Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
di 13 apr 2010, 18:56
Sind ik mijn 745 heb wil hij als die koud is slecht starten, heb al
Kleppen laten stellen
Koudestartventiel werkt ( je hoort hem ook uit gaan als hij warm is, gaat de motor lager stationair draaien )
Ontsteking is afgesteld
Nieuw
luchtfilterNieuwe pitten erin gedaan, gelijk bij het opbouwen de slangen gecontroleerd op lekage
Rij altijd op BP Ulimate 98 met loodvervanger
Wordt er een beetje knetterbek van
Wat kan het nog meer zijn
di 13 apr 2010, 19:19
Benzinefilter vervuild, temperatuurvoeler bij de thermostaat geeft verkeerde waarde, drukregelaarbenzinedruk geeft te weinig , accucel stuk , startmotor teveel inwendige weerstand
di 13 apr 2010, 19:26
Accu is een maand geleden vervangen
di 13 apr 2010, 20:32
Benzinefilter zit onder de auto voor de tank. De brandstofdrukregelaar zit vaak ergens aan het begin van je injectierail, er zit vaak een vacuumslangetje aan.
Je zegt dat de startmotor snel ronddraait. Is dit veel sneller dan normaal?
Ik heb zelf een keer gehad met een e30 van me, dat de brandstogleiding niet helemaal dicht was. Dus als ie koud was, was de brandstof al helemaal weg uit de leiding, waardoor ie heel slecht koud startte.
Meestal moet je het toch ergens in je ontsteking of brandstoftoevoer zoeken. Even kijken of ie vonkt en of er brandstof uit de slangetjes komt.
di 13 apr 2010, 22:51
ik zeg, vervuilde injektoren.
succes.
vrgr Len.
wo 14 apr 2010, 07:38
als de auto warm wel goed loopt.
denk ik de temperatuursensor op het thermostaathuis.
wo 14 apr 2010, 10:19
Toen ik de auto startte nadat ie 6 maanden had stil gestaan liep die meteen en netjes. Ik denk dat je ergens een vacuumlek hebt. kijk alle vacuumslangen maar eens na ook de slang van de klepdekselontluchting aan de onderzijde .
vr 01 apr 2011, 22:56
Update ,
start nog steeds niet lekker.
Vaciuum op onderdruk gezet , geen lekkage en onderdruk wegval
Benzinedruk, is bij starten goed en blijft op druk ook na een half uur
za 02 apr 2011, 08:35
nog een optie; dynamo spanningsregelaar[ koolborstels even checken, die moeten min 10 cm zijn, die van mij waren 2cm, dan krijg je wisselende spanning] had die van mij ook, ben er maanden mee bezig geweest....
en iedereen zoeken... uiteindelijk heeft cees het gevonden.
ik werd er idd horendol van..
gr esther
za 02 apr 2011, 09:20
Koolborstels van 10 cm? lijkt me wel heel erg veel
za 02 apr 2011, 09:37
Was ik er vergeten bij te zetten
Dynamo is gereviceert + nieuwe spaningsregelaar op de dynamo . dus dat is het ook niet
za 02 apr 2011, 09:46
Als die koud is krijgt het motormanagement het bericht hij is koud. Kijk de temperatuursensor eens na
za 02 apr 2011, 10:00
ok, als je het echt niet meer weet, mail cees, dat is DE expert!!
za 02 apr 2011, 10:36
Hij start ook niet lekker als hij een half uurtje heeft stilgestaan ( dus dan is ie warm ).
We hebben ook al een het stekkertje van de sensor losgetrokken als die koud is en net aan, resultaat hij sloeg gelijk af . dus sensor werk
Bij Cees is die ook al twee keer geweest om kleppen te stellen etc etc
Zal eerdaag eens de computer omwisselen, kijken wat het resultaat is .
Wil eerdaags ook de koelvloeistof controleren, schijnt een tooltje te zijn die aan de koelvloeistof kan zien of je kop lek is ( I.V.M harde slangen koelsysteem) .
