Switch to full style
Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
Plaats een reactie

startmotor ,wordt ik getilt door garage

do 18 maart 2010, 17:49

Goedemiddag,
Ik wil graag even jullie mening.
Mijn startmotor van mijn e23 was niet goed en omdat ik geen tijd had om het zelf te doen heb ik hem naar een garage gebracht.(de 1e en de laatste keer trouwens).Maar goed,garage geeft aan dat hij weer hetzelfde probleem heeft met een gereviseerde startmotor.Nu twijfel ik over het verhaal.graag jullie mening.
Startmotor klikt ==rechtstreeks spanning op startmotor doet precies hetzelfde.Nu geeft de man aan dat misschien het tandwiel in mijn motor versleten is (sorry weet niet de naam meer )en dat daardoor het tandwiel van mijn startmotor niet goed aanslaat op het tandwiel.Als dat het probleem is dan moet de versnellingsbak ende hele handel eruit maar twijfel hier zeer over.
Als de tandwiel versleten zou zijn zou je toch een hoop herrie moeten horen als hij er over heen schraapt. Mijn trukje om hem te starten was steeds .auto in zijn vrij ,deur open en ff met de been de auto bewegen en dan startte die.(ben niet van plan dit de rest van mijn leven te doen :) ) .Ik heb weinig vertrouwen in deze garage meer alleen heeft hij wel al mijn startmotor vervangen dus onder die kosten kom ik niet ,maar hij had het over ringetjes om de bendix of zoiets te verlengen zodat hij er verder uitkomt .dit klinkt mij redelijk"sjonnie way of making"en daarvoor is de auto me te lief.

Is iemand die hier wel is van gehoord heeft of dat iemand weet wat het probleem kan zijn,zodat hij niet heel mijn motor verknalt

Alvast bedankt

Robin

Re: startmotor ,wordt ik getilt door garage

do 18 maart 2010, 20:31

tandwiel bedoel je vliegwiel. Lijkt me heeeel sterk dat ie versleten is.
Vermoedelijk de bendix een keer schoonmaken en goed invetten...

do 18 maart 2010, 20:36

Ja vliegwiel bedoel ik (zo'n moeilijk woord is t ook weer niet :) ).Overal waar je leest over startmotoren en tikken heb ik niet 1 x het woord vliegwiel gehoord,vandaar lijkt het me ook sterk. Het kan natuurlijk ook zijn dat ie een slechte startmotor eronder gezet heeft.

do 18 maart 2010, 20:39

Je kan ook kijken of ie slecht aarde ( van motorblok naar chassis) maakt OF het contactslot

do 18 maart 2010, 20:57

ik heb laatst t zelfde probleem gehad..........hij deed helemaal niets meer........

bij de bmw dealer een nieuwe gekocht...........(stom zonder uit te proberen...
toen ie er nog niet op zat..............ff de plus en de min van de accu erop.....
had me een helehoop k*t elende bespaard!!)
maar deze was ook kapot(wel netjes mn geld terug gekregen..........
zonder dreigementen :mrgreen: )
1 bij paul gehaald..................en wroem!!!!!!!!!!!!!!!

heb je je oude startmotor nog :?: :?:

ff proberen of ie t doet.............achterop de min.......
voorop de plus van de accu............ff met startkabels doen,werkt t beste

en ik vind t maar een raar verhaal van de desbetreffende garage :!:

mvg graad

do 18 maart 2010, 21:09

vaak alleen een kwestie van alleen nieuwe koolborstels en collector opzuiveren

do 18 maart 2010, 22:06

ik heb hem getest rechtstreeks van accu en toen hield ik hetzelfde euvel ,dus neem aan dat het dan niet aan contactslot ligt.Ik denk gewoon dat de gereviseerde versie ook niet goed is,want als ie klikt wil het wel zeggen dat ie contact maakt volgens mij.

hoop gewoon dat het is wat Graad zegt maar ben ff genezen van garages moet ik zeggen want ben er nu al 3 dagen mee bezig en vandaag naar huis lopen wordt ik ook niet vrolijker van moet ik zeggen.

vr 19 maart 2010, 07:08

ook een gereviseerde kan kapot zijn hood.................
zelfs een spiksplinternieuwe bij mij :mrgreen: :mrgreen:

en die garage.......................links laten liggen man.........

sucses ermee

mvg graad

vr 19 maart 2010, 11:33

Heb je wel een volle accu?? of ergens een massa probleem met de kabels??
Dat tandwiel op op je vliegwiel noemen ze starter krans zit er op gekrompen.

Bart

vr 19 maart 2010, 11:35

dat antwoord van je garage kan wel kloppen.

als je starterkrans is versleten,kan het wezen dat je start moter niet goed aangrijpt in de starterkrans waardoor hij niet wil draaien.
als je hem dan in de versnelling zet,en duwt hem een stukje vooruit komt (grijpt)hij aan op een ander punt zodat hij soms wel wil(proberen)

maar waarschijnlijk is je startmoter gewoon defect.

heb je wel geprobeert om 12v op het kleine stekkertje te zetten?
en staat er op de dikke draden wel stroom?

zo moesten we tenminste vroeger de autos stelen. :?:
draadje van de + naar de bobine.
schroevendraaier op startmoter(dikke met kleine draad even kortsluiten) en gaan. :mrgreen:

vr 19 maart 2010, 12:22

@grafdelver haha het is in iedergeval een goede tip als ik me sleutels kwijt ben :)

startmotor wordt nu omgeruild en hoop nu ong. te horen of het allemaal gelukt is .

mijn oude startmotor klikte alleen maar ,en de nieuwe draait hem wel rond maar komt niet bij de starter krans (thxs bartlap) dus neem aan dat het gewoon aan de gereviseerde atartmotor ligt,maar verwacht elk moment een belletje.Ik laat jullie weten of ik gelukkig het weekend in ga

vr 19 maart 2010, 13:56

Heren,

mijn auto start weer als een trein,het bleek dat de gereviseerde startmotor niet goed was ,maar gelukkig kan je er makkelijk bij :) .ben weer helemaal gelukkig .kunnen we weer verder en ga ik dit weekend is proberen mijn achterbak open te krijgen omdat mijn centrale deurvergrendeling niet meer werkt. Want mijn biefstuk en Melk blijft natuurlijk niet eeuwig goed :)

bedankt iedereen

Afbeelding

vr 19 maart 2010, 15:40

:clap: :clap: kijk............zelfs een gereviseerde kan kapot zijn ;)

maare................er makkelijk bij kunnen........
bij mijn 735 was t toch wel wat frotten............
of komt dat door mn dikke worstjesvingers :mrgreen: :mrgreen:

zo 21 maart 2010, 21:48

@graad ,dat van dat makkelijk te bereiken was cynisch bedoelt,ze hebben de jongste bediende een dag op zijn kop in mijn motor gezet om de startmotor eruit te halen :)

zo 21 maart 2010, 21:50

:mrgreen: :mrgreen: ik dacht al dat ik wat verkeerd deed :mrgreen: :mrgreen:

ma 22 maart 2010, 22:56

hahah nee hoor ,de volgende x berekenen ze dubbel :)
Plaats een reactie