Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
za 07 aug 2010, 00:12
Ik heb de laatste tijd echt een klote probleem met m'n 728i; hij valt soms onder het rijden stil (vooral als ik stevig optrek) om na een paar seconden terug aan te slaan. Vandaag viel hij zelfs helemaal stil en kreeg ik hem niet meer gestart (midden op een drukke kruising
) tevens alle stekkers los gehad en terug vastgezet maar geen verbetering. Omdat ik m'n gsm weer eens thuis had laten liggen heb ik ongeveer 30 min. moeten lopen en toen ik terug kwam met m'n stiefvader om hem naar huis te slepen starte hij weer zonder problemen. Alleen blijft hij tijdend de eerste 30 seconden op 5 pitten draaien daarna komt pas nummer 6 tot leven. Ik heb het volgende al vervangen in de afgelopen 2 maanden;
Benzinefilter
brandstofpomp
benzineslangen achteraan
bougies
bougiekabels & alle connectoren
verdeelkap en
rotorHeeft iemand een idee waar ik moet zoeken??? Als hij nu helemaal niet zou starten dan kon ik de boel gaan doormeten maar nu zou ik het echt niet weten.
za 07 aug 2010, 00:21
Ik denk maar aan enkele dingen:
- Krukassensoren al eens doorgemeten als het een
Motronic ECU is
- Vacuumvervroeging afstellen als het een L-Jetronic is
- Luchthoeveelheidsmeter: indien foutief en hij spuit te veel in, verzuipt de motor
- Temperatuurssensor voor de ECU
Veel succes!
za 07 aug 2010, 08:13
Fred, de 728i is een L-Jetronic, dus baksensoren heeft ie niet.
Ik denk dat je ECU of de electronische onsteking de boosdoener is.
za 07 aug 2010, 09:48
kan t zijn dat ie te warm word cees............
want als ie na een tijdje weer aanspringt.....
za 07 aug 2010, 11:08
Geschreven voor Alfa 6 cilinders maar erg bruikbaar voor 728i.
http://www.hiperformancestore.com/Ljetronic.htmGebeurd het alleen stationair of echt tijdens het optrekken en/of rijden? Automaat of handgeschakeld?
Nog een link:
http://www.angelfire.com/wa2/fits/
za 07 aug 2010, 14:06
Bobine?
za 07 aug 2010, 22:55
@Nyts2005; het is een handgeschakelde en het gebeurd voornamelijk tijdens het optrekken maar is ook al eens gebeurd tijdens "kruissnelheid"
@Street legal: kan je een bobine doormeten of is het beter om een nieuwe te plaatsen?
zo 08 aug 2010, 08:35
Andere bobine plaatsen.
zo 08 aug 2010, 08:45
Is je brandstofdruk nog goed? De brandstofdrukregelaar is nog niet vervangen zag ik.
Bobine meten (weerstand):
Tussen 15 en 4 (plus aansluiting en bobinekabelaansluiting): 8 kOhm (+ of - 15%)
Tussen 15 en 1 (plus- en min aansluiting): 0,5 - 1 Ohm
Als de bobine erg warm wordt is deze niet in orde.
zo 08 aug 2010, 15:41
Gasklep sensor kan ook deze problemen veroorzaken.
zo 08 aug 2010, 17:12
Ik zou ook eerst beginnen bij dde bobine! Kijk even of je vocht tegenkomt op de bobine, kan zijn dat dat het probleem is
Succes er in ieder geval mee!
Groetjes,
Jeroen.
zo 08 aug 2010, 19:26
lijkt me een typisch ecu probleem
ma 09 aug 2010, 14:41
Of het brandstofpomprelais...
di 10 aug 2010, 18:24
Bobine doorgemeten en niks bijzonders kunnen vinden. Stekkers van de ECU en onstekingsmodule schoongemaakt, ook niks bijzonders te zien. ik denk dat ik toch maar eens een andere ECU moet gaan zoeken...heeft er iemand nog eentje??
di 10 aug 2010, 18:31
Wat is het bouwjaar van je 728i ?
di 10 aug 2010, 20:01
1983 Cees, ik zag in de ETK dat deze ecu ook op andere modellen 3-5-6 & 7 series gebruikt werd (bwj '81-'85 ongeveer)
di 10 aug 2010, 20:52
Ligt voldoende op voorraad
wo 11 aug 2010, 12:25
Cees, je hebt een PB'tje
do 12 aug 2010, 11:57
Vandaag even een stukje gereden ( met de oude ECU) naar de appi heijn; toen ik terug naar huis wou gaan wou hij niet starten. Tijdens het starten kreeg ik ook geen vonk en tevens is de benzineleiding van de perszijde van de pomp losgekomen dus de dat kostbare vocht (bier is goedkoper tegenwoordig) spoot over de parking van de AH. Daar waren ze niet blij mee! Zou het kunnen dat de ECU een of andere brandstofklepje niet openstuurd? Of toch de brandstofdrukregelaar?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.