Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
zo 22 feb 2009, 22:17
Hallo,
Ik heb een startprobleem.
Ik zal proberen mijn probleem duidelijk uit te leggen.
Toen ik 2 maanden geleden mijn auto kocht was de radio niet helemaal netjes ingebouwd (stak een stukje uit.
doordat de radio en de snoeren er achter tegen de kachealbediening aanduwde viel de kachel regelmatig uit, uiteindelijk heb ik de kachel weer permanent aan de praat gekregen en de radio weer ingebouwd (gewoon zoals hij zat niets veranderd alleen wat dieper in de consolle).
Vervolens ging mijn radio steeds uit als ik richting aangaf en ook als ik de ruitenwisser aanzette, hij ging hierna ook als ik de ruiktenwisser of richting aanwijzer aan liet staan gewoon weer aan..
Ik heb voor de zekerheid de radio er toen maar even helemaal uitgehaald.
Alle losse draden heb ik afgetaped zodat ze geen sluiting of lekspanning kunnen veroorzaken!
Toen ik s
ma 23 feb 2009, 08:28
t lijkt er op dat je dynamo niet genoeg/te veel laait.
ff door laten meten of misschiens de spanningsregelaar kapot
is.(heefd mn schoonvader een tijdje terug gehad,
zelfde probleem,en was dynamo)
ma 23 feb 2009, 08:42
Dynamo of accu klinkt het meest logisch.
ma 23 feb 2009, 11:28
De dynamo moet minimaal 14 volt geven als de motor loopt. Even meten met een multimeter (gewoon op de accupolen).
ma 23 feb 2009, 12:01
Bobine misschien nog ??
di 24 feb 2009, 01:50
nou, morgen maar even een nieuwe accu halen, die moest er toch in!
Ik hoop dat het probleem dan is opgelost. (bobine lijkt me niet, dan zou de startmoter wel draaien).
di 24 feb 2009, 08:45
als de bobine TESNEL warm word,gaat de start
motor ook moeilijk rond
di 24 feb 2009, 17:46
Die van mij doet dat ook wel eens, ik draai de sleutel dan weer naar 0 en doe dan weer een poging, meestal reageert hij wel direct maar soms wel 4x achter elkaar niet. Ik hoor dan wel een relais ratelen onder mijn dashboard, ik heb dus waarschijnlijk een ander relais nodig. Zoals jij het beschrijft klinkt het hetzelfde, maar bij mij ligt het duidelijk aan dat relais wat ik hoor ratelen, want ik weet zeker dat ik stroom genoeg heb.
Laatst bijgewerkt door
Robby op wo 25 feb 2009, 20:18, in totaal 1 keer bewerkt.
wo 25 feb 2009, 16:08
ja,dan laait ie goed bij.
nieuwe accu dan
wo 25 feb 2009, 17:42
Hoi,
Hij levert misschien genoeg stroom om te blijven draaien maar hij moet naast de auto te voorzien van stroom, de stroom wat je bij het starten verbruikt hebt ook weer bijladen. De dynamospanning moet daarom altijd hoger zijn als de accuspannning, net zoals water van hoog naar laag stroomt.
Maar goed bij twijfel altijd de accu vervangen, scheelt een hoop gedonder.
Groeten
Marcel Krol
do 26 feb 2009, 11:22
Meten is weten
do 26 feb 2009, 14:52
Idd Jelle,helemaal met je eens.Met laadspanning beginnen,controleren op lekstroom/gebruikers
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.