Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
zo 28 feb 2010, 07:24
Hallo, ik ben hier nieuw! Ik sleutel aan de 728i aut. 1984 van mijn zoon, die meer een poetser is. Ik heb de auto flink onder handen genomen: alle vloeistoffen ververst, nieuw lucht- olie en brandstoffilter, nieuwe thermostaat en koelvloeistof. Alle stekkers aan de L-jetronic schoongemaakt. Alle dunne vacuumslangen vervangen. En de kleppen gesteld. Oh ja, ook nog de gasklepsensor vervangen.
De motor start goed en loopt direct goed. Maar bij warme motor loopt het stationair toerental teveel op, naar 1100 rpm. Niet fijn met een automaat. De luchtmassameter heb ik van binnen schoon gemaakt zonder verbetering. Ligt het aan de
zo 28 feb 2010, 12:15
Dan is je koudstartventiel kapot. Als die blijft hangen krijg je dit soort grappen.
zo 28 feb 2010, 13:13
Waar zit dat ventiel? (ik vermoed onder het inlaatspruitstuk) is die ook te repareren?
di 02 maart 2010, 12:12
Ik heb me even in L-jetronic verdiept. Het koudestrartventiel spuit extra benzine in bhij het starten bij koude motor. Gestuurd door de thermo-tijdschakelaar. Dat lijkt goed te werken, motor start koud prima. Bij koude motor wordt het mengsel verrijkt, aangestuurd door een temperatuurzender. Kan het zijn dat deze zender kapot is? Ik zie op het thermostaathuis drie zenders zitten, van rechts (accuzijde) naar links (ruitenspoeirertankzijde)
di 02 maart 2010, 12:18
Nano, controleer ook nog even je koudeluchtschuif, dat is dat maanvormige ding tegen je cilinderkop aan. Deze moet soepel heen en weer bewegen.
do 15 apr 2010, 19:15
Geldt ditzelfde ook voor een auto op LPG?
do 15 apr 2010, 19:55
De luchtschuif is de luchtomloop, dat is dus de lucht die buiten de gasklep om loopt. Ook bij gas hoort ie goed te werken. Er loopt dan alleen lucht en gas buiten de gasklep om, dus wel alles even goed afstellen.
do 15 apr 2010, 19:58
Ik heb namelijk hetzelfde probleem maar ik rij niet op benzine. Ook even de koudestart injector eens loskoppelen bij een hoog toerental?
do 15 apr 2010, 20:21
Dat gassysteem van jouw is niet een "eenvoudig" conventioneel systeem
do 15 apr 2010, 20:30
Daar kwam ik achter toen ik de LMM ging verwisseln. Ik heb een zeer ingenieuze choke voor gas.
do 15 apr 2010, 20:44
Klopt, kom maar een keer langs dan kan ik eens kijken hoe die slangenmassa werkt
ma 19 apr 2010, 13:30
Onder aan de linkerkant bij je gasklephuis zit een stelschroef voor het benzineluchtmengsel af te stellen draai daar is aan.rijk of arm mengsel.Succes
di 15 jun 2010, 18:17
heel even offtopic hoor,
[offtopic]
is een luchtmassameter gemakkelijk te demonteren en weer te monteren als je hem er af haalt?
Ik wil hem namelijk schoonmaken...alvast bedankt
[/offtopic]
gr
di 15 jun 2010, 18:41
Ja die is er zo af (en weer op
)
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.