Switch to full style
Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
Plaats een reactie

Lpg tank vervangen

do 28 okt 2010, 08:30

Ik heb een LPG tank in mijn corsa liggen welke ik wel heel klein vind, namelijk 45 liter. Nu wil ik graag een tank van 90 liter plaatsen. Zijn er zaken waar ik nog aan moet denken als ik zoiets vervang.

Het frame zal sowieso iets meer naar achteren moeten worden geplaatst, want deze tank is 10 cm dikker dan de huidige.

Wat ik me nu afvraag: als ik de vulslang loshaal van de tank, loopt de tank dan leeg? of is daar nog de vlotter die dat tegenhoudt?

Mag ik een sok/mof plaatsen tussen de leiding die naar de motor gaat. En mag dit dan in de auto of moet dat perse buiten de auto?

Re: Lpg tank vervangen

do 28 okt 2010, 11:06

60 kg meer of minder kan weinig kwaad voor de schokbrekers.....
de leiding moet volgens mij uit 1 geheel bestaan, maar die kun je toch gewoon hergebruiken?

vulslang kun je gewoon lossen, zit toch een terug slag klep in..... met beleid kan geen kwaad, sissen stopt vanzelf, daarna helemaal lossen.

Goed gereedschap gebruiken!!!!!!

do 28 okt 2010, 11:48

De leiding naar voor moet inderdaad uit

do 28 okt 2010, 16:53

Mag je ook 2 tanken aan elkaar koppelen? ( ik wil m'n hele kofferbak vol :o )

do 28 okt 2010, 21:21

kijk uit dat er geen lpg over je handen spuit... krijg je nare brandwonden van.

do 28 okt 2010, 22:46

heb er zelf 2 inliggen, totaal 140 liter gas te tanken. maar voor de apk mogen ze niet ouder zijn dan zoveel jaar.
dus met de apk haal ik de ietwat gedateerde eruit.
Volgens mij mag het wel, mits goed geplaatst.

check anders de rdw site... staat vast wat over.

Groeten Erik

zo 31 okt 2010, 16:59

Hoe heb je die twee aan elkaar gekoppeld als ik vragen mag?

zo 31 okt 2010, 17:26

vul punt met een t koppeling, dus naar elke tank een aparte vulslang maar met 1 vulpunt dus.
beide een aparte ontluchting ook weer naar een koppelstuk en zo naar buiten via 1 gat.
gastoevoer naar verdamper, van de 1e tank naar de 2 e tank, daar een t splitsing onder de beschermkap( om bij eventuele lekkage geen gas in je auto te hebben), vandaar verder naar de verdamper.
het mooie is dat je achterin een kleinere tank kwijt kunt, en daarvoor een dikzak. Wanneer je 2 aan elkaar gekoppelde tanks koopt die dus uit 1 geheel bestaat, heb je altijd minder liters omdat die tanks de zelfde grote hebben, terwijl je op mijn manier grotere tanks kwijt kan....

elektrisch verander ik niets, aangezien de ene tank met een draaiknop bediend moet worden.

Groeten Erik

zo 31 okt 2010, 18:02

ErikAnton schreef:vul punt met een t koppeling, dus naar elke tank een aparte vulslang maar met 1 vulpunt dus.
beide een aparte ontluchting ook weer naar een koppelstuk en zo naar buiten via 1 gat.
gastoevoer naar verdamper, van de 1e tank naar de 2 e tank, daar een t splitsing onder de beschermkap( om bij eventuele lekkage geen gas in je auto te hebben), vandaar verder naar de verdamper.
het mooie is dat je achterin een kleinere tank kwijt kunt, en daarvoor een dikzak. Wanneer je 2 aan elkaar gekoppelde tanks koopt die dus uit 1 geheel bestaat, heb je altijd minder liters omdat die tanks de zelfde grote hebben, terwijl je op mijn manier grotere tanks kwijt kan....

elektrisch verander ik niets, aangezien de ene tank met een draaiknop bediend moet worden.

Groeten Erik

Zou u daar eens een plaatje van willen laten zien? Just curious hoe dat er nu irl uit ziet!

zo 31 okt 2010, 18:04

Het is in ieder geval een kofferbak vol kan ik zeggen :D

groeten loentje

zo 31 okt 2010, 18:07

Dat wil ik geloven!

zo 31 okt 2010, 18:21

Heb nog nooit een APK keurmeester naar het bouwjaar van mijn LPG tank zien kijken.
Is ook niet relevant nl. Systeem moet niet lekken of ernstige gebreken vertonen. Thats it.
ErikAnton schreef:heb er zelf 2 inliggen, totaal 140 liter gas te tanken. maar voor de apk mogen ze niet ouder zijn dan zoveel jaar.
dus met de apk haal ik de ietwat gedateerde eruit.
Volgens mij mag het wel, mits goed geplaatst.

check anders de rdw site... staat vast wat over.

Groeten Erik

zo 31 okt 2010, 20:02

Een foto, maar natuurlijk.
en inderdaad een kratje bier past er niet meer in :)

Image

Image

actie radius van 800km

zo 31 okt 2010, 20:04

Das met recht dan een echte bi-fuel :mrgreen: (eigenlijk tri-)

zo 31 okt 2010, 20:09

Mijn kratje bier gaat voor alles hoor :mrgreen:

Maar die 800km radius is wel top natuurlijk.

zo 31 okt 2010, 20:50

Net als met de cabrio, boodschappen op de achterbank haha
Plaats een reactie