Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
di 08 nov 2011, 21:07
idd de witte van marktplaats heb ik net opgehaald.
Zoals titel al zegt start de auto direkt maar valt ook meteen weer uit.
Laatste tijd is er (schijnbaar ) het nodige vervangen zoals:
nieuwe benzinepomp
relais
grote beurt met alles erop en eraan
Auto liep als een trein (volgens cock) maar is onderweg stil gevallen en nooit meer fatsoenlijk aan de praat gegaan.
Eigenaar was het investeren beu en moest er vanaf.
Hij dacht dat het het alarm was, maar een kastje of iets dergelijks zit er niet bij
Morgen is bekijken.
Iemand suggesties waar ik moet gaan zoeken? Mijun gedachte is:
auto start meteen dus brandstof is goed
krijgt dus ook een vonk
gas geven gaat niet dus misschien lhm?
Alvast bedankt voor eventuele reacties
di 08 nov 2011, 21:12
komt de lmm wel overeen met de motronic??
want dat kan ook een probleem geven volgens mij....
di 08 nov 2011, 21:14
Breng maar eens langs, heb het in een uurtje gevonden.
di 08 nov 2011, 21:51
Als je om de hoek zou wonen toppie! Ik woon in brabant cees... Zou zeggen kom hierheen hahaha
di 08 nov 2011, 21:52
je kan een x bij mij een lmm en
motronic komen halen als je wilt.....kun je kijken of t daar aan ligt.....
grz graad
di 08 nov 2011, 21:55
728i heeft geen
Motronic Graad ! Is een L-Jetronic
di 08 nov 2011, 21:57
Gasklepsensor
di 08 nov 2011, 22:00
De auto start waarschijnlijk op zijn koudestartinjector. Na 2 a 3 seconden moeten de normale injectoren het overnemen. Het probleem zit dus aldaar;
- injectoren krijgen geen signaal (=ECU)
- brandstofdruk in de injectorrail is te laag (=drukregelaar of benzinepomp/aanvoer)
Succes
di 08 nov 2011, 22:01
Al zou de gasklapsensor kapot zijn dan loopt ie weliswaar beroerd, maar kan je wel gas geven om hem aan te houden. Deellast/vollast heeft maar beperkt effect.
wo 09 nov 2011, 07:29
Heeft zo'n L-jetronic ook van die baksensoren? Die kunnen ook defect zijn
wo 09 nov 2011, 07:39
Eerst is kijken of ik nog een computer heb liggen
@graad anders neem ik je aanbod graag aan!!
@cees alvast bedankt voor je hulp!
Makkelijkste zou zijn als iemand meteen de onderdelen heeft en het kan oplossen, dus cees wordt wel heel interessant nu!
wo 09 nov 2011, 08:17
Street legal schreef:Heeft zo'n L-jetronic ook van die baksensoren? Die kunnen ook defect zijn
Nee.
Zit er een boordcomputer in? Zo ja, er loopt via de Bc ook een draad die als ie onderbroken is de motor laat aan en afslaan.
Is de lmm ok? Als die niet is aangesloten of defect springt de auto aan en valt meteen weer uit.
Onder het stuur zit nog een verdeelkast waar ook ergens een dikke (groen/rode?) kabel in steekt. Als die los ligt krijg je hetzelfde probleem (dit is volgens mij ook de kabel die via de bc loopt).
wo 09 nov 2011, 09:08
Toen ik ben wezen kijken heb ik er niet mee gereden,maar het was tikken en lopen.Toen we stonden te praten heeft ie zeker 15-20 min.gedraaid,zonder probleem.Wel waren we het er over eens dat ie een beurt moest hebben,en dat ie goed afgesteld moest worden.Wagen had volgens zeggen een paar jaar stil gestaan en was bestemd voor de export,maar is nooit uitgevoerd.Wagen komt in eerste instantie van Dennis (Deno) af,misschien kan die nog iets vertellen over het mogelijke probleem.
Succes.
Grtz Cock.
wo 09 nov 2011, 11:08
Vanmorgen een paar dingen gedaan. Er zit een orgineel alarm op met zo'n sleuteltje in de kofferklep. Sleuteltje er is een paar keer ingeduwd, geen succes.
Auto liep en viel stil. Stekken lhm eraf gehaald en proberen te starten, niks. Stekker erop en start niet meer. Motor gaat rond dat wel, maar slaat niet meer aan nu. Zometeen komt iemand kijken of er nog alarm op zit en dit desnoods onderbreken en/of eruit halen.
wo 09 nov 2011, 11:09
oja, auto heeft boardcomputer
wo 09 nov 2011, 11:56
Alleen de BC2 heeft een startblokkering (CODE), die niks anders doet dan de bobine onderbreken (= geen vonk). De BC1 heeft dat niet.
wo 09 nov 2011, 12:04
ik heb wel een vonk, Hij gooid hem ook gewoon goed rond. Komt zometeen iemand ff alles doormeten. Volgens mij krijgt hij geen benzine nu, dus relais zekeringen etc alles ff meten en misschien de pomp is rechtstreeks aansluiten.
@Cees, denk jij de ecu? Auto van cock komt zo hierheen dus kan altijd even omswitchen. (als cock dat goed vind)
Als het dat is, wie heeft er 1 liggen en $?
wo 09 nov 2011, 12:06
Heb ik liggen zowel de 300 als de 310
wo 09 nov 2011, 15:27
@Cees Alles is doorgemeten. Alarm geeft een signaal wat een startonderbreker inschakeld. De ecu schakelt hierdoor de benzinetoevoer uit.
Alarmkastje is niet goed meer in ieder geval, kan ik met een electrisch schema de boel uitschakelen of is er een ander ecu/alarmkastje nodig?
Alarmkast was doorverbonden en de printplaat is verbrand. De man die bij mij was had geen schema dus kon er geen wijs uit. Punt is dat ik ook niet zomaar even een dag weg kan om bijv naar cees te gaan. @Cees tegen betaling ben je ook welkom natuurlijk!!
wo 09 nov 2011, 17:17
foute foto!
Laatst bijgewerkt door
patrick hermes op wo 09 nov 2011, 19:56, in totaal 1 keer bewerkt.
wo 09 nov 2011, 19:12
Als ik dat zo bekijk staat de ABS computer op de foto. De motor computer is vierkant van vorm en heeft een groene nummersticker
wo 09 nov 2011, 19:19
Ik heb vanmiddag ook ff mee gekeken,ik dacht dat de ecu op dezelfde plek zat als bij mijn 628.Blijkt dus bij een 728 anders te zijn,waar moet ie dan gezocht worden
???Vond het al vreemd,ik was er van overtuigd dat het dezelfde moest zijn als bij m'n 6.Plan was om mijn ecu erin te hangen,en kijken of ie het dan wel zou doen.
wo 09 nov 2011, 19:55
Ik vond het zelf ook al vreemd maar daar zoek ik hem normaal idd! Eigenlijk zochten we allemaal meteen daar.
Waar zit hij dan?
wo 09 nov 2011, 20:53
achter de rechter luidspreker
wo 09 nov 2011, 21:27
Zijn de 310 en de 300 te verwisselen??
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.