Switch to full style
Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
Plaats een reactie

LMM klep krom

di 12 apr 2011, 13:28

Hallo,

ik heb eigenlijk 3 vragen :

is een LMM te repareren ?

zo nee, waar kan ik er een op de kop tikken, en weet iemand welk nummer ik moet hebben ?

wat kosten ze ?

kan ik mijn gasinstallatie zo afstellen dat deze op Gas start ipv automatisch op benzine en pas bij even op hogere toeren overschakelt op gas ?

ik zie jullie hulp graag tegenmoed.

groet jan

Re: LMM klep krom

di 12 apr 2011, 14:29

Even contact met ceesbmw opnemen

Re: LMM klep krom

di 12 apr 2011, 14:51

Nee

Ja, bij mij ;) ,hangt van je model en bouwjaar af

Vanaf 75,- tot max 200,-

Ja

En volgens mij zijn het 4 vragen :D

Re: LMM klep krom

di 12 apr 2011, 16:07

Op de zwarte kap op de LMM staat een nummer beginnend met 0 280 XXXXXX . Dat nummer heb je nodig. Als je de lpg goed afstelt en de juiste ontstekings onderdelen tijdig vernieuwd kun je gewoon op benzine starten en de automatische omschakeling behouden. Backfire komt meestal door een ontstekingsprobleem, maar Cees kan jou daar uitstekend bij helpen.

Re: LMM klep krom

di 12 apr 2011, 21:19

hallo Cees,

heb een 728I van 1985, weet je dan voldoende om aan te geven welk type LMM het is en hoe duur die dan is ?

groet jan.

Re: LMM klep krom

di 12 apr 2011, 22:04

Dan heb je 025 nodig (laatste 3 cijfers), prijs per PB

Re: LMM klep krom

do 14 apr 2011, 12:34

Hallo Cees,

die 025 klopt. heb je nog suggesties hoe ik de auto op LPG kan laten starten. dan kan ik dat even omzetten tot er een ander LMM gemonteerd is.

ik zie je reaktie graag tegenmoed

groet jan

Re: LMM klep krom

do 14 apr 2011, 13:30

Zet de sleutel op contact (niet starten !) zodat de lampjes op je dashboard gaan branden. Dan hou je de gasschakelaar een paar seconden ingedrukt (naar de LPG kant) todat het oranje lampje permanent gaat branden. Als je dan je sleutel doordraait zal ie starten op gas.
Let op; Als je de sleutel eerst terug draait zal je het weer opnieuw moeten doen.

Re: LMM klep krom

vr 15 apr 2011, 13:02

Hai Cees,

goeie tip, start nu perfekt op gas. ik krijg nu wel vaak een backfire, zou dit kunnen omdat de klep in de LMM niet ver genoeg opengaat ? of in ieder geval niet soepel open en dicht gaat, kan ik hem niet beter helemaal open zetten ?

groet jan.

Re: LMM klep krom

vr 15 apr 2011, 16:48

Vervang je de bougies, verdelerkap, rotor en de kabels ben je van de backfires af

Re: LMM klep krom

ma 18 apr 2011, 09:29

hai Jaap,

het is wel niet helemaal profi maar heb zaterdag de klep in de LMM weer bijna volledig gangbaar gekregen door met een dremel een gedeelte weg te slijpen waar de klep de deksel raakte. start en loopt nu weer goed op benzine. door de tip van CeesBMW kan ik nu ook goed op gas starten.
buiten dat heb ik ook de kleppen gesteld, de uitlaatkleppen stonden allemaal veel te strak en de inlaatkleppen juist veel te ruim, tevens bougies vervangen door nieuwe Bosch bougies(16 euro voor de 6) en auto loopt goed.
echter door de vele backfires ziijn er een tweetal vacuum slangetjes los en ik weet niet waar ze aan moeten

een slangetje zit rechts onder aan inlaat spruitstuk en is ca. 60 cm lang, weet niet waar die aan moet................
een slangetje zit aan de slang die aan de kleppendeksel zit en is ca. 25 cm lang, hing omlaag tussen inlaatspruitstuk door....................

iemand een tip aub

groet jan

Re: LMM klep krom

ma 18 apr 2011, 09:41

Vanaf het inlaatspruitstuk lopen er een paar vacuumslangen, als je aan de linkerkant van de auto gaat staan, kijkend naar het blok;

- rechtsonder, een lange slang gaat naar de vacuumaansluiting naar de bollen, achter de kachelkraan, een zwarte aansluiting.
- linksonder, gaat naar de drukregelaar
- rechtsachter (zeg maar de g-spot van de inlaat ;) ) gaat naar de kleppendekselafzuiging

En dan heeft een L-Jetronic (die heb jij dus !) ook nog 1 of 2 vacuumslangen lopend vanaf de gasklep naar het ontstekingshuis (voor de vervroeging)

Re: LMM klep krom

do 21 apr 2011, 10:10

alweer een perfekte tip van Cees, vooral die met de G-spot. had 'm gelijk gevonden. dank je, motor loopt nu als een zonnetje

Re: LMM klep krom

wo 15 jun 2011, 18:19

Beste Cees,

Allereerst bedankt voor alle goeie tips die je hier weggeeft, ik heb namelijk dezelfde problemen en denk er met deze informatie zeker uit te komen. Nou heb ik alleen het bosch nummer van mijn lmm nodig. Er zit nu een verkeerde in.
Ben even aan het zoeken geweest en kwam op 2 nummers; namelijk; 202 025 en 203008. Via de BMW dealer kwam ik op het eerste nummer, maar na mijn eigen speurtocht lijkt dat tweede nummer nog beter overeen te komen..

Het betreft een Bmw 728i uit 1982. maand eerste toelating (weet niet of dat van belang is) is 08.

Uiteraard de daarop volgende vraag is of iemand een lmm met het juiste nummer heeft liggen. Zag de nieuwprijzen vanmiddag en dat was even schrikken!

Hoop dat je iets voor me kunt betekenen.

Vriendelijke groet,
Evert

Re: LMM klep krom

do 16 jun 2011, 00:19

Evert, je auto is precies op het overgangsmoment op de weg gekomen. Het hangt van de computer af welke je nodig hebt. Op de latere zat de 300 en 310 ECU en die werden geleverd met de 025. De eerdere modellen hadden een 008
Plaats een reactie