Het is nu do 28 nov 2024, 17:01


Koelingsproblemen tip

Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
  • Auteur
  • Bericht
Offline

zooka

Die hard

  • Berichten: 449
  • Geregistreerd: ma 08 nov 2010, 20:54
  • Woonplaats: Zwollywood

Koelingsproblemen tip

Berichtma 03 feb 2014, 18:06

http://www.kulsdom.be/Koelingsproblemen.htm

Heren, ik ben deze site tegen gekomen en wilde het hier even delen.
Ik kan niet zeggen of het goed is of werkt maar proberen kan altijd onder bepaalde omstandigheden.

Groeten
Kijk ik vanmorgen uit het raam, ligt de wereld op de stoep!

BMW E24 635CSI
BMW E31 850i
VW Passat 1.9TDI
VW Lupo 1.4 FSI
Offline

CeesBMW

Site Admin

  • Berichten: 4170
  • Geregistreerd: di 17 feb 2009, 23:00
  • Woonplaats: Almere

Re: Koelingsproblemen tip

Berichtma 03 feb 2014, 23:02

Zou ik niet doen, in de link is duidelijk te lezen dat het over een Citroen Traction Avant motor gaat. Deze zijn tot 1957 gebouwd en volledig van gietijzer, zowel onderblok als kop.

Het m30 onderblok is van gietijzer maar de kop van aluminium. Laat de combinatie caustic soda en aluminium nou niet echt lekker zijn.

Wanneer natriumhydroxide in contact wordt gebracht met water of zuren treedt een grote warmteontwikkeling op. De stof is ook corrosief voor bepaalde onedele metalen, zoals aluminium en zink. Het kan ook schade toebrengen aan glas.
Bron: Wikipedia
Freude am Fahren
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: Koelingsproblemen tip

Berichtma 03 feb 2014, 23:50

Caustic soda is een vet oplosser en niet geschikt voor ketelsteen, daarvoor is het beter om citroenzuur te gebruiken. Beter nog is om een product van Fort
Offline

zooka

Die hard

  • Berichten: 449
  • Geregistreerd: ma 08 nov 2010, 20:54
  • Woonplaats: Zwollywood

Re: Koelingsproblemen tip

Berichtdi 04 feb 2014, 08:27

Ok, voor de nog wat oudere BMW's onder ons dan :-)
Kijk ik vanmorgen uit het raam, ligt de wereld op de stoep!

BMW E24 635CSI
BMW E31 850i
VW Passat 1.9TDI
VW Lupo 1.4 FSI
Offline

MartinE34

Professional Zilver

  • Berichten: 2821
  • Geregistreerd: do 23 sep 2010, 22:48
  • Woonplaats: Gelderland/Brabant

Re: Koelingsproblemen tip

Berichtdi 04 feb 2014, 10:21

dus als de kachel radiator weinig warmte afgeeft met de blazer op volle sterkte en de slangen ernaartoe bloedheet zijn ,zit een de radiator zelf dicht door allerhande troep zoals boven omschreven ! :roll:
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
Offline

fred728

Nieuw

  • Berichten: 45
  • Geregistreerd: za 25 jan 2014, 20:36
  • Woonplaats: Rotterdam

Re: Koelingsproblemen tip

Berichtza 08 feb 2014, 19:24

Zelf bij een andere auto , Volvo 740 sedan 1986 omdat de kachel niet genoeg warmte meer gaf, koelsysteem leeg laten lopen en gevuld met schoonmaakazijn , paar dagen laten staan en daarna doorgespoeld met waterslang , kwam dus aardig wat kalk etc uit.
Net zo lang doorgespoeld tot er schoon water uitkwam.
Weer leeg laten lopen.

Daarna weer gevuld met koelvloeistof en deed de kachel het weer goed .
Offline

MartinE34

Professional Zilver

  • Berichten: 2821
  • Geregistreerd: do 23 sep 2010, 22:48
  • Woonplaats: Gelderland/Brabant

Re: Koelingsproblemen tip

Berichtzo 09 feb 2014, 13:13

ok

ik heb het ook bij een Audi cabrio ! :P

zal het een keer gaan spoelen .
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT

Keer terug naar Motorisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten

cron