zo 26 nov 2023, 15:08
zo 26 nov 2023, 21:16
ma 27 nov 2023, 14:20
CeesBMW schreef:Das een probleem met de luchthoeveelheidsmeter, tijdens de start wordt die niet gebruikt maar moet direct na de start de juiste waarde geven aan de ECU.
di 28 nov 2023, 11:46
di 28 nov 2023, 15:18
CeesBMW schreef:De luchthoeveelheidsmeter is niks anders dan een potmeter welke door een klep heen en weer gaat. Met een multimeter kan je al veel doen.
wo 29 nov 2023, 15:22
wo 29 nov 2023, 18:35
do 30 nov 2023, 07:41
riemer schreef:Als het niet de LMM is, dan zou je er misschien nog aan kunnen denken om de brandstofdrukregelaar te testen. Er komt wel een flinke straal benzine uit de ingaande slang zetten bij een test?
do 30 nov 2023, 11:50
vr 01 dec 2023, 10:41
riemer schreef:Dan toch maar even langs Cees voor een andere LMM.
zo 03 dec 2023, 16:06
di 05 dec 2023, 20:02
ma 05 feb 2024, 12:39
di 13 feb 2024, 02:04
di 05 maart 2024, 12:39
do 07 maart 2024, 17:47
do 07 maart 2024, 21:23
vr 08 maart 2024, 15:19
zo 10 maart 2024, 10:59
zo 10 maart 2024, 11:56
zo 10 maart 2024, 14:02
CeesBMW schreef:De ECU krijgt (bij een L-Jetronic) helemaal geen signaal van de ontsteking, alle injectoren spuiten namelijk tegelijk in. Als je gas inbouwt kan je zelfs de auto laten lopen zonder ECU.
Alleen een Motronic ECU krijgt een signaal want daar zit de ontstekingsmodule ge-integreerd.
zo 10 maart 2024, 20:22
zo 10 maart 2024, 20:41
CeesBMW schreef:De injectoren worden continue gepulst(aan de massa gelegd), de LMM geeft de pulslengte aan, nogmaals de ontsteking staat bij de L-Jetronic modellen volledig los van de ECU. De injectoren pulsen allemaal tegelijk en niet individueel.
zo 10 maart 2024, 23:10
ma 11 maart 2024, 13:20