hallo allemaal, ben een tijdje druk geweest, heb m'n koppakking,bougies,alle ander pakkingen rondom de cilinderkop vervangen. uiteraard de kop laten vlakken en afpersen, nieuwe kleppen en zetels laten monteren. ben nu zo ver dat alles weer in elkaar zit en starten maar...
niet dus, ik hoor alleen een paar relais schakelen voor de rest niets. startmotor werkt niet, iemand enig idee. alles werkte toen ik hem de garage in reed. zou het kunnen dat de accu niet genoeg stoom heeft ofzo, hij heeft toch een maand stil gestaan......
De accu is met de laatse apk vervangen 3 maanden terug, de accu polen zijn mooi schoon. Er hing nog wel een slang los waar benzine uit kwam, onder aan het inlaatspruitstuk, maar daarom zou de startmotor toch moeten draaien.
Ik geef het op voor vandaag, morgen weer een dag......
Laatst bijgewerkt door bert op di 17 nov 2009, 15:39, in totaal 1 keer bewerkt.
Haal de zwart/gele draad van de startmotor af en sluit op die aansluiting waar die op stond een draad aan, die je naar de plus van de accu legt. Weet je meteen of het in je contact zit.
Ik heb ook een nieuwe accu en als ik 2 weken niet rijd doet alles het ventilator,verlichting maar nert te weinig kracht om te starten. Ik durf er bijna vergif op in te nemen dat dat het is
Als je 12.65 volt in je accu hebt moet hij daar echt wel op starten, ik denk eerder dat je inderdaad de startmotor vast hebt zitten. Misschien moet je even met een hamer tegen de startmotor tikken en kijken of dat helpt, niet na 3 tikken opgeven.
ik heb het idee dat de startmotor geen stroom krijgt, heb de kabels doorgemeten, op de zwarte zit permanet +12 volt, de rode niets ook niet als ik het contact omdraai.....
gewoon de startmotor verkeerd aangesloten, ik kwam erachter op de werkbank... de startmotor weer terug plaatsen gaat in elk geval makelijker dan eruit halen.....
nu de ontsteking weer afstellen, hij ploft tijden het starten en slaat niet aan........
- startmotor weer gemonteerd - motor op bdp gezet - ontsteking afgesteld zodat eerste cilinder vonk krijgt - motor loopt stationeer iets onregelmatig, vacuumslangen gecontroleerd. - vacuumslang onderkant inlaat hing los, waarschijnlijk los getrokken bij het demonteren startmotor. slang afgeknepen met een trekbandje motor gaat duidelijk regelmatiger lopen. geen idee waar deze slang heen moet. - bij iets gas geven gaat de motor ploffen en slaat af, ontsteking toch verkeerd staan?? - lekage bij thermostaathuis.
stukje bij beetje kom ik een stukje verder, adviezen zijn welkom....