Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
zo 19 feb 2017, 13:41
gisteren de E24 mooi gekuist.
vandaag op de snelweg plots horten en stoten en schudden. en allemaal zwarte rook.
Ben trg thuis geraakt OP constant dezelfdesnelheid. als ik gas trg nam begon het terug.
plots zag ik ook de benzine meter dalen .
op 60 km was er 3/4de bak benzine verbruikt
op stationair draait ie op 500 toeren met horen en stoten. geef ik even vol gas. is het net een oude diesel met een mega wolk roet. en daarna draai ie mooi .
de stootrubber net boven de uitlaap is zelfs verbrand.en de crome uitlaat geel verbrand.
zou dit aan de landasonde kunnen liggen of wat kan dit zijn ???

zo 19 feb 2017, 14:40
Die heeft flink olie staan stoken zo te zien aan de vette achterkant. Dat is niet goed niet. Dat is denk ik wel meer dan alleen een sonde..
Succes en voorspoedig herstel
zo 19 feb 2017, 15:09
Peter E12 525 schreef:Die heeft flink olie staan stoken zo te zien aan de vette achterkant. Dat is niet goed niet. Dat is denk ik wel meer dan alleen een sonde..
Succes en voorspoedig herstel
is echt zwarte roet..
geen vettig goedje van olie( olie zit zelfs nog op pijl.. geen olie verbruikt)heeft ook geen blauwe rook
enkel enorm hoog benzine verbruikt +/- 35 liter op 60 km
zo 19 feb 2017, 15:38
hmmm.. vreemd.
ECU stuk of van het padje dan? dit is wel erg duur rijden dan met net geen 1 op 2
zo 19 feb 2017, 16:07
Zo Roger,das mooi kl*ten :evil
Is je vloermat wel droog binnenin?dus bij de spiekerkappen
Je zal toch iets denken van
motronic / ecu in samenhang van vocht.
Haal er eens een bougie uit,kijk eens naar de verbranding
zo 19 feb 2017, 16:27
graad schreef:Zo Roger,das mooi kl*ten :evil
Is je vloermat wel droog binnenin?dus bij de spiekerkappen
Je zal toch iets denken van
motronic / ecu in samenhang van vocht.
Haal er eens een bougie uit,kijk eens naar de verbranding
heel slechte verbranding.graad
zaten nieuwe bougies in ongeveer 600 km geleden.
zo zwart als roet nu
zo 19 feb 2017, 17:43
Controleer de koudestartinjector, heb wel eens meegemaakt dat ie gewoon een straal benzine stond te spuiten, ondanks dat er geen stroom op stond. Was volledig doorgeslagen, je blies zo van de ene kant naar de andere
zo 19 feb 2017, 18:40
CeesBMW schreef:Controleer de koudestartinjector, heb wel eens meegemaakt dat ie gewoon een straal benzine stond te spuiten, ondanks dat er geen stroom op stond. Was volledig doorgeslagen, je blies zo van de ene kant naar de andere

ga ik eens nakijken Cees
missch ook de rede van het extreem hoge benzine verbruik en de knallen in de uitlaat
thanks voor de tip
zo 19 feb 2017, 19:20
of vocht in de verdeler kap? Vanwege knallen uit de uitlaat... ik ben niet zo technisch maar hoor wel eens wat...
zo 19 feb 2017, 19:38
Cees,maar gaat hij dan juist niet te hoog in zijn touren? Als t de koudestartinjector is??
Ik weet wel,vocht en bmw gaat niet goed,zeker niet als ze geruime tijd buitenstaan.
zo 19 feb 2017, 19:40
Nee hoor, hij verzuipt bijna. Benzine komt in de uitlaat en zorgt voor knallen. Als je flink gas geeft (lucht erbij) loopt ie beter als zonder gas.
zo 19 feb 2017, 19:54
Oke,duidelijk.
Dan moet Roger daar maar eens na gaan kijken dan.
Want vind mijn mercury al een slurbboot,1/3
Maareen e24 635csi
zo 19 feb 2017, 20:12
graad schreef:Cees,maar gaat hij dan juist niet te hoog in zijn touren? Als t de koudestartinjector is??
Ik weet wel,vocht en bmw gaat niet goed,zeker niet als ze geruime tijd buitenstaan.
heeft altijd binnen gestaan graad..maar ja stilstaan is niet goed he
maar heb nu goede tips gekregen waar ik mee aant werk kan..
en denk aan de tip van cees dat het veel vergelijk heeft met mijn probleem.
gaat weer goed komen
zo 19 feb 2017, 21:54
Oei dat is niet zo mooi, hopelijk is het snel opgelost en is het niks ergs!!
di 21 feb 2017, 15:00
Jouw verhaal duidt inderdaad op een veel te rijk mengsel. Controleer inderdaad wat Cees zegt en probeer ook eens een andere lmm.
Lekt de benzinedrukregelaar niet naar vacuĆ¼m?
Zou eigenlijk vrij makkelijk te vinden moeten zijn...
za 25 feb 2017, 15:32
Roger is het al bekend wat het probleem was?
Groeten Nedim
zo 26 feb 2017, 19:23
Barbarossa schreef:Roger is het al bekend wat het probleem was?
Groeten Nedim
ben eraan begonnen
wil alles effe grondig doen
injectors en koudregelaar zijn ulrasoon gereinigd en getest.. waren en zijn oke.
collector ook effe gereinigd
volg alles trg monteren en .....

waarschijnlijk LMM de boosdoener
zo 26 feb 2017, 19:46
Ook weer zo mooi.......word jaloers van jullie ""intakes""
zo 26 feb 2017, 20:17
Zo kom je steeds dichter bij de boosdoener, en gelijk alles grondig aanpakken is het zeker waard voor de 6. Wat een prachtig resultaat zo!
Kom je binnenkort ook naar Helmond met een van je mooie BMWs?
vr 10 maart 2017, 20:09
inlaat kompleet terug gemonteerd.
testrit gemaakt en

hetzelde.
dan wat ik eerst dacht .. de lambdasonde..
deze zat zo vast. uitlaat moeten demonteren en lambda moeten uitfrezen
nieuwe lambda sonde erin... en yesssss

hij doe het weer
dus toch een defecte lambda sonde.

en positieve is .. de motor heeft een opfrisbeurt gehad
vr 10 maart 2017, 21:25
Je eerste gevoel was toch goed, mooi dat je het hebt opgelost
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.