wo 18 feb 2009, 11:23
wo 18 feb 2009, 20:17
hein schreef:Vandaag de kop weggebracht en hij wordt afgeperst enz
Alles moet eruit en af om het weer in orde te maken.
Weet iemand hoe de stand van de nokkenas moet zijn bij het plaatsen? Ik heb het kettingwiel wel vastgezet met een draadje.
Maar stel dat ie al een tandje of wat verkeerd stond dan gaat ie ook weer verkeerd terug.
wo 18 feb 2009, 20:52
wo 18 feb 2009, 20:55
wo 18 feb 2009, 20:59
wouter schreef:Bedankt vaders, voor de extra info.
Trouwens jij ook hier? Scherp hoor
wo 18 feb 2009, 21:04
wo 18 feb 2009, 21:07
wo 18 feb 2009, 21:49
wo 18 feb 2009, 22:22
wo 18 feb 2009, 23:04
do 19 feb 2009, 00:00
do 19 feb 2009, 00:35
do 19 feb 2009, 05:03
CeesBMW schreef:Het probleem bij deze distributie is dat 1 omwenteling van de krukas, 2 omwentelingen van de nokkenas zijn.
Bij mijn weten staan de kleppen van cilinder 6 idd dicht. (Nokken allebei naar boven) maar wellicht bedoeld Bartlap dat ook maar telt hij vanaf de achterzijde. Voor de duidelijkheid; cilinder 1 zit bij de radiator, cilinder 6 bij het schutbord.
do 19 feb 2009, 08:31
do 19 feb 2009, 11:25
do 19 feb 2009, 18:25
do 19 feb 2009, 18:44
Bartlap schreef:CeesBMW schreef:Het probleem bij deze distributie is dat 1 omwenteling van de krukas, 2 omwentelingen van de nokkenas zijn.
Bij mijn weten staan de kleppen van cilinder 6 idd dicht. (Nokken allebei naar boven) maar wellicht bedoeld Bartlap dat ook maar telt hij vanaf de achterzijde. Voor de duidelijkheid; cilinder 1 zit bij de radiator, cilinder 6 bij het schutbord.
Ontstekings volorde bij de 4cilnder motoren is 1-3-4-2 en bij de 6 cylinders is dit 1-5-3-6-2-4 voor je de kop monteert moet je blok al op het erkteken BDP staan.
Dan zie je zowel bij de cylnr 1 (distrubitie zijde) de zuiger boven in staan en bij ciylnr 6 (schutbord) staat de zuiger ook boven in, deze laatste staat dan precies klaar met zijn uitlaat slag en gaat beginnen met zijn inlaatslag.
Zoals boven verteld moet je dan ook je nokkenas zo zetten, cylnr 1 nokjes omhoog en cylnr 6 beide op de kleppen. kan niet missen wij hadden geen eens een boekje tekening alleen goed opgelet met uit elkaar halen.
Alleen je moet goed opletten dat je BDP inderdaad dan ook op het BDP staat en dat de zuigers dan ook beiden bovenin staan want als dit niet zo is dan idd nog een slag verder toto hij wel zo staat.
Gewoon proberen dan zal je het verschil bemerken, en als je dit uitgevogelt hebt, dan pas je kop erop!!.
Bart
do 19 feb 2009, 18:56
CeesBMW schreef:Het probleem bij deze distributie is dat 1 omwenteling van de krukas, 2 omwentelingen van de nokkenas zijn.
Bij mijn weten staan de kleppen van cilinder 6 idd dicht. (Nokken allebei naar boven) maar wellicht bedoeld Bartlap dat ook maar telt hij vanaf de achterzijde. Voor de duidelijkheid; cilinder 1 zit bij de radiator, cilinder 6 bij het schutbord.
do 19 feb 2009, 19:20
do 19 feb 2009, 19:44
vr 20 feb 2009, 00:36
vr 20 feb 2009, 08:44
vr 20 feb 2009, 22:41
vr 20 feb 2009, 22:44
vr 20 feb 2009, 22:49