Switch to full style
Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
Plaats een reactie

Stationairloop niet super

zo 10 okt 2010, 21:21

Heb vandaag weer een kmtje of 400 gereden met de 745 , op de terugweg uit Einhoven wil die niet meer lekker stationair lopen. :crybaby:
Doet het wel, maar heel onregelmatig. 600rpm
Als ik het relais van stationair regelaar lostrek verandert er niets, gaat zoiets wel eens stuk of heeft dat ding voor de zekeringenkast er niets mee te maken.
deze bedoel ik

Image
staat er nu

Re: Stationairloop niet super

zo 10 okt 2010, 22:52

Ik zou de stekker op de LMM met contactspray inspuiten en de beide sensoren op de bak. Doe ook de stekkers van de koelwatersensoren even een paar keer op en neer. Kijk ook of er geen vacuumslangetje los zit of gescheurd is.

ma 11 okt 2010, 17:37

Heb alles waar een stekkertje aan zit ingespoten met contactspray in de motorruimte , sensoren op de bak waar zitten die ?????
Hij start nu als een nieuwe, loopt gelijk netjes maar na 5 seconden begint die weer laag stoterend stationair te lopen. :crybaby: :crybaby:
Help :pray:

ma 11 okt 2010, 18:18

zitten 2 stuks op de achterste beugel die loopt van klepdeksel naar inlaatspruitstuk op de voorste zit de diagnosestekker

Image

ma 11 okt 2010, 18:57

zitten er bij jou niet op is toch met drietraps automaat

ma 11 okt 2010, 19:32

Klopt zitten bij mij inderdaad geen stekkers op de beugel, is een drietraps
En nu :?: :?: :?: :crybaby:

di 12 okt 2010, 19:49

Niemand :?: :?:

di 12 okt 2010, 20:11

Vacu

di 12 okt 2010, 20:27

Heb weleens gehoord dat je schijfremcleaner langs de slangen moet spuiten als de motor loopt , als hij dan hoger stationair gaat lopen
zit er ergens een lek.
Klopt dit , ben eigenlijk bang als er ergens een vonkje overspringt dat de hele zaak in de fik vliegt :crybaby: :crybaby: ?????

wo 13 okt 2010, 15:14

Inderdaad remmenreiniger spuiten, je hoeft er geen bussen op leeg te spuiten hoor.....

groeten erik

wo 13 okt 2010, 18:16

Mijn 733 liep stationair ook slecht, ik heb hem bij onze BMW garage Karreman laten uitlezen en daar uit bleek dat de ontsteking 8 graden te vroeg stond en 2 bougiekabels slecht waren.
Ontsteking juist laten zetten en nieuwe bougiekabels er op en loopt weer als een zonnetje.
Misschien heb je er wat aan.

wo 13 okt 2010, 18:56

Heb net op advies een griptang op de leiding gezet die na het overdruk ventiel van de benzine rail komt , en whalla hij liep weer netje stationair :D :D :D .
Conclusie overdrukventiel kapot of ergens ja inderdaad een lekje in de vacu

di 19 okt 2010, 19:13

de mijne loopt onregelmatig stationair bij een koude start en als die warm is dan loopt die goed :?:

Gr Ron

di 19 okt 2010, 20:11

Hoi,

Mijn E32 doet dat ook, en ik verdenk de stappenmotor van het euvel.

Groeten Erik
Plaats een reactie