Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
ma 14 dec 2009, 19:09
Volgende probleem [pje] ? Als de auto koud is en ik wil hem starten dan slaat hij niet aan ?
Pas na een hele tijd starten slaat hij aan. Als ik een snuifje remmenreiniger in de carter ontluchting spuit slaat hij direct aan. Drukregelaar uitgewisseld,benzine pomp + filter uitgewisseld geen resultaat,injectie relais aan zekering kast werkt . Nu denk ik mischien aan een koudstart injector,maar meet ook niets op de stekker van de koudstart injector ? Weet iemand hier de waarde welke je op de stekker hoort te meten of wellicht een andere suggestie ? Oh ja als de motor even heeft gelopen slaat hij wel snel aan ?
Groeten Stefan
ma 14 dec 2009, 20:15
Simpele oplossing (mogelijk) : Trap het gaspedaal half in bij deze koude...en starten maar...
ma 14 dec 2009, 20:17
Stefan,
Haal je koudestartinjector er eens uit en kijk wat er gebeurd bij het starten. Even met een lampje en jampotglaasje. Hij moet goed spoeien, en mag niet druppelen.
ma 14 dec 2009, 23:13
Ik heb een keer exact hetzelfde probleem gehad. Dat was alleen met een E30 320i uit 88. Misschien heb je er wat aan en anders : baadt het niet dan schaadt het niet.
Bij mij was het een ( of meerdere ) lekkende injector. Nadat ik de komplete injectorrails had vervangen was het probleem verholpen.
di 15 dec 2009, 05:37
Nou ,ik heb nog even de koudstart injector stekker gemeten maar krijg hier niets op ? Heb dit vergeleken met een andere 745 waar tijdens starten spanning op staat . Wie weet waar deze stekker door aangestuurd wordt ? Heb de computers ook al uitgewisselt.
za 19 dec 2009, 03:01
stefan schreef:Nou ,ik heb nog even de koudstart injector stekker gemeten maar krijg hier niets op ? Heb dit vergeleken met een andere 745 waar tijdens starten spanning op staat . Wie weet waar deze stekker door aangestuurd wordt ? Heb de computers ook al uitgewisselt.
normaal gezien zit er op het thermostaathuis een temperatuurvoeler die bepaalt of de koudestartinjector wordt geactiveerd. die dingen schijnen kapot te gaan.
het is de donkerbruine sensor , zie foto:
normaal gezien moet de sensor een kortsluiting meten indien koelwater beneden 45
za 19 dec 2009, 18:57
de injector is meestal aan massa geschakeld. Dus moet je 0 volt meten als de injector opent. Ik denk zelf dat het een ontstekings probleem is. Bobine of simpelweg de bougie's
suc6
za 19 dec 2009, 19:46
BMWim schreef:Simpele oplossing (mogelijk) : Trap het gaspedaal half in bij deze koude...en starten maar...
Wim, ik heb altijd begrepen dat je een auto met injectie nooit moet starten op die manier, hoe zit dat??
za 19 dec 2009, 21:28
Ik heb hetzelfde, moet vooral niet met gas starten. Heb dat eerst wel gedaan hetgeen een geweldige knal opleverde. Daarna zonder gas gestart ... als een zonnetje. Ik laat hem even rustig draaien en geef dan langzaam meer gas. Dan schakelt hij automatisch over naar LPG en kan ik vertrekken. Eenmaal gestart loopt ie prima, zelfs in dit weer.
Grt, Gio
zo 20 dec 2009, 15:12
Gevonden
, twee stekkers op de sensoren omgewisseld en hij start weer als nieuw !! Bedankt jongens voor jullie hulp !
Mvrgr. Stefan/Lpgshop.nl :
zo 03 jun 2012, 14:33
beste mensen waar kan ik de koude injector vinden op mijn m30 blok? van 86 want ik wil deze even schoonmaken, heb namelijk ook het zelfde probleem
zo 03 jun 2012, 17:46
Koudstart injector zit midden in aan de onderzijde van het inlaatspruitstuk.Krijgt een puls tijdens starten. Succes.
Mvrgr. Stefan/Lpgshop.nl
zo 03 jun 2012, 21:28
hmm ja ik heb gezien word knap lastig met al die slangen etc:S kan er niet bij alleen als ik mijn onder spruitstuk haal kan ik net de kabel los halen met mijn g3 installatie boven op
maar misschien dat dit werkt, Stel als ik de kabel van de koude start ventiel eraf haal bij de benzine rails en dan er speciale reiniger middel in de slang spuit (weet niet of die er is speciaal voor dat ventiel) zou dat misschien reinigen? of weten jullie iets beters? Ik wil namelijk niet alles eruit hale :S
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.