Het is nu ma 25 nov 2024, 00:57


728i slang tussen LMM + motor vliegt er met klap af

Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
  • Auteur
  • Bericht
Offline

wax_

Master

  • Berichten: 968
  • Geregistreerd: do 26 feb 2009, 20:12
  • Woonplaats: 't zuiden

728i slang tussen LMM + motor vliegt er met klap af

Berichtdo 01 aug 2013, 16:43

gisteravond wilde ik naar huis rijden: bij het starten een KNAL en het stonk licht verbrand.
Motorkap op: de de grote slang tussen LMM & Motor was los geschoten en het kleine slangetje aan de zijkant van de grote slang, was ook losgegaan.
Er zal wel bezinine in de luchtinlaat verbrand zijn? Alles weer inelkaar gezet en vandaag 40km gereden: geen problemen meer behalve dat hij niet meer trekt (maar dat was voorheen ook al het geval!!)

De auto heeft GEEN LPG, dus geen backfire, wel hetzelfde resultaat vrees ik?

Ik heb een paar vraagjes:
-Is dit "normaal?" is me nooit eerder gebeurd?
-is de LMM nu kapot, hoe merk ik dit eventueel ?
-de motor trekt als sinds een tijd niet meer zo goed, ook niet als je het gas flink intrapt (doe ik de dame zelden aan overigens)
Heel af en toe loopt hij normaal als een trein, HEEL af en toe ;)
Misschien was de LMM al kapot en kreeg/krijgt hij gewoon geen/te weinig lucht ?

gr,
wax
BMW E23 728i | BMW E24 635CSi |BMW E31 850i | BMW E32 750iL
Offline

ErikAnton

Professional

  • Berichten: 1726
  • Geregistreerd: do 27 mei 2010, 19:56

Re: 728i slang tussen LMM + motor vliegt er met klap af

Berichtdo 01 aug 2013, 17:40

lmm is niet defect, anders loopt die altijd en vooral stationair beroerd

normaal is ht niet op benzine

is j brandstofdruk 3 bar?
Offline

wax_

Master

  • Berichten: 968
  • Geregistreerd: do 26 feb 2009, 20:12
  • Woonplaats: 't zuiden

Re: 728i slang tussen LMM + motor vliegt er met klap af

Berichtdo 01 aug 2013, 17:53

3bar? geen FLAUW idee :-) tank lekt wel als er meer dan 60L inzit ...

is hij optisch top, beginnen we weer van vorenafaan: leuk zo'n oldtimer :D
BMW E23 728i | BMW E24 635CSi |BMW E31 850i | BMW E32 750iL
Offline

MartinE34

Professional Zilver

  • Berichten: 2821
  • Geregistreerd: do 23 sep 2010, 22:48
  • Woonplaats: Gelderland/Brabant

Re: 728i slang tussen LMM + motor vliegt er met klap af

Berichtdo 01 aug 2013, 18:54

wax_ schreef: is hij optisch top, beginnen we weer van vorenafaan: leuk zo'n oldtimer :D


Je zet het keurig lopend weg en twee dagen later loopt het zo beroerd alst maar zijn kan fijne motors een M30 :twisted: :(

doe mij maar een youngtimer met M50 motor loopt altijd :P
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
Offline

PayDay

Master

  • Berichten: 834
  • Geregistreerd: vr 17 jun 2011, 16:19
  • Woonplaats: Landgraaf, Zuid-Limburg

Re: 728i slang tussen LMM + motor vliegt er met klap af

Berichtdo 01 aug 2013, 20:39

Martin Martin... altijd klagen over BMW... met al die negatieve reacties van jou vraag ik mij steeds vaker af waarom jij nog BMW rijdt...

