Switch to full style
Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
Plaats een reactie

728i naar 735 ombouw? tips gevraagd

ma 14 jun 2010, 09:53

Ik loop al een poosje met het idee om in m'n 728i een 3,5i blok te lepelen. Wat moet ik dan allemaal aanpassen? Is het simpel we eruit/erin en de ecu verwisselen of komt er meer bij kijken?
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb hier een motortakel staan dus das al geregeld :mrgreen: Nu alleen jullie input en het juiste blok vinden.

Re: 728i naar 735 ombouw? tips gevraagd

ma 14 jun 2010, 17:35

In principe is het blok wisselen en de ecu voldoende. Maar kijk even naar de stroomverdeler. Heb je er eentje met een kleine ronde kap waar de kabels in moeten of heb je een grotere, platte, kap en zit ie gelijk voor op het nokkenasdeksel geschroefd? want als dat bij de nieuwe motor anders is moet je ook de gehele motorbekabeling meeverhuizen.

Re: 728i naar 735 ombouw? tips gevraagd

ma 14 jun 2010, 17:59

Aan een goed blok kan ik je alvast helpen,.. Is geheel compleet dus met kabelboom, computer, etc..

Re: 728i naar 735 ombouw? tips gevraagd

ma 14 jun 2010, 19:13

Ik heb zo'n ronde stroomverdeler, is dat bij alle 3,5l anders?

Re: 728i naar 735 ombouw? tips gevraagd

ma 14 jun 2010, 20:01

ligt eraan welk bouwjaar............

Re: 728i naar 735 ombouw? tips gevraagd

ma 14 jun 2010, 20:33

Is volgens mij tot 82 met de ronde ontsteking[jettronic] en na 82 met de vlakke die voor tegen het motorblok zit [motronic] :idea:

Re: 728i naar 735 ombouw? tips gevraagd

ma 14 jun 2010, 20:44

Het is nog wel eens anders....
Mijn 633 van 1980 heeft een Motronic namelijk. Orgineel af fabriek

Re: 728i naar 735 ombouw? tips gevraagd

di 15 jun 2010, 14:35

Ik weet wel dat die ronde stroomverdelerkap (ongeveer 20

Re: 728i naar 735 ombouw? tips gevraagd

di 15 jun 2010, 14:57

De 3,5 met ronde verdeler loopt op super en heeft het oude probleem van de grote boring, en dus meer risico op lekke koppakking. Motronic 3,5 en met name die van na 1986 zijn en geschikt voor euro 95, en hebben een kleinere boring en dus veel minder gevoelig voor koppakking lekkage. Die verdelerkap en rotor draaien wel 30.000 km dus van het bespaarde benzine geld tov superplus heb je al gauw een kap met rotor verdiend :D :D
Plaats een reactie