Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
di 17 nov 2009, 19:46
Motor begint te stotteren met weinig gas, als ik veel gas geef loopt hij mooier maar voel je hem tijdens het optrekken ook af en toe stoten.
Als ik in z`n vrij 1700 toeren draai ploft hij uit de uitlaat, ik ben van plan om nieuwe bougies te plaatsen, ik heb nu van die 4-punts dingen en wil overgaan op origineel, maar misschien heb ik ook wel rotzooi in de tank. (tijd stil gestaan enzo) ik had in ieder geval in twee van de bougies een
pareltje
allebei tussen 1 van de 4 massa pootjes. Iemand nog ide
di 17 nov 2009, 20:34
Wat is een tijd stil gestaan??
ik zou als ik jou was ook even de vloeistoffen vervangen en de filters, dat is altijd goed na een tijd stil gestaan te hebben. Misschien ook verstandig de bougiekabels en de verdelerkap te vervangen?? (kijk in ieder geval even of de verdelerkap last heeft gehad van vocht, is dat niet het geval hoeft het per definitie niet).
Tsja, over dat ploffen van je uitlaat bij 1700toeren daar zou ik niet direct van weten waar het vandaan kan komen, zou goed kunnen dat er flink wat vuil mee verbrand werd...
Succes in ieder geval!
Groetjes,
Jeroen.
di 17 nov 2009, 20:46
Welk bouwjaar is de 635? Loopt ie op LPG? Monteer maar zes NGK bougies BP5es tot 1982 en daarna ZGR5A. Een setje kabels kan als de bougies geen verbetering geven ook helpen,daarna als het nog niet over is een nieuwe verdeler en
rotor , als laatste dus want die zijn niet goedkoop!! Die 4 punt dingen geven bij oudere auto's altijd problemen, op lpg zijn ze goed voor back-fires.Het ploffen in de uitlaat heb ik ook, komt van een klein gaatje in de middendemper . Brandstof filter vernieuwen en een flesje injection cleaner samen met BP ultimate in de tank helpen je brandstof systeem te reinigen en de doorstroom te verbeteren. Kijk ook eens naar het rubber tussen luchthoeveelheidsmeter en de gasklep, als die is gescheurd loopt ie ook niet lekker. De scheuren zitten meestal aan de onderkant , dus gewoon ff loshalen
di 17 nov 2009, 21:47
De auto is van 84, heeft 5 jaar stil gestaan maar elke 2 maand een stukje warm gereden. Geen gas erin en de kabels zij zo goed als nieuw net als de verdelerkap en rotor, heb ik net ook los gehad en ziet er goed uit, geen vocht.
Welke is precies het brandstof filter, ik zie namelijk meer van die metalen potjes tussen de leidingen zitten.
Het rubberwerk is ook allemaal goed, geen scheuren. Ik begin in ieder geval met de bougies en het brandstof filter, maar als iemand nog meer goeie ide
di 17 nov 2009, 22:04
LMM mischiens robby
had michiel laats er ook geen last van bij een e23??
yep...................
viewtopic.php?f=2&t=1757
di 17 nov 2009, 23:28
ik zou zeggen, eerst je tank leeg maken en frisse peut erin.
wo 18 nov 2009, 07:32
of de stappenmotor schoonmaken.... was bij mijn 635 ook smerig. had hetzelfde euvel, behalve dan het ploffen. ff schoongemaakt en loopt al een stuk beter. moet idd ook nog alle slangen nalopen.
wo 18 nov 2009, 08:30
graad schreef:LMM mischiens robby
had michiel laats er ook geen last van bij een e23??
yep...................
viewtopic.php?f=2&t=1757
Deze auto heeft een heel ander blok (straks niet meer). Hier ging het om een kat versie waar ze de kat onder vandaan hebben gesloopt. Is een ander soort probleem. Is ook een andere oplossing voor bedacht
wo 18 nov 2009, 09:58
Als ik zo hoor dat hij alleen warm gereden is is het idd verstandig de stappenmotor goed te reinigen, ook zou ik het inlaatspruitstuk loshalen en deze ook van een reinigingsbeurtje voorzien. Hiernaast luchtfilterhuis losmaken en kijken hoe het
luchtfilter eraan toe is
Misschien een idee om het volledig blok te flushen??? Is bij mij ook gebeurd (mijn 6 had in 2jr tijd slechts 2000km gereden en de boel was flink vuil geworden intern).
Succes ermee!
Groetjes,
Jeroen.
wo 18 nov 2009, 15:28
Bij het ploffen ruik je ook een benzine geur en ik las op het forum een reactie van Cees dat ploffen altijd onverbrande benzine is
dus lijkt mij 1 of 2 bougies aan hun eind. Ik ben zelf een fan van Bosch of Champion en heb vaak slechte ervaringen gehad met NGK
(bij een Honda CB750, dat wel) Ik rij alleen met droog weer met de 6, dus ik wacht nog even met testen.
Ik laat het nog wel weten.
wo 18 nov 2009, 15:34
trek er
wo 18 nov 2009, 17:10
Wat Jaap zegt klopt, die 4 punts bougies moet je niet in onze motoren monteren, das vragen om problemen. Vervang door de orginele Bosch (of BMW, die zijn ook van Bosch)
wo 18 nov 2009, 18:28
Zojuist de bougies vervangen door originele Bosch bougies en hij loopt weer als een zonnetje, ik heb nog niet gereden maar het ploffen is verdwenen en hij loopt weer mooi zuiver bij verschillende toerentallen.
wo 18 nov 2009, 19:49
Goed nieuws Robby, veel rijplezier weer gewenst met de 6
wo 18 nov 2009, 22:21
BMW 635 CSi, geen fratsen, dat scheelt
wo 18 nov 2009, 22:29
Mooi Robby. Toch wel mooi dat we elkaar zo kunnen helpen !
zo 21 nov 2010, 18:09
hallo heb een vraag heb laatst door een flinke stortbui gereden en de straten stonden blank volgende dag start mijn bmw 728i uit 1987 niet meer.
wat kan hiervan het euvel zijn.
hoor graag een reactie .
groeten ben .
zo 21 nov 2010, 18:16
Kijk eerst maar eens even of hij vonkt.
Daarmee kan je zaken uitsluiten cq. gerichter zoeken.
zo 21 nov 2010, 23:49
@Ben,
Als je geen vonk meer hebt zal hoogstwaarschijnlijk de electronische ontsteking defect of nat zijn.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.