Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
wo 11 maart 2009, 20:59
Mijn 735i uit 1986 heeft bij het starten een klein beetje gaspedaaldruk nodig, hij start dan wel maar loopt de eerste 10 seconden erg onregelmatig, slingert tussen de 300 en 1000 rpm heen en weer. Als je dan een beetje gas geeft hervindt ie zichzelf en gaat ie normaal stationair lopen. Morgen worden de bougies vervangen, zou dat helpen of is het iets anders?
wo 11 maart 2009, 21:35
Denk eerder dat je stappenmotor wat traag wordt. Zelfde had ik laatst bij de auto van een clublid ook, stappenmotor vervangen en probleem opgelost.
wo 11 maart 2009, 22:58
denk dat ik dat was?
wo 11 maart 2009, 23:31
Yep, en die van Joost ook.
do 12 maart 2009, 22:19
Ok, Cees, jij je zin, een stappenmotor dus. Mail me maar even de details. Rijdt wel lekker trouwens hoor zo'n 735 ten opzichte van mijn moegestreden 728.
do 12 maart 2009, 22:24
Welke stappen motor bedoelen jullie eigenlijk?
do 12 maart 2009, 22:31
De latere 735i had in de plaats van een luchtomloopklep (dat ding wat jij bij mij hebt opgehaald Jelle) een stappenmotor.
Op deze foto is het nummer 3;
vr 13 maart 2009, 13:58
Zijn die stappenmotoren hetzelfde op een M20?
vr 13 maart 2009, 15:13
Kan, de 520i en 525e hebben vanaf 84 dezelfde erop zitten. Controleer anders het Boschnummer, die staat duidelijk erop.
vr 13 maart 2009, 16:13
Oooh, zo. Ik snep het
vr 13 maart 2009, 19:28
Ga ik eerst even de garage in want ik heb nog wat delen uit de E30 tijd.
vr 13 maart 2009, 19:38
Volgens de ETK zijn ze niet geleverd voor de e30. Die delen hem wel opvallend genoeg met de e34 ?
De e30 heeft de 13 41 1 186 065 of de 13 41 1 433 626. De e23 en e28 hebben de 13 41 1 286 065 (scheelt maar 1 nummer, maar toch..)
vr 13 maart 2009, 20:49
Is het stom als ik vraag wat een 'stappenmotor' precies doet ??
vr 13 maart 2009, 21:09
ja wim
(ik weet t ook niet(helemaal zeker)......)
volgens mij regelt die als je auto warm/koud is
de lucht/benzine.maar weet t niet helemaal zeker
(kzal t wel weer fout hebben
)
vr 13 maart 2009, 21:14
Dat klopt, deze regelt de hoeveelheid lucht welke om de gasklep heen gaat. Hij bepaald dus het stationairtoerental (bij stationair is de gasklep dicht). Als de gasklep dicht gaat (gas los) zorgt de luchtomloop dat ie stabiel stationair blijft lopen.
vr 13 maart 2009, 21:47
Zijn ze nog te reinigen/repareren of is het vervangen die handel?
vr 13 maart 2009, 21:49
gormy007 schreef:Zijn ze nog te reinigen/repareren of is het vervangen die handel?
Die eerste types (die maanvormige) zijn na een nachtje met WD40 nog wel eens bruikbaar. De stappenmotoren niet, stuk=vervangen.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.