vr 24 jun 2011, 08:30
vr 24 jun 2011, 08:35
vr 24 jun 2011, 09:57
ErikAnton schreef:Mijn 732i van 83 loopt hikkend stationair en valt net wel of net niet dood zeg maar. Dit
is op benzine, op gas loopt hij goed(lmm wordt dan door een systeem voor de helft in open positie gehouden).
Als ik het gaspedaal intrap komt hij mooi op toeren.
Houd ik mijn vinger tegen de lmm om de klep ietsjes geforceerd open te houden, loopt die mooi stationair.
Is nu de lmm defect of hetgene wat hem aanstuurt? En wat stuurt hem dan aan......
ps helaas kwam ik pas achter het handmatig bedienen van de lmm na het volgende gedaan te hebben....
bougies vernieuwd
drukmeter op injectorbar geplaatst, 3 bar.
1 voor 1 de stekkers van de injectoren er af gehad.
10 liter brandstof bij getankt
Groeten Erik
vr 24 jun 2011, 11:27
zerotolerance schreef:Lijkt wel op een defecte LHM. Wat doet hij op benzine als je de stekker van de LHM loshaalt?
vr 24 jun 2011, 11:33
weinsberg schreef:ErikAnton schreef:Mijn 732i van 83 loopt hikkend stationair en valt net wel of net niet dood zeg maar. Dit
is op benzine, op gas loopt hij goed(lmm wordt dan door een systeem voor de helft in open positie gehouden).
Als ik het gaspedaal intrap komt hij mooi op toeren.
Houd ik mijn vinger tegen de lmm om de klep ietsjes geforceerd open te houden, loopt die mooi stationair.
Is nu de lmm defect of hetgene wat hem aanstuurt? En wat stuurt hem dan aan......
ps helaas kwam ik pas achter het handmatig bedienen van de lmm na het volgende gedaan te hebben....
bougies vernieuwd
drukmeter op injectorbar geplaatst, 3 bar.
1 voor 1 de stekkers van de injectoren er af gehad.
10 liter brandstof bij getankt
Groeten Erik
Erik
Wat je doet als je de LHM iets open drukt is het mengsel verijken. Dit hoort vanzelf te gaan mits er genoeg lucht word aangezogen, de klep soepel beweegt en de afstelling in orde is. Wellicht is een van deze zaken de oorzaak van het probleem. Er kan valse lucht zijn door lekkende of los gesloten vacuum slangen, de klep kan krom zijn geslagen door backfire of niet makkelijk genoeg openen. Als je de klep met de hand bediend, voel je dan een weerstand? En dan bedoel ik een slepende weerstand en niet de relatief lichte weerstand van de veer welke ervoor zorgt dat hij niet open blijft staan. De klep moet geheel vrij kunnen bewegen om zijn werk goed te doen. Vaak is de klep uit het lood geslagen waardoor hij aanloopt en zijn werk niet goed kan doen. Vooral stationair gaat er weinig lucht doorheen en word de klep niet genoeg of te veel geopend als hij aanloopt. De LHM geeft aan de computer door hoeveel lucht er naar de motor gaat en deze past dan de brandstof inspuiting hierop aan.
gr Albert
vr 24 jun 2011, 12:39
vr 24 jun 2011, 14:15