Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
ma 15 feb 2010, 20:37
Rij nu in volle tevredeheid in m'n e23 745, toch een vraagje??
Ben op het forum al iets tegengekomen over chippen van een 745.
Staat ook in dat je een type 1 niet kan chippen( heb namelijk een 745 uit okt '82) wist ik al .
Waarom kan dat niet, andere motor, turbo, motronic,injecktie niet goed ???????????
Heb al de site bezocht van die (Zweed of Noor) maar wordt er nog niet veel wijzer van .
ma 15 feb 2010, 23:16
Dat komt omdat type 1 eigelijk alleen de injectoren aanstuurt. Hij berekend hoeveel brandstof moet worden ingespoten adh van de waarde van de luchthoeveelheidsmeter, thats it.
De
Motronic daarintegen regeld alles; ontsteking, injectoren, en turbodruk.
di 16 feb 2010, 08:20
Je kunt wel meer vermogen halen uit een type I maar niet met chippen.
Ik had een type I blok met bijna 300 pk. Maar daar was wel het
di 16 feb 2010, 11:42
Kan je niet de turbodruk opschroeven
en zorgen dat de
motronic pas bij een hogere druk ingrijpt
di 16 feb 2010, 11:53
Je hoort weleens wat spookverhalen over het chippen van oudere auto's, vandaar dat een tuningsbedrijf ook alleen garantie verleent bij auto's die onder een ton qua kilomometers gereden hebben. Wat is jullie visie daarop, is het wel verstandig om oudere auto's te chippen??
di 16 feb 2010, 13:02
Bmw e12 driver schreef:Kan je niet de turbodruk opschroeven
en zorgen dat de
motronic pas bij een hogere druk ingrijpt
Biemer weet er alles van...Die heeft een 745 met 400 pk
di 16 feb 2010, 13:06
Nou biemer vertel maar is hoe dat allemaal werkt
di 16 feb 2010, 13:36
Type II. Gedaan volgens die buitenlandse site toch?
di 16 feb 2010, 14:53
Type 1 met 400pk ? Dat gaat niet lang goed...
Type 1 is gewoon niet geschikt om op te voeren, de grenzen van het blok zijn in een standaard m102 blok al opgezocht. Niet voor niks heeft de m102 maar een kort leven gehad en werd opgevolgd door de sterkere m106. Deze had in tegenstelling tot de m102 een speciaal onderblok met oliekoeling voor de zuigers.
di 16 feb 2010, 15:03
Len heeft een type II.
di 16 feb 2010, 15:47
Len heeft de jarmo chip op zijn type 2 met een boostventiel, brengt 350-370Pk
di 16 feb 2010, 20:34
Dankjewel , dat wilde ik even weten.
Wist wel dat type 1 en type 2 verschilde qua cylinder inhoud, maar vroeg me eigenlijk af waarom het bij de
vr 19 feb 2010, 14:52
nu ik dit stukje zo lees zit ik weer even met een andere zijstraat.. ik heb een 3,5 blok liggen met een 300 graden nokkenas. in dat blok loopt hij prima, wil om die reden de nokkenas in de kop van mijn m102 blok monteren om het blok zo toch nog iets meer te kietelen.
is het (on)verstandig om dit te doen? door de andere opening/sluiting van je kleppen bouw je natuurlijk ietwat meer druk op in je blok, met als gevolgd een paar pk's extra, maar zou het blokje dit wel volhouden?!
vr 19 feb 2010, 15:24
Het M102 blok heeft geen klopsensoren, d.w.z. dat de computer het ontstekingstijdstip niet zal corrigeren. Het lijkt me niet verstandig zonder software update dit te doen
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.