Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
do 02 apr 2009, 19:28
ik ga morgen mijn verdelerkap/rotor vervangen. Nu heb ik van een collega een stroboscoop geleend. echter hoe moet ik deze gebruiken, om de onsteking op tijd te laten lopen ??
do 02 apr 2009, 22:53
Heb je niet opgelet toen ik het deed ?
do 02 apr 2009, 23:02
jawel, maar niet hoe ik hem moet aansluiten. ik heb gehoord dat er merktekens op het vliegwiel staan ??? ben ook maar een leek haha
do 02 apr 2009, 23:06
Je sluit de pulsgever op de bougiekabel van cilinder 1 en je gaat met de strobe schuin onder de wagen liggen en richt hem op het vliegwiel. Het BDP nokje op het vliegwiel moet bij stationair z'on 45 graden voor de BDP sensor zitten, en bij 1800 toeren 22 graden. Grofweg 10 cm bij stationair, en 6 cm bij 1800 toeren.
vr 03 apr 2009, 06:24
nondeju, moet ik ook nog op de grond liggen, word ik helemaal vies
vr 03 apr 2009, 11:33
mijn hoofd is niet het probleem, denk eerder mijn buik....
vr 03 apr 2009, 13:17
je kunt ook op de poelie blitsen maar denk om de vin
ma 30 aug 2010, 18:16
RoVer8772 schreef:ik heb gehoord dat er merktekens op het vliegwiel staan ???
een achtergrond vraagje...
wanneer gebruik je welk merkteken? zijn er specifieke voor- en nadelen?
als ik de 2 vacu
zo 19 sep 2010, 00:17
Antwoord op mijn eigen vraag: Het is op die manier goed te doen. Ik heb wel het merkteken met een stip lichtgekleurde verf beter zichtbaar gemaakt.
Op deze methode ben ik gekomen via:
http://www.firstfives.org/faq/ignition_timing/ignition_timing.html
zo 19 sep 2010, 12:08
Als je zonder vacuum meet sluit dan wel de beide slangen af met een boutje (ofzo), anders gaat de motor slecht lopen.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.