Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
vr 06 mei 2011, 21:34
Beste E23-lpg rijders,
Gisteren ben ik naar de N
vr 06 mei 2011, 21:48
15 minuten langzaam verkeer.
Mijn ervaring, 728i op conventioneel LPG, is dat het verbruik bij o.a. stadsverkeer kwadratisch toeneemt. Op lange ritten met en zonder file is het verschil in verbruik altijd meetbaar.
vr 06 mei 2011, 22:02
als je harder rijdt, ben je aerodynamischer, je cw waarde gaat dan omlaag......(kan zijn dat deze uitleg te maken heeft met enigerlij biercomsumptie van vanavond...)
vr 06 mei 2011, 23:02
Nou Rover8772, dat de aerodynamica beter wordt ga ik niet geloven. Wel het antwoord van Nyts, kijk maar eens naar de verbruiksmeter bij accelereren.
Accelereer je dan is het verbruik hoog, bovendien heb je bij langzaam verkeer nog te maken met veelvuldig remmen. Zodra je daar mee begint gaat het ook mis. Bij het remmen zet je de energie die je zojuist nog uit je brandstof gehaald hebt om in warmte. Om daarna opnieuw te accelereren (Hups, de verbruiksmeter opnieuw in de onzuinige hoek van de schaal). Veel brandstof nodig om op snelheid te komen.
Zuinig rijden wordt dus: Constante snelheid, en om te vertragen uitrollen. Druk verkeer overleven met een beetje afstand houden en constante (lage) snelheid. Daarna we versnellen naar de gewenste snelheid en deze vasthouden.
(een cruise control verdient zichzelf met dit fenomeen terug. Voor langdurig constante snelheid is ook zeer belangrijk dat de rest van het verkeer die snelheid ook probeert te rijden. In dat opzicht is 140 a 150 km/u in Duitsland wel een ideale snelheid.)
Groeten,
BM_Whale
za 07 mei 2011, 09:43
Misschien een andere verhouding propaan/butaan getankt? Meer propaan geeft minder vermogen en het voordeel dat je bij lage temperaturen geen last hebt van bevriezen. Meer butaan geeft meer vermogen, alleen het nadeel ervan is dat bij 0 graden het gas vloeibaar blijft en dus niet meer uit je tank komt.
za 07 mei 2011, 10:32
een vliegtuig die de oceaan over moet, richting USA bijvoorbeeld verbruikt op de heenweg ook meer brandstof dan op de terugweg. heeft te maken met luchtstromingen. Nu zullen er richting N
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.