Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
di 28 jun 2011, 10:22
zou mijn e23 733i van 1977 een katalysator hebben ?
en als ik deze zou verwijderen zou ik dan aan vermogen winnen ?
wou dit even na vragen
grtz
di 28 jun 2011, 10:32
Huh lijkt me niet, volgens mij was Volvo de eerste die de katalysator in z'n auto's inbouwde en dat was volgens mij wel een aantal jaar na 1977.
Laatst bijgewerkt door
Yoshi op di 28 jun 2011, 10:34, in totaal 2 keer bewerkt.
di 28 jun 2011, 10:32
Helaas, geen katalysator.
di 28 jun 2011, 14:29
Mmmm, jammer extra vermogen as fijn geweest
mvg Jordi
di 28 jun 2011, 19:15
Zit geen kat onder en als die eronder zat en je haalde hem er tussen uit valt de vermogenwinst minimaal te behalen
di 28 jun 2011, 20:29
Als je de Kat vervangt door een race kat, met minder doorstroom weerstand neemt de stroming toe en kun je meer vermogen halen, en het motormanagement ok houden incl lambdasensor
wo 29 jun 2011, 12:37
Als je auto uit Duitsland ge
wo 29 jun 2011, 13:58
en als je de kat eruit haalt, niet weggooien maar verkopen, ik heb voor een kat van een 525e 80 euro gekregen van 2 mannen die het daarnaa weer na de schroothandelaar brachten voor de metaalprijs. Het zald us nog meer kunnen opbrengen.
wo 29 jun 2011, 17:48
moet ik eens even opzoeken of die uit duitsland komt, maar ik denk van niet.
geen kat is beter dus
di 05 jul 2011, 08:19
Mijn 6 heeft ook een G-kat achteraf gekregen.
Rekening van de factuur zit nog in de documentatiemap....best prijzig, vorige eigenaar heeft er tegen de 6000 DM voor betaald.
Ik laat het er verder onder ziiten, baat het niet schaad het niet toch?
Of is het misschien idd beter om het eronder weg tehalen incl. regelkastje?
di 05 jul 2011, 15:11
Als er een regelkastje tussen is gezet, gaat je motor er zeker niet beter van lopen. Daarnaast is het niet fabriek af origineel en heeft het hier in Nederland geen voordeel.
zo 13 jan 2013, 11:07
Wat ik hier zo leest kan ik katalysator er dus tussenuit halen,
Mijn katalysator is denk ik niet goed meer dat gesteente wat er in zit ligt los, rammelt als een dolle
Kastje dus opzoeken ertussen uithalen en hopen dat ze dan beter loopt, houdt nou in bij 110
En misschien dat ze koud ook wat beter start, en minder onregelmatig loopt
Heb een 732 automaat van 84 uit duitsland, en na mijn idee is dus katalysator er later ondergezet
Draadtje lambazone lijkt mijn ook niet echt origineel door hitte schiltje
Dus iemand nog advies?
zo 13 jan 2013, 13:05
Is inderdaad niet origineel en kun je verwijderen.
di 15 jan 2013, 21:46
Heb stekker uit g-kat kastje getrokken rij nu zonder dat kastje rondt
Gaat best, dit weekend even kijken hoe dat met die draadjes zit
Volgens mijn loopt er alleen een blauw draadje ergens naar toe
Rest plus min en eentje zit met soort klemetje (scotch blokje of hoe noem je zon ding)
Aan ander draadtje
Ook maar even temperatuur sensor testen, zoals beschreven en fimpje bij
Stotteren bij en tijdens rijden
vr 15 feb 2013, 22:37
hallo
heb een 83er e23 732i deze heeft ook een kat.
zal is kijken of ik morgen de draad van de lambda sensor kan volgen.
groeten rik
za 16 feb 2013, 00:00
Eerst kijken welke
Motronic je hebt en vergelijken in de Motronic lijst op de hoofdsite (
www.bmwe23.nl onder "Techniek). Als je een Motronic voor een kat hebt kan je de lamda er niet af halen. Dan gaat je motor veel te rijk (en duur) lopen.
za 16 feb 2013, 21:54
Hallo Cees
Had bij techniek gekeken maar zag alleen iets bij de 735 over kat
Maar hoe zit dat nu precies met die kat?
Heb 732 automaat
Groeten Henri
za 16 feb 2013, 23:28
Controleer anders het nummer van je Motronic, zit achter je rechter voorspeaker.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.