Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
di 23 feb 2010, 19:50
Was ie warmer gelopen dan normaal ?
di 23 feb 2010, 19:57
Dat kan idd ook, of de dop van het reservoir ontlucht niet meer. Heb op dit moment ook z'on gevalletje staan
di 23 feb 2010, 19:57
Thermostaat is makkelijk te controleren natuurlijk.
di 23 feb 2010, 19:58
@e12 driver;
dat is koelvloeistof.
di 23 feb 2010, 19:59
Klopt Mike, leg jij het uit of moet ik het doen ?
di 23 feb 2010, 20:02
Dat had ik ook gezien nadat ik het papiertje eronder had gelegt.
Heb bij de thermostaat een beetje opgedroogt koelvleoistof gezien, aangezien ik deze auto pas een paar weken heb. En het nog niet echt het weer is geweest om te koelen -10 graden moet ik het wel even oplossen voor de temperaturen echt weer aangenaam worden hier.
di 23 feb 2010, 20:03
Als de thermostaat niet open gaat loopt ie bij -10 ook warm hoor.
di 23 feb 2010, 21:06
Meestal is het zo dat als de thermostaat kapot is, dat ie open blijft staan. Dat is een soort beveiliging
di 23 feb 2010, 22:22
Dat klopt, dan komt ie juist niet( of duurt heel lang) op temp. En blijft je kachel ook kouder dan normaal.
wo 24 feb 2010, 00:04
Toch heb ik al vaak bij een m30 blok meegemaakt dat de onderste slang ijskoud bleef, alsmede het rechterdeel van de radiator. Dat is overduidelijk een thermosstaat die niet opent.
wo 24 feb 2010, 07:26
Ik hoop dat het de thermosstaat is jongens, dat zou een hoop weerk schelen. Maar ik zal dat geluk wel niet hebben
(in het verleden behaalde resultaten, geven geen garanties voor de toekomst)
wo 24 feb 2010, 16:02
Ik heb vandaag 200 km gereden (ik moest naar de RDW) zonder dat hij warm loopt, enkel bij stilstand loopt de temp redelijk snel op naar het midden van de temperatuurmeter maar als ik aan het rijden ben zakt hij gelijk weer tot net boven het blauwe streepje. Ook geen koelvloeistof verlies, geen witte rook of mayonaise/olie. Zou het dan toch het dopje van het reservoir zijn?
wo 24 feb 2010, 16:31
daar lijkt t wel op
wo 24 feb 2010, 17:06
Staat je ventilatorriem niet te slap, dan draait de pomp te langzaam bij stationair. Kan ook dat de schoepen afgesleten zijn dan krijg je ook pompverlies. Wordt je radiateur warm?
Lees in Columns, Kopzorgen
wo 24 feb 2010, 17:11
Rijdend wordt ie niet te heet en als je niet rijdt wel ? visco mskien dan? Het bimetaalplaatje zeker eraf................
wo 24 feb 2010, 18:39
Als ie rijdend maar net boven het blauw uitkomt zal je thermostaat ook niet lekker werken. Hij hoort in het midden te staan, zomers iets er boven en bij erge kou 'swinters iets er onder. Als ie zo koud blijft zal ie ook blijven pluimen uit de uitlaat.Denk dat de thermostaat een stukje open blijft staan en ook klem zit. samen met een defecte visco kan dat jouw probleem verklaren. Koop een nieuwe Orginele thermostaat(welke in jouw bouwjaar hoort) en een visco koppeling en je bent klaar.
wo 24 feb 2010, 19:04
Denk ook dat het je visco is.
Maar wat al gezegd werd, de bedrijfstemperatuur moet in het midden staan niet net boven het blauwe.
Dus je thermostaat is niet meer helemaal honderd.
wo 24 feb 2010, 19:35
Ik denk dat ik de thermosstaat inderdaad maar eens ga vervangen. Bij stilstand wordt hij overigens niet te heet; hij blijft ergens in het midden hangen
wo 24 feb 2010, 19:36
dat is een normale stand hoor
wo 24 feb 2010, 19:58
Ik zeg; visco !
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.