Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
vr 09 dec 2011, 13:34
Wel een klein maar vervelend probleem bij mijn e24.
De accu is na een dag of twee leeg. Zo leeg dat zelfs het lampje binnenin niet meer brandt.
Cees heeft de accu getest en ook de spanningsregelaar bekeken. Dat was goed.
Hoe kan ik erachter komen wat er verkeerd gaat? Knap lullig zo iedere met startkabels te moeten werken.
Lampje in de kofferbak gaat gewoon uit, net als de lampjes in de auto zelf.
vr 09 dec 2011, 16:07
Dashboardkastje lichtje of het lamje onder de motorkap?
Anders een multimeter er tussen hangen en dan zekeringen verwijderen totdat je de dader hebt.
vr 09 dec 2011, 16:50
meet 0.6a lekstroom op zekering 21. Met de zekering eruit niks meetbaars met mijn metertje.
Laatst bijgewerkt door
pa633 op vr 09 dec 2011, 20:06, in totaal 1 keer bewerkt.
vr 09 dec 2011, 16:55
Wat zit er achter zekering 21?
vr 09 dec 2011, 17:09
Zekering 21 7,5 A
kofferbak ,binnen ,handschoenen kasje,verlichting + oplaadbare zaklampje en radio
vr 09 dec 2011, 17:14
als ik daarvan een voor een de stekkers los zou maken en opnieuw meet zou ik er achter moeten komen toch? of zou het ook in de bekabeling er naartoe kunnen zitten?
Zag wel dat het lampje van mn kastje kapot is
vr 09 dec 2011, 17:20
haal eens alle lampjes eruit die volgens deze zekering zouden moeten gaan branden en dan nog eens meten
Heb je alarm erin of een start onderbreker ?
vr 09 dec 2011, 17:41
Nee wel een ab voor de cv ingebouwd maar lekstroom was er toen al
vr 09 dec 2011, 17:51
Kan van alles zijn ,gewoon systematisch tewerkgaan
Amp-meter tussen de min pool en massa kabel en
vr 09 dec 2011, 18:17
Dat met die zekeringen heb ik gedaan. Zo kwam ik bij zekering 21 uit. Ga even met de lampjes aan de slag. Maar zag dat ook de bc en checkcontrol op die zekering zitten.
vr 09 dec 2011, 18:27
volgens de fuse data E24-633 1983
Voor check-control
Zou dat 6,10,12,22,23,27 moeten zijn
en BC
zou dat 10,12,27 moeten zijn
vr 09 dec 2011, 18:31
Ok thanks hoef ik me daar niet druk om te maken.
vr 09 dec 2011, 18:34
meten is weten he pa!
De radio is dat een type met afneem baar frontje of iets anders ?
vr 09 dec 2011, 18:51
Is een BMW/rover radio. Niet afneembaar wel een ledje. En meten is weten... Ben daar niet zo'n held in. Wa al blij dat ik de lekstroom kon toedichten aan zekering 21
vr 09 dec 2011, 18:59
zie bij jouw ook haaften staan ,zitten ernu al twee uit het rustieke haaften op dit forum of ben ik nu zo gek
Sluit die radio voor de zekerheid ook eens af indien mogelijk
vr 09 dec 2011, 19:06
Zou zomaar kunnen. Mooi dorpje natuurlijk.
vr 09 dec 2011, 19:08
ik weet het ,heb er 6jaar gewoont
vr 09 dec 2011, 19:43
Haha dan weet je het wel.
Heb inmiddels alle lampjes eruit gehad, zaklampje los en radiokabels los. Merk er verschil met wanneer ik het lampje uit de kofferbak loshaal. Scheelt de helft aan lekstroom. Terwijl het lampje gewoon netjes uitgaat. Toch ergens sluiting daar dan? Verder kan ik niks vinden en er zit niet meer gezekerd met nr21..
vr 09 dec 2011, 20:09
Wow kom niet verder meer. Lampje kofferbak eruit 0.3 verlies. Lampje erin 0.6 denk dag de schakelaar kapot is. Maar die 0.3 is dat dan wel goed? Of beter loopt hij daar niet binnen een paar dagen op leeg?
Klokje zou op de zekering zitten maar heb een bc. En memory van de radio. Maar hoe vind ik die?
Verder echt alles los gehad en nagekeken onder de zekering.
vr 09 dec 2011, 20:34
wat gaat er allemaal uit als je de zekering met nr 21 er uithebt ,gaat je BC uit gaat je radio uit!!
zoja dan zitten deze ook op 21
Radio zit op 12 ,21 en 28 en mogelijk een inlijne-zekering (zwevende zekering)
Heb je electrich schema van je 633
vr 09 dec 2011, 20:55
Ja ga morgen even verder ermee. Maar goed al iets verder. Top.
vr 09 dec 2011, 21:17
Heb zelf al een keer meegemaakt dat de schakelaar van het kofferbakdeksel niet uitschakelde als ik het koffer dicht deed. Bij handbediening ging hij wel uit. Een verdikking op de zwarte plaat was voldoende voor het probleem op te lossen
vr 09 dec 2011, 22:05
dat is ook wel een goede om even naar te kijken
za 10 dec 2011, 06:45
nog even een tip bij mijn auto was er jaren geleden ook een lekstroom probleem en het bleek achteraf een kapot relais te zijn de in zekeringkast.
gr bert
za 10 dec 2011, 15:55
Zo... Moet wel blijven opletten zeg.. Nadat ik dus alles had gemeten was ik vergeten het klepje van het dashboardkastje dicht te doen... Tsja dan blijf je lekspanning meten. Nu 0.02 lijkt me goed. Alleen even kijken voor een nieuwe schakelaar voor de kofferbak.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.