Wax, je hebt wel een backfire gehad. Controleer klepspeling, bougies, kabels, ontstekingstijdstip en brandstofdruk!
Image
Best in Life is TURBO-drive!!!
Offline

MartinE34

Professional Zilver

  • Berichten: 2821
  • Geregistreerd: do 23 sep 2010, 22:48
  • Woonplaats: Gelderland/Brabant

Re: 728i slang tussen LMM + motor vliegt er met klap af

Berichtdo 01 aug 2013, 21:50

PayDay schreef:Martin Martin... altijd klagen over BMW... met al die negatieve reacties van jou vraag ik mij steeds vaker af waarom jij nog BMW rijdt...


Klaag niet gaf alleen een mening over de voordelen van een M50 motor en de nukken van een M20/M30,als jij al mijn meningen al negatieve reacties vind :roll: ! ook mooi hoor :lol:

o er gaan al twee BMW's uit! ruimt lekker op :P
Laatst bijgewerkt door MartinE34 op do 01 aug 2013, 22:08, in totaal 3 keer bewerkt.
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: 728i slang tussen LMM + motor vliegt er met klap af

Berichtdo 01 aug 2013, 22:05

waarschijnlijk staat je ontsteking te vroeg
Offline

wax_

Master

  • Berichten: 968
  • Geregistreerd: do 26 feb 2009, 20:12
  • Woonplaats: 't zuiden

Re: 728i slang tussen LMM + motor vliegt er met klap af

Berichtdo 01 aug 2013, 22:37

ik zal de auto wel eens bij cees langsbrengen voor een groooote beurt ;-)
BMW E23 728i | BMW E24 635CSi |BMW E31 850i | BMW E32 750iL
Offline

Daytonawim

Die hard

  • Berichten: 327
  • Geregistreerd: zo 08 jan 2012, 11:40

Re: 728i slang tussen LMM + motor vliegt er met klap af

Berichtdo 01 aug 2013, 22:44

Er blijft ergens een injector hangen ( koudstart is een leuke verdachte ) benzine loopt zo je spruitstuk in, en verdampt, vaak is dit te merken dat ie warm wat slecht aan slaat, eventueel moet je wat gas geven bij het starten.

Anders ontsteking niet ok, maar dat gebeurt niet zo snel, al dan niet in combistie met slecht gesteld kleppen.

@Martin lekkere constructieve bijdrage weer hoor, daar kan je echt wat mee :clap: :clap:

Overigens niks mis met een M30 motor, die lopen als een zonnetje en zijn makkelijker te fiksen als een M50 :ugeek:
Offline

MartinE34

Professional Zilver

  • Berichten: 2821
  • Geregistreerd: do 23 sep 2010, 22:48
  • Woonplaats: Gelderland/Brabant

Re: 728i slang tussen LMM + motor vliegt er met klap af

Berichtdo 01 aug 2013, 23:20

Daytonawim schreef:
@Martin lekkere constructieve bijdrage weer hoor, daar kan je echt wat mee :clap: :clap:

Overigens niks mis met een M30 motor, die lopen als een zonnetje en zijn makkelijker te fiksen als een M50 :ugeek:


Tuurlijk! maar de problemen die ik zelf al heb gehad en de problemen die hier langs komen heb ik in 19 jaar met een M50 motor nog nooit gehad en ook redelijk makkelijk te fiksen na evt uitlezen :P

Maar ik gaf meer een reactie/mening over onderstaand !voor dat het weer lekker uit zijn verband getrokken word( dus over consruktieve bijdragen gesproken ;)

@is hij optisch top, beginnen we weer van vorenafaan: leuk zo'n oldtimer
ik schreef ,cq alleen maar een mening : @ je zet het goed lopend weg en de volgende keer heb je problemen met een M30
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
Offline

wax_

Master

  • Berichten: 968
  • Geregistreerd: do 26 feb 2009, 20:12
  • Woonplaats: 't zuiden

Re: 728i slang tussen LMM + motor vliegt er met klap af

Berichtvr 02 aug 2013, 09:37

@daytonawin: klopt exact, koudstart die het niet meer goed: ik moet iest gas bijgeven en koud loopt hij niet lekker en ruikt kort naar benzine. Tijd voor een grooooote beurt dus ;)
BMW E23 728i | BMW E24 635CSi |BMW E31 850i | BMW E32 750iL
Offline

wax_

Master

  • Berichten: 968
  • Geregistreerd: do 26 feb 2009, 20:12
  • Woonplaats: 't zuiden

