Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
za 28 jan 2012, 16:25
Ik ben overgestapt van een 7 serie naar een 628, maar krijg de motorloop niet onder controle. Bij aanschaf kwam de motor niet boven de +- 2500 / 3000 toeren. Inmiddels heb ik het volgende er aan gedaan, maar zonder resultaat:
Nieuwe bougies, bougiekabels, alle filters en vacu
za 28 jan 2012, 23:08
Brandstofdruk en drukregelaar nakijken. druk op de ingang van de rail moet ongeveer 3 bar zijn. En soms kan de bobine ook de meest vreemde storingen veroorzaken, dus als je een van een goed lopende wagen kunt proberen, ik zou dat niet uitsluiten.
zo 29 jan 2012, 21:13
Is de Tps nog goed. Heb dit probleem wel eens eerder gezien maar dan doordat de Tps kapot was.
ma 30 jan 2012, 20:13
Ik ga de druk opmeten, hopelijk weet ik dan meer. Voor mijn beeldvorming, wat is de Tps? of kom ik nu dom over
ma 30 jan 2012, 23:16
Timing position sensor
di 31 jan 2012, 10:17
Normaal is TPS de throttle position sensor, oftewel de gasklepsensor die meet hoever de klep openstaat.
di 31 jan 2012, 19:30
Ja idd als die slecht is krijg je dit soort dingen. Gasklep positie sensor
di 31 jan 2012, 19:32
Ok. Bedankt voor de reacties! Ik kan komend weekend weer aan de slag.
di 31 jan 2012, 19:35
Als je die Tps even loshaald (stekker) dan kun je kijken of hij wel door de toeren heen gaat. Indien ja is die slecht. Gaat stationair wel vreemd lopen dan.
di 13 maart 2012, 20:57
bobine en gasklep vervangen, helaas zonder resultaat. Ik ga nu kijken naar de brandstotoevoer, hopelijk vind ik het probleem nu wel (er staat wel spanning op de pomp).
di 13 maart 2012, 22:16
Wat voor bouwjaar hebben we het hier over?
wo 14 maart 2012, 09:30
Dit probleem lijkt verdacht veel op de mijne....
Succes ermee, ik ga a.s. weekend ook kijken wat het probleem is.
wo 14 maart 2012, 18:26
Brandstoftank mooi schoon van binnen en de aanzuigzeef niet verstopt?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.