Hallo luitjes,
Hier een update over de revisie van mijn 745i.
Na het demonteren van de cilinderkop waren de zuigerwanden zichtbaar ingesleten je voelde een sleufje niet goed dus
.
Na wat navraag zou een complete revisie 3500 euro gaan kosten ietwat boven mijn budget.
Kees gebeld en die had nog een 745i staan waar ik het blok van kon overnemen
blok vorige week maandag opgehaald helemaal ontvet en de aluminium delen weer gepolijst, en afgelopen weekend tussen de buien door(garage te laag dus buiten)er weer ingelepeld.
Maandag en dinsdag de boel weer aangesloten ook de waterpomp nog vervangen en kleppen nagesteld en dan het grote moment zal ie t doen!!! na 6x rond draaien sloeg ie aan en liep gelijk mooi rond wat een opluchting.
Dinsdag om 23.00 uur een test rondje gereden,wat een genot een beetje gas en hij gaat was wel anders met t oude blok was niet vooruit te branden,wat wil je met 6 ingesleten zuigerwanden en 6 gebroken bovenste zuigerveren!!.
Nu alleen nog de vraag hoeveel olie gaat er in een 745i,heb er nu 5 liter inzitten en de pijlstok geeft vol aan heb ook het olie filter vervangen,kan er nog olie in het blok achtergebleven zijn omdat de moter nog niet volledig was afgebouwd stond de auto iets naar achter.
Of zit er een te lange pijlstok in volgens kees zijn er twee maten,heb m wel vergeleken met de oude maar die is net zo lang.
Al met al een hele operatie maar het resultaat is top
Gr Juriaan