Het is nu zo 06 jul 2025, 00:20

Een ongeluk zit in een klein hoekje

Plaats hier de link naar artikelen die je hebt gezien elders op Internet
  • Auteur
  • Bericht

RobertF

Professional Goud

Een ongeluk zit in een klein hoekje

Berichtwo 15 okt 2014, 09:18

CeesBMW

Site Admin

Re: Een ongeluk zit in een klein hoekje

Berichtwo 15 okt 2014, 10:39

Nog even de vrachtwagen inhalen voordat je de afslag moet nemen.
Freude am Fahren

MartinE34

Professional Zilver

Berichtwo 15 okt 2014, 10:51

onbegrijpelijk!! een vaker voorkomende domme/onozele fout ,oorzaak gehaast of niet opletten (andere zaken dan auto rijden) ,of wat Cees schrijft

als je zo rijd :roll: maar eens een cursus en ontzegging van min.een half jaar ,gevaar zetting indeze is hoger dan met 200+ km/u over de A2 in de rustige avond uren boenderen

nog maar goed datie op een trailer joept ,zal maar op een luxe wagen zijn geweest, een nog grotere ramp
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT

Kevin1991

Master

Berichtwo 15 okt 2014, 11:59

Sowieso waarom zou je de afrit afsnijden?
Je hebt totaal geen overzicht of er eventueel een file staat.
Sorry maar hoe bot het ook klinkt, eigen schuld dikke bult.

Afslag Oss / Berghem op de A59 staat die afrit tijdens de spits ook altijd vast, iedereen staat op de vluchtstrook en gaat niet 100 meter voor de afslag pas er nog tussen (je hebt uitzonderingen).
https://www.accountkiller.com/removal-requested

BMWim

Moderator

Berichtwo 15 okt 2014, 13:06

Shittttttt....

Ik merkte het ook wel eens als ik achter een vrachtwagen zittend, wil uitvoegen.. Stond een keer een vrachtwagen stil op de uitvoegstrook.
Gelukkig reed ik niet hard en kon uitwijken, maar je schrikt je het apelazarus
als ik mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi !

graad

Professional Platina

Berichtwo 15 okt 2014, 16:26

Bij in en uitvoegen let ik extra op,om dit soort dingen te vermijden,gelukkig overleefde de brokkenpiloot t....
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28

Johnnie Turbo

Professional

Berichtwo 15 okt 2014, 17:22

Wat er aan vooraf ging verdient niet de schoonheidsprijs. Maar je verwacht niet, dat wanneer het verkeer lekker doorrijdt, de rechterrijstrook stil staat. Dit is mij op de a8 ook eens bijna overkomen. Ik reed ca. 100 km/u achter een vrachtwagen, wil vervolgens naar rechts, omdat de weg zich splitst. Stond daar het verkeer stil. Ik kon nog net terug naar mijn oorspronkelijke rijstrook, anders........

riemer

Professional

Berichtwo 15 okt 2014, 17:41

Dikke bult heeft ze zeker :P

iets anders:

Ik verbaas me er vaak over dat mensen met een noodgang gaan inhalen terwijl het mistig is en je praktisch niets kunt zien.
Dat zijn behoorlijk dure gokjes, als je met je leven moet betalen.
[O o [][] o O] BMW E23 745i 1984

alpinac1

Die hard

Berichtwo 15 okt 2014, 18:52

Ik zie dit soort acties bijna dagelijks. Maar wat zal de vrachtwagenchauffeur gedacht hebben die de dashcam aan boord heeft en deze auto ook ramde omdat hij niet kon uitwijken?
Om hier op verder te gaan, motorrijders worden ook steeds meer levensmoe, is mijn ervaring. Steeds harder tussen de file door, ook tussen de vrachtwagens.
Riemer heeft het over mist. Tegenwoordig voelt iedereen zich veilig met hun dagrijverlichting aan de voorkant. En hun achterlichten?

RobertF

Professional Goud

Berichtwo 15 okt 2014, 21:07

Na mijn rit verleden week naar Kiel op de duitse Autobahn vraag ik mij af of de mensen nog wel gevoel voor snelheid hebben en weten hoe lang de remweg is.
De moderne auto's zijn zo stil dat het gevoel voor snelheid afneemt. Als je vroeger in je Simca'tje, Fiattje of Fordje 120kmh reed dan dacht je dat je vloog en kon je nauwelijks nog met elkaar praten.
Er zat een 15 jaar oude Opel Corsa met 4 man achter mij aan met 160Kmh, onverantwoord voor zo'n auto.

Elk klein auto'tje haalt met gemak 150 tot 160Kmh maar helaas kunnen de mensen wel snel rijden maar niet snel sturen.
Afstand houden met die snelheden doen ze ook niet. Als je ziet hoe dicht de mensen met 120kmh op elkaar rijden dan is het een wonder dat het niet vaker mis gaat.

Vroeger was het zo, dat een klein auto'tje b.v. een Mini ging max 125km en reed rechts en de grote auto's zoals een BMW reed links. Nu rijden de kleintje net zo hard als de grote en ook allemaal links. Ook al die gepensioneerde met hun hoge instap 4WD KIA rijden ook allemaal links en afstand houden ho maar.
Maar echt het toppunt zijn de bestelbusjes!!!

Na 4 uur rijden heb ik een half uur pauze ingelast omdat mijn ogen pijn deden van het geconcentreerd kijken. Als je even niet oplet dan heb je al een lease Audi op je bumper zitten. Het ergste zijn de drie baans wegen als je in het midden rijdt dan moet je twee banen in de gaten houden.

alpinac1

Die hard

Berichtdo 16 okt 2014, 19:00

RobertF, dat is ook een goeie van je. Met 4 man in een corsaatje, en dan een (onervaren) bestuurder die normaal alleen erin zit, houdt er geen rekening mee dat die corsa in zo`n geval 250 kg zwaarder is, en heel anders reageert. Uitwijken en remmen bijvoorbeeld. Daarom verongelukken er zoveel jongeren in het weekend. Met zn vieren of vijven in een kleine auto en dan om een boom gekruld. Dan hoeft er nog niet eens alcohol in het spel te zijn.
Maar we dwalen nu af.

MartinE34

Professional Zilver

Berichtdo 16 okt 2014, 20:20

Net bv die gast uit beesd die zijn maten dood reed op de A2 bij kerkdriel ,veel te snelle BMW voor zijn ervaring en met een paar man erin :(

hard rijden heb ik altijd alleen gedaan nooit met meerdere personen in een auto ,dat je jezelf om een boom kruld of niet heb je dan in dat geval zelf nog in de hand :P
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT

Keer terug naar Gespot