Ik heb een klein probleempje die me irriteert tijdens het rijden.
Auto: 535iA uit 1986 Brandstof: LPG met LPI installatie, probleem doet zich iets minder vaak voor op benzine. Km stand: 178.000 Net koprevisie gehad
Als ik gas los laat tijdens het rijden en het toerental zakt naar 1000 toeren dan gaat hij zelf gas bij geven naar 1200/1300 toeren. Het kan zijn dat hij dat maar 1x doet, maar kan ook 9x zijn. Als ik bij rem wordt het wel minder. Hij doet dit zowel koud als warm, korte ritten of lange, maakt niet uit.
De verbruiksmeter zakt helemaal terug naar 0 als ik gas los. Zodra ik iets gas geef of bijrem plopt de meter vrij van 0 naar 5. Dan is het probleem er niet meer.
Filmpje:
Vacuum = schijnt goed te zijn TPS (throttle position sensor)= goed Leerlaufregelventil = goed LHM (lucht hoeveelheidsmeter)= goed Tempzenders (naar dash en naar ECU) = goed en nieuw Brandstofdrukregelaar = goed ECU = goed Lambasonde = goed Oliepeilstok sluit af
Er wordt gesuggereerd: Kleppen stellen (zeer kort geleden echter nog gedaan, door Cees toch?).
Maar ook: Injectoren laten reinigen slangetje van de kachel, inlaapspruitstuk/ interieurtemp. sensor. afdichtingen injectoren incl koudestart injector inlaat pakkingen lekke thermosensor benzinedrukregelaar (aar hij doet ook op LPG) Stappenmotor (maar vervangen)
Heb geen idee, maar iets met de injectoren of brandstof drukregelaar is het dan niet, aangezien hij ook op gas het probleem heeft. is dus gekomen na de kop revisie???? vlak erna of maanden?
de dingen die jij goed noemt, zijn die ook goed, dus op een andere auto getest??? want dan zijn ze echt goed...
ik gooi het op de stappenmotor, maar begrijp dat er een nieuwe is geplaatst dan op een vacuum probleem, alle slangen vernieuwen ook die onder het dashboard eventueel inderdaad een inlaat pakking, check alles is grondig wat los is geweest voor de kop revisie.
CC zit er niet op. Ik heb de auto nog niet zo lang dus weet niet of het voor of na de koprevisie is geweest. Ik zal is beginnen de stappenmotor schoon te maken (das toch een klusje van niks?). En waar nodig is ruilen met een ander. Daarna de slangen maar is allemaal nalopen (zucht) en de inlaat is met remmenreiniger besprenkelen.
Mijn E32 loopt ook stationair koud tussen de 600 en 1300 toeren, warm heeft hij het niet. Hier is het te wijten aan de stappen motor. moet er nog steeds is eentje kopen Dus wellicht heb je geluk....en anders is Cees er nog ....
anders heeft het toch met ( valse) lucht te maken denk ik, wet niet wat dat zwarte ronde kastje doet op je lucht inlaat vlak voor het inlaat spruitstuk??.... een lek in de vacuumslangen veroorzaakt toch al problemen bij stationair draaien dacht ik eigenlijk....
Vacuum = schijnt goed te zijn TPS (throttle position sensor)= goed Leerlaufregelventil = goed LHM (lucht hoeveelheidsmeter)= goed Tempzenders (naar dash en naar ECU) = goed en nieuw Brandstofdrukregelaar = goed ECU = goed Lambasonde = goed Oliepeilstok sluit af
Wie of wat heeft bepaald of iets goed is of niet ?