za 05 dec 2009, 11:44
za 05 dec 2009, 13:53
za 05 dec 2009, 13:54
za 05 dec 2009, 18:38
di 08 dec 2009, 16:01
Street legal schreef:Lmm kapot, je dient ook een backfire klep te monteren om eenzelfde probleem in de toekomst te voorkomen
di 08 dec 2009, 17:50
di 08 dec 2009, 18:17
RoVer8772 schreef:fijn h
di 08 dec 2009, 21:32
728iA schreef:RoVer8772 schreef:fijn hRe: startproblemen
di 08 dec 2009, 22:29
728iA schreef:RoVer8772 schreef:fijn hRe: startproblemen
di 08 dec 2009, 23:27
Ok..zucht...Nou kan ie wel weer...Re: startproblemen
wo 09 dec 2009, 15:34
Hallo allemaal, ik heb een andere lmm gemonteerd (gekocht via marktplaats), waarvan ik niet weet of hij 100% is...
De motor wil nu helemaal niet meer aanslaan, terwijl hij dat voorheen nog wel deed maar alleen wat pruttelde.
De backfire klep zat vrij vast in het rubber en stond dicht, zou het zo kunnen zijn dat dit de oorzaak was?
misschien toch weer de oude lmm monteren?
Is er een mogelijkheid om een uitgebouwde lmm te testen?
Groeten BertRe: startproblemen
wo 09 dec 2009, 19:20
-Ik heb de oude lmm weer gemonteerd om te kijken of deze echt defect was en om te kijken of bij deze lmm de motor wel aanslaat en om te kijken of het niet aan de bf-klep lag. Dit blijk niet het geval de motor slaat nog steeds niet aan.
-omdat ik een sterke benzine lucht rook, ben ik er vanuit gegaan dat er wel toevoer van brandstof is, bougie uitgedraaid en kijken of er een vonk was..... NIET DUS.
Nu vraag ik me dus af is dit toeval of hebben deze en de bovenstaande problemen verband met elkaar.....Re: startproblemen
wo 09 dec 2009, 19:28
Geen vonk kan de volgende dingen zijn;
- bobine
- ECU (of startrelais)
- verdeelhuis
Check of er spanning staat op de ECU (groene draadje 12v plus op de 3 polige stekker)
Controleer of de bobine werkt (bougie rechtstreeks op de bobine, bij starten moet die continu vonken)Re: startproblemen
wo 09 dec 2009, 19:29
Het niet vonken kan een gevolg zijn van het "verzuipen" van de bougie. Is de bougie nog droog of is hij nat?Re: startproblemen
wo 09 dec 2009, 19:29
Ik zou eerste de bobine checken, die gaan vaak stuk bij veelvuldig startenRe: startproblemen
wo 09 dec 2009, 19:32
Echt waar? Extra bobine kan nooit kwaad natuurlijk.
(Ik heb als eens een 2.8i flink laten verzuipen.... Was niet zo handig. )Re: startproblemen
do 10 dec 2009, 19:02
CeesBMW schreef:Ik zou eerste de bobine checken, die gaan vaak stuk bij veelvuldig starten
ik heb spanning op de bobine (groene kabel, bobine kabel naar verdeler), wat mij op viel is dat de rotor was geoxideerd. Oxidatie weg gehaald met schroevendraaier. geen resultaat....
bobine overigens ook vervangen...
kan ik de verdeler doormeten? zo ja hoe?
groeten bertRe: startproblemen
do 10 dec 2009, 19:42
nu ook de bogies schoongemaakt, ze waren inderdaat nat. maar het geheel heeft nog steeds geen resultaat op geleverd. enige wat ik kan verzinnen is de rotor of verdelerkap....
is dit te testen, want moeders vind het vast niet goed dat na een lmm, bobine er nu ook nog een nieuw verdelerkapje moet komen....Re: startproblemen
do 10 dec 2009, 19:46
Een (1) nieuwe bougie proberen. Dan kun je zien of deze wel vonkt.Re: startproblemen
do 10 dec 2009, 21:36
de directe kabel van de bobine naar verdeler losmaken en ca 1 cm van blank ijzer ( zonder lak dus) afhouden en starten. er moet dan een vonk overspringen.
Geen vonk; dan zou ik meten over er wel 12 volt op de bobine zit. Dan moet je het zoeken in het contactslot.
wel vonk: dan zit het in de verdeler of de bougiekabels.Re: startproblemen
do 10 dec 2009, 22:57
Check de bdp sensor en de toerentalsensor. Als een van deze defect is doet ie ook nietsRe: startproblemen
vr 11 dec 2009, 09:54
Inderdaaad eerst vonk controleren op de manier zoals Bmw wim al zei !Het betreft hier om een 728i type 2,ik zou als je nog geen vonk hebt in de richting van je transistorregelkast en onstekingsmodule zoeken.Transistorregelkast zit aan je rechterbinnenscherm en je onstekingsmodule onder je ruitensproeierbak.Heb je al de signalen van je hallgever(vanuit je onsteking) gecontroleerdt?Geen pulssignaal = geen vonk,ook niet direct uit je bobinekabel!
Succes GizmoRe: startproblemen
do 17 dec 2009, 14:33
Vandaag heel even geprobeerd te starten, en wonderwel er kwam heel even leven in het blok maar was oook net zo snel weer verdwenen. Bougies eruit gedraait, deze waren compleet verzopen.....
Dit betekent volgens mij det er wel een vonk is. maar dat de bougies verzuipen.....
Dit las ik op een ander forum " Although I did not go through all of the wholesale parts replacement that you did, I did get it going by 1) pulling the plugs and cleaning and regaping them. 2) cranking the engine over briefly with the fuel pump relay disconnected (to dry it out) 3)squirting a little bit of oil in each spark plug hole before re-installing the plug (to restore compression) that was all it took. She started right up , blew black smoke for a couple of minutes and is back to normal! Hope it works for you too. "
is dit het proberen waard?
zo ja, hoe schakel je de benzinepomp relais uit?Re: startproblemen
za 19 dec 2009, 17:29
wonderen zijn de wereld nog niet uit, vanmorgen een laatste poging om de auto te starten. sleutels erin en starten......
wat denk je starten en lopen.....
begrijp er gee f ck van, twee weken aan het kl ten, niet te starten. en dan zo ineens loopt hij weer als een zonnetje.
maar goed bespaard me weer afsleep kosten
groeten en bedankt voor alle tips
bertRe: startproblemen
za 19 dec 2009, 18:12
mischien houtie alleen van kou weer