Switch to full style
Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
Plaats een reactie

motor 630 CS

za 17 okt 2009, 23:41

Hallo,

Zoals jullie misschien wel weten ben ik in het bezit van een 630 CS uit 1977 op lpg.
Nu vind ik deze motor een beetje weinig vermogen hebben (leeftijd ????).
Mijn vraag is wat voor type motor ik kan monteren met gebruik van mijn eigen inlaatspruitstuk voor een carburateur en mijn eigen lpg mengstuk. Past bijvoorbeeld een 3.5 motor op mijn spruitstuk ??????

Ren

Re: motor 630 CS

zo 18 okt 2009, 08:33

Je hebt een M30 motor en je kan dus ook weer een M30 met een groter vermogen plaatsen. Wij hebben een motor 1978 met carburateur verwisseld met een jongere uit 1984. (was injectie) Je bent alleen je benzinepompaansluiting kwijt(de pomp zit aan de kop) en je zult een elektrtische pomp moeten plaatsen, zoals wij. Verder past het inlaatspruitstuk er ook op.
In het kort: wisselen en een elek. pomp en klaar.
Suc6

Re: motor 630 CS

di 20 okt 2009, 20:30

Als ik dus een 3.5 motor wil plaatsen gaat dat zondermeer lukken ???
Krijg je de afstelling van de carburateur en het lpg wel aangepast op de grotere cilinderinhoud of draait de motor op een te arm mengsel ???

Re: motor 630 CS

di 20 okt 2009, 21:15

hallo
ja als de carburateur niet genoeg levert,bij vollast en het mengsel zou te arm zijn ,wat ik trouwens niet denk,zal omdat er normaal gesproken op gas gereden word,niet zo erg zijn
er word toch het meeste op gas gereden,en wanneer je verdamper geen overcapiciteit heeft,zul je een grotere verdamper moeten installeren .
om een rijker mengsel te krijgen.
dus kijkt het me erg verstandig dat je er voor moet zorgen dat je mengsel op gas wel goed is
een te arm mengsel van zowel gas en benzine zal atijd leiden tot hogere temperaturen ,waardoor bv je kleppen kunnen verbranden

Re: motor 630 CS

wo 21 okt 2009, 20:01

zijn de kleppen van de nieuwere motoren ook uitgerust met hardere klepzittingen ??
En hoe zit dat met de klepstoters, zijn die nog veranderd m.a.w. moet ik blijven kleppenstellen of zijn de nieuwere motoren uitgerust met hydraulische stoters ??

Re: motor 630 CS

do 22 okt 2009, 08:43

hallo
neen m30 motor geen hydrolische klepstoters
neen hardere zittingen kun je zelf laten maken

Re: motor 630 CS

do 22 okt 2009, 19:57

Vanaf 1984 zijn ze uitgerust met harde klepzetels. Motor wisselen, afstellen en rijje zei ik toch? nogmaals suc6

Re: motor 630 CS

do 22 okt 2009, 20:00

heb jij nu ook,of niet joep/hein,harde klepzittingen :?: :?:

Re: motor 630 CS

do 22 okt 2009, 20:23

Zijn nog harder dat die van een alpina uitvoering gehe. Trouwens have fun daar tussen franszozen. :lol:

Re: motor 630 CS

do 22 okt 2009, 20:24

heb je al een bmw voor je eigen gevonden :?: :?:

Re: motor 630 CS

za 24 okt 2009, 16:01

Heb een X5 aangeschaft.

Re: motor 630 CS

za 24 okt 2009, 17:07

Waar blijven de plaatjes :twisted:

Re: motor 630 CS

zo 25 okt 2009, 10:47

weet ik ook nie :roll:

Re: motor 630 CS

di 27 okt 2009, 09:37

joep schreef:Heb een X5 aangeschaft.



een x5 :shock: :shock:

een diesel of een benzine 4.4 joep/hein :?: :?:

welk bouwjaar :?: :?:

enne..........................FOTOSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS :twisted: :twisted:

Re: motor 630 CS

di 27 okt 2009, 09:41

graad schreef:enne..........................FOTOSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS :twisted: :twisted:


Geldt ook voor jou Graadmans!

Re: motor 630 CS

di 27 okt 2009, 09:45

ja,de bmwees vielen tegen :crybaby: :crybaby:

de 745 sharknose was wel een goede basis,maar veel te duur............

en de e12 alpina b7s....................................................

DIE STAAT IN NL :clap: :clap: :clap: :clap:
Plaats een reactie