Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
ma 16 aug 2010, 12:23
Wil ik net de BMW starten slaat hij niet aan
Heb ik net deze week een afspraak met KA krijgen we dit. Len denkt dat het de brandstofpomp is maar deze hoor ik wel tikken als ik het contact omdraai. Net de ANWB maar even gebeld (je betaald toch lidmaatschap) en die moeten maar even kijken wat het is. Ik baal er wel van want die auto MOET deze week naar KA toe......
Het gekke is dat je ook geen brandstoflucht ruikt na een paar keer proberen te starten.
Ik hou jullie wel even op de hoogte, hebben jullie nog tips dan hoor ik het graag.
ma 16 aug 2010, 14:20
Nou, de
Motronic is overleden! Deze was gloeiend heet en zat vol met water (kan wel kloppen omdat mijn raamstijl ook gerestaureerd moet worden), gekgenoeg was het dashboardkastje helemaal droog verders...... De Motronic dus vervangen en een herafspraak met KA maken
Baal ik wel een beetje van omdat ik mijn auto zo onderhand daar graag heb staan....
ma 16 aug 2010, 14:21
Gooi 'm op de aanhanger anders.
ma 16 aug 2010, 14:27
Of de Transportdienst van K-A inschakelen.
Kan je op je gemak een
motronic zoeken.
ma 16 aug 2010, 17:46
Dat zou ik inderdaad ook nog kunnen doen.... Ik wacht even tot Len mij een pb gestuurd heeft of hij nog een
motronic heeft liggen, als dat zo is is het in principe plug and play en kan ik alsnog donderdag naar Koning Albers, anders moet ik toch opzoek naar een andere en gaat het wat langer duren
Het vreemde is overigens dat alleen de Motronic last heeft van vocht... Het complete handschoenenkastje heb ik verwijderd en kan serieus waar verders nergens anders vocht vinden.
Ik heb de trouwens de Motronic uit elkaar gehaald en hem goed droog gefohned. De printplaten zien er opzich nog goed uit, alleen op de rand heb je een klein beetje corrosie (aan achterkant).....
ma 16 aug 2010, 18:19
Hmmm net de
motronic weer aangesloten en geprobeerd te starten. De startmotor draaide kort rond en sloeg toen als het ware vast
Gaat lekker vandaag!!
ma 16 aug 2010, 19:45
volgens mij wil je e24 bij jou blijven
maar inderdaad k*T dat dit net nu gebeurd
ma 16 aug 2010, 19:50
Je hebt grote kans dat het vocht sluiting heeft gemaakt in je Motronic. Dan is het echt einde verhaal.
Grote kans dat je startmotor door het vele starten is overleden, probeer hem een tik met een hamer te geven, met wat geluk pakt ie dan weer (een paar keer....)
ma 16 aug 2010, 19:53
Flinke tik helpt idd, wij hadden vroeger een oude Escort met standaard een hamer en stalen pijp in 't handschoenenkastje.
ma 16 aug 2010, 19:58
toen ik mijn e23 afzette........en wilde starte..............
nada niets......ook niet met doorverbinde,tikken of wat dan ook
en zo maar in 1 keer.....................
zat echt,muur en muur vast
ma 16 aug 2010, 21:47
je kan nog proberen om aan de krukas te draaien,of de auto in de versnelling heen en weer te drukken.
het wil wel eens dat de startmoter blijft hangen op de starterkrans.
di 17 aug 2010, 12:12
Okay thanks voor de reply's
Ik ga zodirect eerst even de zekeringen bekijken en het relays van de benzinepomp (deze bleef gisteren na het herhaaldelijk proberen te starten hangen).
Dan ga ik de auto even van stroom voorzien doormiddel van de Audi eraan te zetten, omdat het kijkgaatje van de accu nu zwart is (was gistermorgen groen) zou het ook zo kunnen zijn dat de accu te weinig spanning levert. Mocht dat niet werken pak ik de hamer erbij en geef een paar tikken op de startmotor....