Re: 728i slang tussen LMM + motor vliegt er met klap af

Berichtvr 02 aug 2013, 09:38

@Martin: tja dan hadden we maar toyota aygotjes moeten rijden, die doen het wel altijd :D
Dat hoort er een beetje bij, bij de oude dames, maar italianen zijn nog VEEL erger!
BMW E23 728i | BMW E24 635CSi |BMW E31 850i | BMW E32 750iL
Offline

MartinE34

Professional Zilver

  • Berichten: 2821
  • Geregistreerd: do 23 sep 2010, 22:48
  • Woonplaats: Gelderland/Brabant

Re: 728i slang tussen LMM + motor vliegt er met klap af

Berichtvr 02 aug 2013, 10:31

Wilde nogwel een lancia delta intergrale of een fiat 3200 kopen :P

Maar als een koude motor iets slechter start/aanspringt dan anders en bij aanslaan ff beroerd loopt ff opgang moet komen zegmaar zodra die gelopen heeft geen problemen meer!,is dat dan ook het koude start ventiel ?
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
Offline

Daytonawim

Die hard

  • Berichten: 327
  • Geregistreerd: zo 08 jan 2012, 11:40

Re: 728i slang tussen LMM + motor vliegt er met klap af

Berichtvr 02 aug 2013, 18:58

Garantie is natuurlijk nooit te geven Martin, maar daar zou ik het wel zoeken in de 1e instantie.

Overigens een "heel" fijn klusje om de koudstart injector te verwijderen, ( tipje een BMW ringsleutel 10 gebruiken) dat ding zit op een plek waardoor ie erg vuil kan worden.(tip 2 vervang gelijk de brandstofleiding van de injector, zijn ook vak slecht)

Een koudstart die mogelijk open blijft staan, is te controleren door de brandstofleiding dicht te knijpen, hang een CO meter in zijn "kont" en je kan het verschil gelijk zien.

Als basis voor een fijn lopende motor is goed en tijdig onderhoud toch wel belangrijk!, het blijven uiteindelijk oude auto's die natuurlijk rond de 2 a 2,5 ton gelopen hebben ( op de afgelezen teller tenmiste :ziplip: )
Offline

wax_

Master

  • Berichten: 968
  • Geregistreerd: do 26 feb 2009, 20:12
  • Woonplaats: 't zuiden

Re: 728i slang tussen LMM + motor vliegt er met klap af

Berichtvr 02 aug 2013, 21:36

die van mij heeft een teller met 243k erop, maar heeft origineel 147k gelopen (1e eigenaar was mijn opa) :D
motor is al gereivseerd, mja na 30 jaar komen er toch altijd weer dingen bij!
over 2 weken komt de 535d dan heb ik er niet meer zo'n last van ;)
BMW E23 728i | BMW E24 635CSi |BMW E31 850i | BMW E32 750iL
Offline

MartinE34

Professional Zilver

  • Berichten: 2821
  • Geregistreerd: do 23 sep 2010, 22:48
  • Woonplaats: Gelderland/Brabant

Re: 728i slang tussen LMM + motor vliegt er met klap af

Berichtvr 02 aug 2013, 23:04

Daytonawim schreef:Garantie is natuurlijk nooit te geven Martin, maar daar zou ik het wel zoeken in de 1e instantie.

Overigens een "heel" fijn klusje om de koudstart injector te verwijderen, ( tipje een BMW ringsleutel 10 gebruiken) dat ding zit op een plek waardoor ie erg vuil kan worden.(tip 2 vervang gelijk de brandstofleiding van de injector, zijn ook vak slecht)


ik vond de exra luchtschuif (oude type) al een ellendig ding om te vervangen ,had ik ook gelijk maar een nieuwe koude start ventiel geplaatst :P
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT

Keer terug naar Motorisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 109 gasten

cron