Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
vr 11 jun 2010, 11:04
heren,
Ik heb een lekkend onderdeel in mijn benzine systeem maar weet niet wat het is...
Heb met mijn beste vriend google gezocht maar kan niet veel wijzer worden.
Weet iemand van jullie wat het onderdeel is en hoe ik aan een nieuwe kan komen?
het gaat om het omcirkelde onderdeel:
Het lijkt erop dat er benzine langs de velsrand lekt.
vr 11 jun 2010, 11:16
Het is een verbindingstuk, doet helemaal niets. Gewoon er tussen uit halen.
vr 11 jun 2010, 11:25
CeesBMW schreef:Het is een verbindingstuk, doet helemaal niets. Gewoon er tussen uit halen.
Thanks voor je antwoord, maar om mijn nieuwschierigheid te bevredigen, wat is dan ooit het doel van dat ding geweest?
Ik neem niet aan dat BMW zomaar iets plaatst zonder reden alleen omdat het mooi staat
Ik denk dat ik dan meteen de slang ook maar vervang als ik toch bezig ben, moet die nog aan specifieke voorwaarden voldoen?
vr 11 jun 2010, 14:38
alleen voor autos met automaat
vr 11 jun 2010, 16:41
graad schreef:alleen voor autos met automaat
Ik kan me ook geen goed beeld vormen waarom dat koppelstuk er wel tussen zit voor een automaat en niet bij schakel...
Ik heb hem er nu tussen uitgehaald en hij loopt niet slechter dan normaal, had eerst nog een vermoeden dat er misschien iets zou gebeuren in de D stand, maar daar lijkt het niet op.
vr 11 jun 2010, 18:54
tja.................mischien een overbodige luxe
vr 11 jun 2010, 22:31
Heb wel eens gehoord dat het een "magneet" filter zou zijn, die de ijzerdeeltjes zou vasthouden, maar als je erin kijkt lijkt het alsof er gewoon een buisje in zit, dus waar die deeltjes dan vastgehouden zouden moeten worden ??
za 12 jun 2010, 17:35
had een kleine hoop dat de auto wat regelmatiger zou gaan lopen na het vervangen van de slang en het lekkende "tussenstuk", maar helaas...
Zodra ik tijd heb maar eens kijken wat de oorzaak zou kunnen zijn van het onregelmatig lopen en de stank uit de uitlaat...
di 15 jun 2010, 00:59
co afstellen?
di 15 jun 2010, 15:12
Ja het stinken zal wel co zijn, en dat dingetje moet een eenweg klep zijn wat er voor zorgt dat de benzine druk een beetje blijft nadat je m uitzet.
di 15 jun 2010, 15:15
Niks geen klepje Jaap. Je kijkt er zo dwars doorheen
di 15 jun 2010, 19:02
De stank is niet specifiek als de motor uitgezet wordt... ik stond vorige week voor een verkeerslicht en zag dat de persoon in de auto achter me haar neus aan het dicht houden was.
Ik zal met behulp van eerdere tips eens een poging gaan wagen, maar ik vrees dat ik niet voldoende motorische kennis heb om de uiteindelijke oorzaak te vinden, maar wie niet waagt die niet wint.
Grootste probleem om dit moment is een vrij weekeinde te vinden om eens te kijken
di 15 jun 2010, 19:07
Ik dacht altijd dat dat ding de terugslagklep was zodat je geen terugloop hebt als je m uitzet.
di 15 jun 2010, 20:58
Street legal schreef:Ik dacht altijd dat dat ding de terugslagklep was zodat je geen terugloop hebt als je m uitzet.
Maar waarom zou dat dan niet nodig zijn voor een handgeschakelde bak?
wo 16 jun 2010, 17:09
Heeft met de belasting van de accu te maken met starten. Een automaat draait altijd de koppelomvormer (oliepomp) meet tijdens starten, als je dan wat langer moet wachten tot je benzine hebt bijvoorbeeld in de winter.......
ma 21 jun 2010, 13:48
mijn motor ging een stuk regelmatiger lopen na het vervangen van de bougies en het stellen van de kleppen.
Maar ja, ik rijd old-school met carburateur.
Geen idee of het ook zou helpen bij een injectie motor.
Soms is basisonderhoud de beste manier om het weer goed te krijgen.
Ik kreeg ooit de tip iets met mijn contactpunten te doen.
Had niet eens meer eraan gedacht dat ik die had.
Dat maakte al een wereld van verschil en tegenwoordig loopt de motor nog mooier.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.