Ik hou jullie welk even op de hoogte, ik denk namelijk ook dat de
motronic overleden is omdat deze gisteren gloeiend heet was (waarschijnlijk door kortsluiting) maar wie weet....
Wel vreemd dat het overige gedeelte van het handschoenenkastje keurkdroog was (voor zover te voelen dan)
di 17 aug 2010, 12:26
Heb je een open dak ?
di 17 aug 2010, 14:07
Ja, die heb ik!
Maar goed, het tapijt onder het handschoenenkastje en zoals verteld de ruimte achter het handschoenenkastje zelf is verders droog
Alleen de Motronic zat redelijk vol met water, de stekker zelf was ook nat....
Als je nog tips hebt Cees stel ik dat ZEER op prijs!
di 17 aug 2010, 14:13
Ik heb de accu net even op de lader gezet. Ik heb de Audi er even naast gezet en de BMW daarmee geprobeerd te starten, in eerste instantie draaide de startmotor helemaal niet rond maar toen ik even wachte en het daarna probeerde draaide de startmotor 2 keer rond om daarna weer niks te doen (de accu heeft nu dus echt te weinig spanning lijkt me)....
Ik laat hem lekker een paar uur op de lader staan en ga het tegen de avond weer proberen (alhoewel ik nog steeds denk dat de motronic overleden is).
di 17 aug 2010, 18:02
BeekMW schreef:Ik heb de trouwens de Motronic uit elkaar gehaald en hem goed droog gefohned.
Dat zou niet mijn keus zijn geweest. Electronica & warmte zijn niet altijd even goede partners.
Hopelijk is het probleem verholpen met de Motronic. Alleen eerst wel de oorzaak vinden!
di 17 aug 2010, 18:16
Ik heb de fohn niet heet gezet natuurlijk, deze stond lichtelijk warm.
Aangezien droogfohnen in 90% van de gevallen niet werkt heb ik toch de gok genomen.
Ik ben eigenlijk bang dat ik vanmorgen toen ik hem probeerde te starten met de Audi meer kapot heb gemaakt dan dat het wat positiefs op zou leveren. Kan natuurlijk zijn dat de onstekingsmodule verkeerde pulsen of aansturingen doorgaf
Nou moet ik ervoor zorgen dat de auto in 's Gravendeel terecht gaat komen, hebben we potverdomme een vracht aan auto's maar geen enkele heeft een trekhaak voor een autoambulance
di 17 aug 2010, 18:45
Waarschijnlijk komt het water dan via de afwatering van je open dak, dan loopt er alleen water in de A-stijl.
di 17 aug 2010, 18:47
Zijn je gaatjes van de afwatering goed vrij?
di 17 aug 2010, 19:13
Ga ik morgen voor de zekerheid even naar kijken!! Waar zit dat afwateringsgaatje bij een 6??
di 17 aug 2010, 19:17
In de ruimte van je schuif - kanteldak zit het gaatje. Volgens mij zit de afvoer bij je kriksteunen voor.
di 17 aug 2010, 19:20
Wat ik nog even wil zeggen.... Als die afwateringsgaatjes verstopt zitten dan is een groot gedeelte van het voetenruim en waarschijnlijk het handschoenenkastje toch nat??
di 17 aug 2010, 21:12
Nee, vaak als de aansluiting van de afwatering van je open dak lekt stroomt het water buiten de slang naar beneden en vind daar op zijn pad de Motronic unit. Vervolgens stroomt het naar de dorpels waar het uit de gaten wegloopt. De rest van de auto blijft dan droog.
di 17 aug 2010, 21:17
Okay, heel erg bedankt alvast Cees!!
Enuhh, waar vind ik die aansluiting van die afwatering (afwaterings gaatjes)??
di 17 aug 2010, 22:25
In de rechterhoek van je open dak. Als je de bekleding daar weg haalt zie je de afwateringslang zitten.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.