wo 22 jun 2011, 11:30
wo 22 jun 2011, 11:44
wo 22 jun 2011, 11:51
wo 22 jun 2011, 11:57
CeesBMW schreef:Technisch is het zeker mogelijk om deze op dampgasinjectie te laten werken, of het langdurig goed gaat ? Wie zal het zeggen ?
LPG zorgt voor een hogere motortemperatuur, en de motor van de 745i wordt al flink warm.
En nogmaals, een ieder mag zelf beslissen of hij het risico wil lopen. Ik ben de laatste die roept dat het niet KAN of MAG. Maar ik kan wel wijzen op de risico's die het rijden van een 745i op LPG met zich meebrengt.
CeesBMW schreef:Mijn advies om een 745i NIET op LPG te laten lopen is gebaseerd op ervaringen van mensen die het wel gedaan hebben. Ik ken n.l. geen enkele succesverhaal van de m102 of m106 op LPG, dus mensen die probleemloos een ton of meer gereden hebben. Terwijl ik van de m30 wel heel veel succesverhalen ken.
Ook heb ik met Stefan (onze LPG specalist, is zelf inbouwer van beroep) lange gesprekken gehad hierover. Alles passeerde de revu; structuur, ontsteking, octaangehalte, smering, warmte, druk etc etc.
Onze conclusie was dat de enige mogelijkheid LPi (=vloeibare injectie) was, maar dat de maker daarvan, Vialle, geen software heeft voor deze motoren, en ook niet WIL maken.
Als je zonder problemen vele km wilt maken op LPG, dan kies je voor een m30 blok (liefste van na 01/84).
wo 22 jun 2011, 11:59
wo 22 jun 2011, 12:46
wo 22 jun 2011, 13:05
wo 22 jun 2011, 15:10
wo 22 jun 2011, 19:31
wo 22 jun 2011, 20:04
wo 22 jun 2011, 20:25
wo 22 jun 2011, 20:30
wo 22 jun 2011, 20:59
wo 22 jun 2011, 23:11
wo 22 jun 2011, 23:33
wo 22 jun 2011, 23:55
do 23 jun 2011, 07:08
zerotolerance schreef:De crux van de 745i is de hogere ontbrandingstemperatuur. Dat verhelp je niet met FlashLube oid.
do 23 jun 2011, 07:16
do 23 jun 2011, 07:17
Arie van der Meulen schreef:zerotolerance schreef:De crux van de 745i is de hogere ontbrandingstemperatuur. Dat verhelp je niet met FlashLube oid.
En dan dus ook niet met vloeibaar ingespoten gas lijkt me...?
do 23 jun 2011, 12:15
do 23 jun 2011, 12:58
do 23 jun 2011, 13:21
Echter ik mis nog steeds gebruikerservaringen met een 745i op gas
do 23 jun 2011, 13:26
Elke keer hetzelfde topic, elke keer dezelfde uitkomst: LPG verbrandt te heet,
745i motor wordt al behoorlijk warm: niet doen dus als je hem heel wilt houden
do 23 jun 2011, 14:19
do 23 jun 2011, 14:56
CeesBMW schreef: Let maar op _wax, over een jaar komt er weer iemand met dezelfde vraag