Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
wo 21 apr 2010, 19:15
Sinds een week of twee heb ik dat soms als ik mijn auto wil starten dat de spanning wegvalt.
Zit een nieuwe accu in.
S'avonds niet starten lampje gaat zachter branden en de volgende dag weer volop spanning en wel starten, wat kan dit zijn
Ben de massa aansluitingen al aan het nalopen, maar misschien zoek ik niet goed . HELP
wo 21 apr 2010, 19:38
Misschien ontlastings relais, was bij mij wel het geval ik had dezelfde klachten.
wo 21 apr 2010, 19:42
spanningsregelaar/alternator misschien ?
wo 21 apr 2010, 19:44
En waar zit dat ding precies????
wo 21 apr 2010, 19:54
Spanningsregelaar op de dynamo. Wat je kunt checken is de auto starten en dan de MIN pool los trekken. Als ie blijft lopen ligt het niet bij de dynamo.
wo 21 apr 2010, 20:08
Zal het eens proberen, gaat er dan verder niks doorbranden of zoiets als ik dat doe
En waar zit dat ontlastings relais precies, heb het boekje al doorgekeken maar staat niet bij de info van de zekeringenkast aangegeven.
wo 21 apr 2010, 20:18
Een auto moet wanneer hij draait zichzelf aan de gang kunnen houden (mits je geen grote stroomverbruikers aan hebt).
wo 21 apr 2010, 21:52
Heb de accu eruit gehaald en effu onder stroom gezet, ga morgen weer verder kijken.
Als ik het kontakt aanzet ging de vaciuum pomp van de kachel steeds langzamer draaien.
Bij het aanslaan van de auto ging die weer snel lopen, (te weinig stroom).
Ben benieuwd wat ie morgen doet.
Snap alleen niet dat de auto dan weer wel en dan weer niet start.
do 22 apr 2010, 17:05
Vancht de accu opgeladen, start nu weer als een lier .
Multimeter eraan gehangen 13.9 volt laad spanning, dus .
En nu ????????????
do 22 apr 2010, 19:07
trekt ie toch ergens stroom weg
do 22 apr 2010, 21:11
je nieuwe accu kapot.
even laten testen
vr 23 apr 2010, 09:15
Dit lijkt me idd normaal...
za 24 apr 2010, 16:17
Zet je multimeter eens in serie met de accu en de plus pool en meet de stroomverbruik eens zonder het contact aan..
wo 21 jul 2010, 21:04
Een paar maanden geleden, een andere dynamo erin gezet. gister weer niet starten
Had me oude dynamo al laten reviceren en een nieuwe spanningsregelaar, vanavond erin gezet twee boutjes waren anders dus er weer uit
en er weer in met de juiste boutjes. meet nu 13,9 volt.
Wat een t........ing klus accubak eruit windgelijderkap van de radiateur los anders wilde de bout vande dynamo er niet uit
.
Maar alles is af starten en lopen, maar als ik dan het licht en de airco aan zet, gaat het lampje van de accu op het dashboard weer heel lichtjes branden
WAT NU
wo 21 jul 2010, 21:07
en als je wat gas bij geeft................gaat t lampje dan zwakker worden....
of juist sterker branden
wo 21 jul 2010, 21:09
Bij stationair brand hij heel zwak en bij het gas geven ook
wo 21 jul 2010, 21:13
je moet t toch bij de dynamo gaan zoeken............
of spanningsregelaar
of staat er een te zware accu in...............dat ie m niet bij laait
wo 21 jul 2010, 21:23
74 ah
wo 21 jul 2010, 21:38
das niet te zwaar...................en je dynamo...........
hoeveel
vr 23 jul 2010, 09:26
Ik had bij de vorige bmw ook dat het accu lampje zwak branden. Toch was de spanning van de dynamo met draaiende motor hoog zat dus dat hoeft het niet altijd te zijn.
zo 25 jul 2010, 14:40
Het zou ook nog wel kunnen zijn dat er een diode van de diodebrug in de dynamo stuk is.
moet je de spanning eens meten met de multie meter op wisselspanning deze zou dan niet boven de 12V uitkomen.
ook kun je het horen in de oudere autoradios deze gaan "janken" in de speakers.
gr peter
ma 02 aug 2010, 16:53
Vandaag de 7 naar de garage gebracht.
Uitkomst, gereviceerde dynamo niet goed .
Waarschijnlijk diode van de diodebrug in de dynamo stuk ( had je toch gelijk Peter
)
Ga de persoon die mijn dynamo hiervoor (heeft) gereviceert effu op z'n kl*** geven en geld terug vragen.
Kan ik morgen eindelijk normaal rijden
Volgend projekt wordt de CV, stond even in de ijskast wilde dat hij eerst normaal werkte
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.