helpen toch ??

graad schreef:Voor de tuners onder ons
Deze zit er bij mij ook in :Peace:

http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr

Re: Hele mooie originele NL Alpina E12

BerichtGeplaatst: do 22 mei 2014, 20:17
door graad
In mijn 735 :Peace:

Re: Hele mooie originele NL Alpina E12

BerichtGeplaatst: do 22 mei 2014, 20:24
door Bmw e12 driver
Helpt dat , is toch een ecu voor een turbo motor ?

Re: Hele mooie originele NL Alpina E12

BerichtGeplaatst: do 22 mei 2014, 20:33
door graad
Doet t gewoon bij mij
Loopt als hij koud is wel wat onregelmatig :scream:
Maar is wel sneller
Moet mijn spaghetti,spruitstuk ook nog plaatsen :mrgreen:

Re: Hele mooie originele NL Alpina E12

BerichtGeplaatst: vr 23 mei 2014, 07:10
door PayDay
graad schreef:Doet t gewoon bij mij
Loopt als hij koud is wel wat onregelmatig :scream:
Maar is wel sneller
Moet mijn spaghetti,spruitstuk ook nog plaatsen :mrgreen:


Dat vraag ik me af of hij sneller is... Een ecu wordt geprogrammeerd aan de hand van verschillende factoren. Wat nou als Alpina bijvoorbeeld grotere benzine-injectoren gebruikt? Heb jij die ook vervangen?
Kan dus best zijn dat er helemaal niks meer van de fuel-mappings klopt en dat je auto er dus alleen maar slechter van gaat lopen.

Re: Hele mooie originele NL Alpina E12

BerichtGeplaatst: vr 23 mei 2014, 07:15
door baur323
+1

Een m30 motronic is eigenlijk niet te chippen zonder echt alles goed aan te pakken.
Ik denk eerder dat je pk's verliest en een hoger verbruik hebt dan dat je iets wint.

Het zelfde geldt voor een spagettie spruitstuk; vaak hoor je verhalen van 10-15Pk+
Meten is weten...meestal is het gelijkblijvend of iets minder.
Hooguit 2

Re: Hele mooie originele NL Alpina E12

BerichtGeplaatst: vr 23 mei 2014, 19:57
door 728iA
een alipina ecu gaat niet werken met een gewone m30 blok. alpina stak er andere nokkenstokken in en een bewrkte kop. dan heb een alpina ecu helemaal geen zin in een normale m30 blok. de kans dat je wat vernield door een andere verbranding is ook nog

Re: Hele mooie originele NL Alpina E12

BerichtGeplaatst: vr 23 mei 2014, 21:34
door MartinE34
vind zelf chips tuning bij atmosferiche motoren toch al van weinig zin/nut hebben

je moet idd meer aapassen/veranderen en dan alles bij elkaar met een chip fijn tunnen en dan kan chip tunning van enige nut zijn en tot vermogens winst lijden en dan ook niet benzine met ron95 erin blijven rijden :P

zelf vind ik het maar minimaal in vergelijking met turbo motoren en chippen