Mijn motor doet al een tijdje raar bv. bij het starten blijft valt de motor uit en er komt een tikkend geluid uit. Aangezien ik het niet zie zitten om eindeloos kosten te doen zou ik een andere motor steken en ik kan aan een 3.5 blok geraken ook een m30 motor voor een mooie prijs. Mijn vraag is nu moet ik veel onderdelen veranderen om deze motor in te bouwen. Mijn auto is een e23 725i uit bouwjaar 1983 met een automaat.
ik ben van mijn 525i m30 blok naar 535i uit 6 serie gegaan alles past pug&play ook uitlaat enkel dat mijn kabelboom 635 type1 niet paste op mijn zekeringkast na 3 pogingen met versch kabelboom en ecu start ie nog steeds niet
dus effe goed kijken of je kabelboom 535 comform is met je zekeringkast
Oei dit blijkt dus niet zo simpel zoals ik had gedacht, nu de motor die ik kan kopen is compleet meet kabelboom en computerdoos dus dat is geen probleem en is die kabel dan gewoon aan te sluiten op mijn zekeringkast? En de computerdoos gewoon ook vervangen?
je moet zeker zijn das je nieuwe kabelboom die bij u motor is ,in de zekeringkast past anders heb je een probleem net zoals ik en moet de kabelboom aangepast en dat is
Ik zou alleen het onder en bovenblok overzetten, maak je het jezelf wel heel makkelijk. Voor de nokkenas is een speciale bout verkrijgbaar, kan je oude ontsteking er weer op.
is er ergens een website te vinden die informatie verschaft inzake de motorwissel? Waar ik ook bv. electrische schema's kan vinden enzoverder. We hebben in het verleden wel een e30 omgebouwd van 318 naar 320 maar dat was gewoon monteren en rijden maar aangezien dit wat moeilijker is. let me know