Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
ma 05 dec 2011, 20:49
goedenavond.
hallo ik heb een vraagje over mijn auto ben nu in het bezit van een bmw 728 uit 78 heb hem net twee weken
nu is het volgende aan de hand op het moment dat hij start heb ik niet zo,n probleem
maar wanneer hij op tempratuur komt gaat hij inhouden en af en toe gaat hij uit kan daarna wel weer gewoon starten maar blijft slecht lopen is er iemand die dit ook wel een gehad heeft en het probleem gevonden heeft er word gezegd dat het de brandstof pomp kan zijn??
gr patrick
ma 05 dec 2011, 20:59
Met een carbarateur versie kan het van alles zijn, slechte warmloop, slechte benzinepomp, vervroeging verkeerd, etc etc.
Zorg er voor dat eerst alle dingen in orde zijn; kleppen (goed !!) stellen, bougies nieuw (absoluut Bosch nemen met een carbaratierversie !), verdeler, rotor, en daarna pas aan de afstelling van de carbarateur beginnen. Dat is trouwens best een klusje met z'on Solex 4A1
ma 05 dec 2011, 21:06
hoi cees bedankt voor je mail afstellen zal niet gaan dat kan ik gewoon weg niet maar nieuwe verdeelkap met
rotor zit erop de auto is rijdend mijn kant op gekomen maar met weing benzine heb hem vol gegooid met loodtoevoeging vanaf dat moment is hij slecht gaan lopen de vorige eigenaar snapt er ook niks van heeft daar geen problemen mee gehad ik kan er op dit moment niet mee rijden omdat hij hij elek keer uitgaat daar baal ik wel van heb hem twee weken en nog geen twee dagen mee gereden gr pat
ma 05 dec 2011, 21:13
Weinig benzine ? Vaak gaat de troep onder in de tank zitten, bij het oprijden van de tank gaat dat mee in de leidingen en kan vervelende klachten veroorzaken. Kijk eens of het benzinefilter niet verstopt zit.
ma 05 dec 2011, 21:24
ik had al onder de auto gekeken of hij daar zat maar daar zat helemaal geen filter nu heb ik me laten vertellen dat de pomp aan de inlaat zijde zit moet nog even zoeken maar zit daar ook het filter die bij een 728i wel onder de auto zit
ma 05 dec 2011, 21:36
Pomp zit aan de zijkant van de cilinderkop. Vaak wordt er een filter gemonteerd in de benzine aanvoerslang, mocht die er niet zijn zit alle rotzooi dus in je carbarateur.
ma 05 dec 2011, 21:40
maar hoe kan het dan dat wanneer hij koud is wel normaal rijd en wanneer hij warm word minder word heb hier nog niet zoveel kaas van gegeten dus heb nog een hoop te leren
ma 05 dec 2011, 21:47
Een forumdiagnose
is erg moeilijk. Zeker met een carbarateur versie.
ma 05 dec 2011, 21:50
oke nou dan ben je welkom je kwam uit almere zag ik ik uit wormerveer als je in de buurt bent nodig ik je uit
ma 05 dec 2011, 22:19
Om de jouwe goed af te stellen is diagnose apparatuur nodig, is helaas niet portabel
Wordt dus een keertje richting Soest Patje.
di 06 dec 2011, 21:01
hoef niet naar soeat zit er hier ook 1 moet je dan toch weten cees erik jongens ken je die wel weer wat raas gehad vandaag ben er even mee aan het rijden gegaan na wat dingen gedaan te hebben en dacht nou zo gaat hij goed zet hem op de parkeerplaats twintig minuten later wou ik hem pakken niet aan te krijgen dus duwen maar wee rara
di 06 dec 2011, 21:15
cees heb nog een vraag weet jij waar ik een vraagbaak kan vinden voor 728 heb al op verschillende sites gekeken maar helaas
wo 07 dec 2011, 13:45
Volgens mij heeft ie geen komma op z'n toetsenbord zitten
wo 07 dec 2011, 16:18
Nee inderdaad,is stuk
wo 07 dec 2011, 20:41
Cees, mocht ik er niet uit komen met mijn auto kan ik dan is een keer bij je langs komen.
Heb gehoord dat jij een ster bent met een E23.
do 08 dec 2011, 09:52
welkom patrick,
ik heb nog een werkplaatshandboek liggen,
voor type 1 728/730/733i. altijd handig..
ik heb een type 2 ,dus heb ik er nix aan.
je mag hem overnemen voor een leuk clubprijsje,
pb me maar...
greetz esther
do 08 dec 2011, 11:15
Ik denk dat hij goed loopt zolang het startrelais ingeschakeld is. Het lijkt mij het beste om de carburateur schoon te maken. Dat is niet zo'n karwei, wel een nieuwe pakkingset kopen.
Deze firma verkoopt de pakkingsets voor ongeveer 35 euri
http://www.ebay.de/itm/Solex-45-ADDHE-V ... 2c50939e2fJe hebt dan wel een vacuumpomp nodig om de pulldown opnieuw af te stellen en een Co- meter om de voorste en de achterste carburateur synchroon te stellen.
Hierbij het handboek
http://www.borreliose.nl/images/SOLEX_D ... er_4A1.pdf
do 08 dec 2011, 11:40
patje728 schreef:cees heb nog een vraag weet jij waar ik een vraagbaak kan vinden voor 728 heb al op verschillende sites gekeken maar helaas
Die bestaat niet
do 08 dec 2011, 13:35
hoi ester bedankt voor je aanbod is dat ook in het duits en wat wil je er voor hebben
gr patrick
do 08 dec 2011, 13:36
hoi robert bedankt voor je info ik ga er mee aan de slag en bedankt voor je digi vraagbaak altijd makkelijk
do 08 dec 2011, 20:50
Ik heb het omgekeerde probleem van jou:)
vr 09 dec 2011, 19:19
hoi umitobo wat is jouw probleem dan
za 10 dec 2011, 16:13
Hallo allen,
ik heb het zelfde probleem, met een 728i
Als hij koud is loopt hij goed, zodra hij warm loopt en ik het gaspedaal induw gaat hij stotteren, en stationaar ook een ramp.
Heb nieuwe bougies, en alle filters en olien zijn vervangen,Wie kan me hier iets over vertellen, en me hier mee helpen?
za 10 dec 2011, 22:19
@ padde66 ,
Controleer eerst eens de rubber slang van de lmm naar de gasklep op scheuren tussen de ribbels, en de vacuum slangetjes onderaan het spruitstuk op scheuren. Dan de gasklepschakelaar, staat deze niet te krap, zodat de schakelaar niet gelijk reageert als je gas geeft? Als ie vals e lucht krijgt loopt de motor op de start verrijking nog wel lekker namelijk.
zo 11 dec 2011, 18:18
Bij mij waren het de injectoren die vol met bagger zaten, blijkbaar leverde de koude start injector nog wel voldoende op.
Had dan ook 17 jaar stilgestaan, en dat probleem krijg je niet als er wekelijks mee gereden wordt.
Groeten Erik
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.