Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
di 01 dec 2009, 12:38
Heey,
Hier dan mijn eerste vraag
Ik wil als ik over 2 weken waarschijnlijk een e23 heb gekocht (lets hope so) een lpg installatie inbouwen. Nu heb ik zelf no helemaal geen idee wat voor verschillende systemen er zijn. Ik heb al een paar prijsopgaven gehad van rond de 1000 euro. Maar wat krijg ik dan ?! Het mooiste zal een direct ingespoten systeem zijn.
Wat is er allemaal te krijgen en wat is aan te raden voor een e23 ? welk systeem?
Ik hoop dat er wat mensen zijn die al een goede installatie ingebouwd hebben en hun ervaringen willen delen
di 01 dec 2009, 13:04
Een LPI systeem is inderdaad het beste wat je kan kiezen. Heb wel begrepen dat je een normale LPG installatie kan nemen maar dan moet je goed erop letten of je onsteking (bougies, kabels en verdelerkap) goed zijn. Voor nadere informatie hierover moet je even wachten met reply's van andere hier op het forum, ik heb het namelijk zelf niet ingebouwd (en ga dat omwille van verhoogt slijtage ook niet doen)
Succes met je keuze!
Groetjes,
Jeroen.
di 01 dec 2009, 13:34
De LPG setjes van rond de
di 01 dec 2009, 15:15
Oke,
Wat kosten die LPI setjes dan ongeveer ? Moet ik dan ook een flashlube systeem er op hebben ? ivm de smering en koeling van de kleppen ?
di 01 dec 2009, 15:39
Stefan moet me maar corrigeren als ik het fout heb;
LPi word alleen door Vialle geleverd (is zelfs hun merknaam) en werkt met vloeibaar gas welke direct wordt ingespoten. Hierdoor koelt de kop ook meteen zodat de temperatuur van de kop niet hoger word. Echter, Vialle heeft geen injectie programma's voor onze auto's, dus deze optie kunnen we vergeten.
Een ander systeem welke injectie gebruikt is dampgasinjectie. Hierbij wordt LPG eerst gasvormig gemaakt en vervolgens word dit ingespoten door de injectoren. Deze systemen hebben vaak software bij de injectiesystemen zitten welke middels een USB poort kan worden in-uitgelezen.
di 01 dec 2009, 19:45
Ik rij met een conventioneel lpg systeem van BRC. Dit is ingebouwd door de vorige eigenaar. Het systeem start op benzine en bij +/-2000 toeren en/of +20 graden celcius schakelt het automatisch over op lpg. Hiervoor is er een electronisch systeem .Het systeem schakelt de injectoren uit maar niet de pomp zodat de brandstof gewoon blijft rondpompen. Er is ook een backfire klep gemonteerd die toen mijn bdp sensor stuk was mijn lmm perfect heeft beschermd bij de toen optredende backfire.Ik heb nog geen problemen met deze installatie gehad, maar je hebt wel vermogens verlies van zo'n 10%. Bij gebruik van normale NGK bougies( een keer per 7500 a 10000 km vernieuwen) en goede kabels en
rotor en verdeler is er weinig kans op problemen.
di 01 dec 2009, 20:17
Klopt Cees heb je gelijk in . De systemen die ik inbouw kan ik zelf programeren naar gelang welke injectie cyclus toegepast wordt . Als je verder even in het e23 forum rondkijkt kom je wat foto's tegen van de systemen welke ik inbouw .
Mvrgr. Stefan/Lpgshop.nl
do 03 dec 2009, 19:04
stefan schreef:Klopt Cees heb je gelijk in . De systemen die ik inbouw kan ik zelf programeren naar gelang welke injectie cyclus toegepast wordt . Als je verder even in het e23 forum rondkijkt kom je wat foto's tegen van de systemen welke ik inbouw .
Mvrgr. Stefan/Lpgshop.nl
Heey stefan,
Heb je misschien wat meer info van dit gas systeem ? Ik heb zeker intresse en als er een gas systeem op komt wil ik geen zooi hebben en ik denk dat ik bij jouw aan het juiste adres ben.
wat zijn de voordelen van jouw systeem ?
Kan het geheel op lpg alleen lopen ?
hoe is de klep smering geregeld ?
Is het per cilinder ingespoten ? ect.
alvast bedankt
do 03 dec 2009, 21:42
Werkt prima, ik heb ongeveer 2 maanden geleden gas in laten bouwen bij Stefan in mijn 728i. Nu ongeveer 3000 km gereden zonder problemen. Alles is netjes met zorg ingebouwd.
gr Ron
vr 04 dec 2009, 19:38
Hoi Ron , dank je voor het compliment . Mijn 745 draait ondertussen ook op lpg . Groot voordeel is dat bij mijn systeem de brandstof direct achter de benzine injectoren ingespoten wordt waardoor het rendement optimaal benut wordt en de kans op backfire tot een minimum beperkt wordt . Het systeem start op benzine zodat dit systeem ook gangbaar blijft en schakelt automatisch over naar lpg bij een door mij in te programeren temperatuur en toerental.Smeersystemen behoren ook tot de mogelijkheden . Voor meer informatie en of een afspraak kun je altijd even een pm sturen.
Mvrgr. Stefan/Lpgshop.nl
za 03 apr 2010, 21:55
hallo, stefan.
ik wilde graag weten hoeveel je vraagt om zo een LPIgas systeem
in een 728i uit 1983 in te bouwen,Heb eingelijk dinsdag al een afspraak met iemand in eindhoven.
hoor het graag terug
mvg jeffrey
zo 04 apr 2010, 08:57
@boeroe81
Kijk maar in dit topic, prijs staat erbij;
viewtopic.php?f=2&t=1780
zo 04 apr 2010, 16:32
Hmm, nou ja volgende keer bij mij ? Succes .
Vriendelijke groeten Stefan/Lpgshop.
zo 04 apr 2010, 17:19
ik moet maar eens kijken voor de mijne, maar t'is zo'n eind weg
zo 04 apr 2010, 18:10
Breng je wel even naar het station hoor !
Mvrgr. Stefan/Lpgshop.nl
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.