Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
di 25 mei 2010, 08:12
Ik ben bezig met een e12 520 met m20 en carburateur.
Hij rookte nogal, witte rook. Vandaag de kop eraf gehaald. Ziet er allemaal nog goed uit. Zal m wel af laten persen. Kan het zijn dat de witte rook in/door de carburateur veroorzaakt wordt? Er loopt koelwater doorheen, kan het zijn dat er een pakking lekt oid? Ben niet zo thuis in de carburateurs.
Ik hoop dat iemand hier me kan helpen, ik merk dat er niet zo veel carburateurkenners meer zijn.
di 25 mei 2010, 08:35
Ontsteking?
di 25 mei 2010, 09:05
heel vaak is t probleem de cabrateurs........
welk type heb je, de stromberg 175 cdet,
of de solex 4a1??
mvg graad
di 25 mei 2010, 09:17
Ik zal een foto er van maken. Als het de carburateur is, hoe kan ik het dan oplossen? Een pakking vervangen?
Misschien dat deze link helpt. Klik!Denk niet dat het de ontsteking is, de motor draaide heel netjes.
Laatst bijgewerkt door
Jeltuh op di 25 mei 2010, 09:21, in totaal 1 keer bewerkt.
di 25 mei 2010, 09:20
een revisie setje kopen........
heel vaak gaan ze lekken,
en t afstellen ervan gaat dan ook moeizaam...
di 25 mei 2010, 09:22
En is dat door een leek in de carburateurs te doen? Ik heb geen zin in een bult veertjes en dingetjes die ik nooit weer er in krijg
di 25 mei 2010, 09:31
Het schijnt niet heel eenvoudig te zijn, tenminste dat is mij vertelt. Vooral het afstellen is een vak apart.
di 25 mei 2010, 09:37
het revisie setje valt wel mee..........
zit een goede beschrijving,afbeelding bij.....
maar net wat zero zegt..........t afstellen is vaak een probleem...
di 25 mei 2010, 10:02
En hij loopt nu net zo netjes. Als ik alleen de pakkingen vervang zou dat voldoende zijn? De witte wook zal toch wel koelwater zijn dat via het inlaatspruitstuk bij de lucht komt?
di 25 mei 2010, 10:03
Het afstellen is een probleem. je hebt een vacuumpomp nodig om de pull down af te stellen en een CO apparaat om synchroon te stellen en de afstelgegevens. Kijk of de plunjer van de tweede trap niet vast zit daardoor kan de excentriek (fiber) op de as van de tweede trap scheuren en dan doet hij het niet meer.
Ik heb het werkplaats handboek van de Solex 4A1 gecopieerd en dat kun je hier downloaden van mijn website
[link]http://www.borreliose.nl/images/SOLEX_Doppel_Registervergaser_4A1.pdf[/link]
di 25 mei 2010, 10:42
Als ik vragen mag Robertf. Wat heeft bmw met ziekte van Lyme te maken ?
di 25 mei 2010, 16:56
Niets , maar ik heb een website met info over de ziekte van lyme en daar kan ik ook bestanden opzetten die dan te downloaden zijn. Ben zelf lymepatient.
di 25 mei 2010, 17:07
is t een automaat?
als hij automaat olie opslobbert krijg je ook witte rook.(door een lekke vacuum modulator bv).
di 25 mei 2010, 21:58
t is een automaat ja. vertel meer..?
di 25 mei 2010, 21:59
BMWim schreef:Als ik vragen mag Robertf. Wat heeft bmw met ziekte van Lyme te maken ?
Ga dan maar niet kijken waar ik de meeste foto's onder hang....
wo 26 mei 2010, 16:50
vacuum modulator op de bak willen inwendig nog wel eens lekken(dit komt wel vaak bij amerikanen voor)
dan zuigt hij de automaat olie via een vacuum slangetje op(aan de carburateur).
ik weet niet precies of jou bak ook een vacuum modulator heeft,maar dit zou je zo moeten kunnen zien.
ergens op je bak een vreemd tonnetje met een vacuum slangetje eraan.
slangetje eraf halen en zien of er ook een beetje olie uit lekt.
wo 26 mei 2010, 21:02
Eerst maar het diagnose van het afpersen af wachten,heb in het verleden vaker deze m20 cilinderkoppen vervangen.
Vaak was haarscheurtjes of corrosie(op/bij waterkanaal) de oorzaak.
Hopelijk heb je meer geluk
do 27 mei 2010, 20:08
Kop is weer perfect. De 6de cilinder heeft waarschijnlijk gelekt. Ik zou hem vandaag weer starten maar er is helaas een verkeerde riem geleverd. Ik meld het resultaat wel even.
do 27 mei 2010, 21:24
ben benieuwd...........ik zal duimen voor je
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.