Kan ook de oorzaak zijn van 't slechte starten toch
Laatst bijgewerkt door
Bmw e12 driver op za 02 apr 2011, 10:43, in totaal 1 keer bewerkt.
za 02 apr 2011, 10:41
Denk ook vervuilde injectoren....
za 02 apr 2011, 10:45
Heb ook al een keer injektorreiniger in de tank geggooit ( zelfs twee keer )
Weet niet of er nog een manier is om ze te reinigen
wo 13 maart 2013, 22:05
Even weer een upje,
Is het mogelijk om zelf de injectoren te reinigen als je beschikking hebt over een ultrasoon apparaatje? Of kan je dit het beste overlaten aan een bedrijf? Hoeveel kost zoiets om te laten doen, en weet iemand zo een bedrijf in de regio Rotterdam
wo 13 maart 2013, 22:56
Een goed revisie bedrijf voor injectoren kijkt eerst naar het verstuivingsbeeld. Als dat goed is, hoef je niets te reinigen. Als je komt vragen of ze het verstuiverbeeld willen controleren valt de reactie vaak tegen, echter als je vraagt of ze de verstuivers kunnen reviseren of reinigen, zal de eerste actie toch moeten zijn: Controleren waar je mee begint. Daarna is ook voor jou helder wat je moet doen. Als blijkt dat de injectoren goed zijn, is het re
wo 13 maart 2013, 22:59
Als er 7 000 liter benzine door gegaan is dan hebben ze ook slijtage. Ik zou ze wel laten testen als ze gereinigd zijn. Normaal kan een Bosch dienst zoiets of een goed revisiebedrijf
do 14 maart 2013, 19:30
Eventjes voor het gevoel van de getallen. Een 745i met een verbruik van 1 op 6 heeft ongeveer 6 x 7 000 = 42 000 kilometer gereden. Die is nog bijna nieuw!
Natuurlijk zal er slijtage optreden, maar de verstuivers zijn zo gemaakt dat deze slijtage in eerste instantie geen invloed heeft op de verneveling van de brandstof.
do 14 maart 2013, 19:32
Even een andere vraag: Als je de 745i lekker warm gereden hebt, haal je de topsnelheid dan nog wel? Of blijf je ergens zo'n 30
do 14 maart 2013, 20:14
Er zitten wel 6 injectoren in, door elke gaat 7.000l dus 42 000 liter is 2,5 ton
do 14 maart 2013, 22:12
Helemaal mee eens. 7 000 liter per injector wordt ongeveer twee en een halve ton.
Vraagje: Zitten die hitte kapjes op het uitlaatspruitsuk helemaal tegen de kop, of kun je aan de uitlaatspruiten voelen?
Als je ze kunt voelen, kun je met helemaal koude motor starten en daarna meteen voelen of alle spruiten tegelijk warm worden. Als 1 cilinder achterblijft, weet je dat daar jou probleem zit.
Ik heb een beetje het gevoel dat de mengverhouding van brandstof en lucht onjuist is. Dit kan door:
- water bij de lucht (lekke cilinderkop(pakking), water tegen bougie = geen vonk. Bij warme motor is dit over.
- lekkage (langs zuigerveren, of lekke cilinderkop(pakking)
- Lekkage tussen turbo en inlaatspruitstuk (je brengt dan minder lucht naar de cilinders als je met de LMM gemeten hebt. Waardoor de motor te rijk loopt. Slecht punt in deze theorie, er blijft dan lekkage en die moet rijdend minder ernstige gevolgen hebben terwijl de vuldruk dan hoger is en meer lekkage moet veroorzaken)
De eerste twee punten kun je checken met een compressie meting. Luchtlekkage kun je vaak zien aan een blaasspoor, je kunt ook zeep op het luchtkanaal spuiten (beetje licht verdunde Dasty). Spuiten op de slangen, bij lekkage zie je de bellenblaas vanzelf. Succes.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.