za 11 dec 2010, 09:42
za 11 dec 2010, 10:35
za 11 dec 2010, 12:15
za 11 dec 2010, 12:44
za 11 dec 2010, 13:37
za 11 dec 2010, 13:56
za 11 dec 2010, 14:42
Martin schreef:Ik kan je desgewenst wel een motor met bak en alle benodigde electronica leveren, geen probleem.
Nog een voordeel, je gastank gaat er uit, scheelt weer laadruimte.
za 11 dec 2010, 17:55
Martin schreef:bovendien is zo'n E39 530D rapper dan een E23 735i
Martin schreef:Binnenkort gaat een bekende van mij zo'n project ten uitvoer brengen.
za 11 dec 2010, 20:01
za 11 dec 2010, 20:15
eric-e23tds schreef:zerotolerance schreef:Martin schreef:bovendien is zo'n E39 530D rapper dan een E23 735i
Nou, vraag Michiel een Cees maar eens of een 530D touring mijn E23 bijhoudt...Martin schreef:Binnenkort gaat een bekende van mij zo'n project ten uitvoer brengen.
DaniRe: Ombouw naar Diesel.
za 11 dec 2010, 20:40
Alwin heet ie.Re: Ombouw naar Diesel.
za 11 dec 2010, 20:48
haha ja dat is m ja
maar het lukte niet? lijkt me sterk hij heeft mij ook geholpen en heeft nog bij iemand anders een 3 liter in een e28 gelepeld..Re: Ombouw naar Diesel.
za 11 dec 2010, 20:57
Hij had eerst een te nieuwe diesel. Eentje die een slagje nieuwer was dan die uit de E39.Re: Ombouw naar Diesel.
zo 12 dec 2010, 12:13
oh zo dacht dat hij een een uit e39 had dan zal het wel uit een e60 geweest zijn
das pittig jahRe: Ombouw naar Diesel.
zo 12 dec 2010, 19:38
Rs136 schreef:Vergeet niet dat een 23 of e24 ook 1 op 6 loopt de 7 serie van mij doet dat 1 op 6 op gas kan ook 1 op 7 zijn maar goed.
Dus dat slurp gas.
Onze fam koets een P 206 sw 2.0 HDI, als ik daar voor 50 euro diesel in tank, dan tank ik na 750 km weer.
De 7 serie na een volle gas tank, kan ik tanken na 360 km ( 80 liter tank meende ik ) weet zo ff niet meer hoeveel euro's daar in gaan meend eits van 55 euro.
Kijk dit is dan mijn vergelijk.
En bijkomend voordeel, minder onderhoud vindt ik.
En elektronica maakt me niet uit omdat om te bouwen, alleen die kloten startonderbrekers welke bij de nieuwe modellen in verbinding staan met o.a het contactslot en ecu dat is me toch een werk.
Oh ja de e24 tot meende 1982 is ook op basis van een e12 een e24 na 1982 is op basis van een e28.
Die van mij bj 1978 basis e12 dus.
Maar motorsteunen voor een nieuw type diesel blok maak ik zelf wel, dat is het punt niet.
Gr Ron
Bij sommige modellen volstaat het om de originele sleutel op de de ECU te plakken. Effe testen dus bij je donor autoRe: Ombouw naar Diesel.
zo 12 dec 2010, 22:52
zerotolerance schreef:Volgens mij passen niet alle motorblokken evengoed. ERe: Ombouw naar Diesel.
ma 13 dec 2010, 08:24
Ik doelde inderdaad op de electronica. Alles past
Wat rij jij dan DaniRe: Ombouw naar Diesel.
ma 13 dec 2010, 19:21
Ik rij momenteel zowel in mijn E23 735iA als in mijn E28 524tdRe: Ombouw naar Diesel.
ma 13 dec 2010, 19:22
En als de sneeuw even weg is in m'n E23 745i HLRe: Ombouw naar Diesel.
ma 13 dec 2010, 20:04
td met 200 pk?Re: Ombouw naar Diesel.
di 14 dec 2010, 08:57
Mijn 735iA heeft 200pk, is een zwitserse met een 060 motronicRe: Ombouw naar Diesel.
di 14 dec 2010, 09:16
200? Ik dacht dat die 185 pk had? Maar maakt niets uit.
Ging jij nog een dieselombouw doen?Re: Ombouw naar Diesel.
di 14 dec 2010, 09:37
De 059 motronic wisselen voor een O60 motronic, de lambda afkoppelen en met een juiste lmm kom je een eind..Re: Ombouw naar Diesel.
di 14 dec 2010, 19:47
Mijn 735iA is in iedergeval een KAT-loze uitvoering met een 060 motronic.
Ja motor gaat eruit en komt een M57 3.0d met automaat in.
Pas volgend jaar hoorRe: Ombouw naar Diesel.
di 14 dec 2010, 20:50
Het is al bijna het nieuwe jaar!
Ben erg benieuwd naar de ombouw! Dan maar eens een dagje buurten in Leons.