Goedenavond allemaal,
Zoals gebruikelijk zal ik me even voorstellen. Ik woon in het Noorden van het land en ben een grote BMWliefhebber en actief clublid in de bmwcoupe club.
Ik heb een aantal e9 en 24 en ook een e23.
Mijn e23 heb ik al bijna 10 jaar en zelf gekocht in Italie en toen ook naar Nederland gereden.
Het is een bruine 745i Executive uit 1985.
Dus met buffelleder, volledig electrische stoelen, airco open dak en becker radio met bediening voor en achterin.
De auto heb ik van de eerste eigenaar en is 100% roestvrij en dealeronderhouden.
Helaas staat de auto door drukke werkzaamheden al een paar jaar stil.
Aangezien de auto nu eindelijk compleet houderschap vrij is wil ik er graag weer in gaan rijden.
Maar de auto wil niet meer starten......
Eerste probleem was dat de auto bij het starten direct aansloeg maar bij het loslaten van de sleutel direct afsloeg.
Andere ecu geprobeerd, zelfde probleem, contactslot doorverbonden , geen succes.
Alle sensoren schoongemaakt, massa schoongemaakt, benzine vervangen, verdeler schoongemaakt enz.
De auto start nu wel door en met een beetje gasgeven blijft hij op een paar poten lopen met veel knallen in de uitlaat en enorme benzine dampen.
Uiteindelijk sterft hij af. Ik durf ook niet te veel daar ik bang ben met al deze "afterburns" mijn turbo te beschadigen.
Mijn vraag dus: Heeft er iemand een idee waarin ik dit probleem kan zoeken?
Alle suggesties zijn welkom.
Met vriendelijke groeten,
Roelof Bouwman
Zoals gebruikelijk zal ik me even voorstellen. Ik woon in het Noorden van het land en ben een grote BMWliefhebber en actief clublid in de bmwcoupe club.
Ik heb een aantal e9 en 24 en ook een e23.
Mijn e23 heb ik al bijna 10 jaar en zelf gekocht in Italie en toen ook naar Nederland gereden.
Het is een bruine 745i Executive uit 1985.
Dus met buffelleder, volledig electrische stoelen, airco open dak en becker radio met bediening voor en achterin.
De auto heb ik van de eerste eigenaar en is 100% roestvrij en dealeronderhouden.
Helaas staat de auto door drukke werkzaamheden al een paar jaar stil.
Aangezien de auto nu eindelijk compleet houderschap vrij is wil ik er graag weer in gaan rijden.
Maar de auto wil niet meer starten......
Eerste probleem was dat de auto bij het starten direct aansloeg maar bij het loslaten van de sleutel direct afsloeg.
Andere ecu geprobeerd, zelfde probleem, contactslot doorverbonden , geen succes.
Alle sensoren schoongemaakt, massa schoongemaakt, benzine vervangen, verdeler schoongemaakt enz.
De auto start nu wel door en met een beetje gasgeven blijft hij op een paar poten lopen met veel knallen in de uitlaat en enorme benzine dampen.
Uiteindelijk sterft hij af. Ik durf ook niet te veel daar ik bang ben met al deze "afterburns" mijn turbo te beschadigen.
Mijn vraag dus: Heeft er iemand een idee waarin ik dit probleem kan zoeken?
Alle suggesties zijn welkom.
Met vriendelijke groeten,
Roelof Bouwman