Inmiddels rijd (of kan ik beter zeggen, reed) ik alweer ruim een half jaar zonder enige problemen in mijn 728iA uit 1986. Sinds kort heeft de motor soms problemen met starten en slaat de motor regelmatig af bij het schakelen van de D naar de R en onlangs ook al twee keer stilstaand (in de D) voor een rood stoplicht. Dit gebeurt bij zowel een warme als een koude motor. Uiteraard kan het van alles zijn, maar zijn er bepaalde zaken die ik na zou kunnen kijken die frequent veroorzaker zijn van dergelijke problemen?
PayDay schreef:Wat is het stationair toerental in D? Wat in N? Loop de motor regelmatig of niet?
Ik zal het vanavond thuis eens nakijken, maar volgens mij in de N vlak onder de 1000 toeren en in de D tussen de 500 en 750 en zeker in de D hoor je de motor nog wel eens (als hij niet afslaat ) wat extra toeren draaien en dan weer minder.
PS. Het lampje van de oilservice brandt omdat deze niet 'gereset' is, hij heeft nog minder dan een half jaar (ca. 2000km) geleden een uitgebreide service gehad.
die van mij start ook zo beroerd als die koud is en een aantal weken stil heeft gestaan !alleen bij mij looptie ook nog ff wat beroerder totdatie wat warmer is
zelfde probleem hier ook met mijn 728i bj 86. Ik vermoed dat het iets met de gaklep te maken heeft. of mischien zwakke accu? ik heb vandaag een nieuwe accu gekocht ga het morge vroeg proberen. Ik laat wel iets wete:)