Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
do 16 feb 2012, 11:57
Beetje rare omschrijving maar het volgende is er aan de hand.
Telkens als ik de sleutel omdraai van de 6 lijkt het als ie eerst moet nadenken alvorens de startmotor rond gaat en de motor loopt.
Heeft dit te maken met de lange stilstand?
Accu zit aan een druppellader dus die is steeds wel vol.
do 16 feb 2012, 13:15
Bekend probleem, zit in je contactslot. De schakelaar erachter vervangen en het probleem is verholpen. Wordt meestal steeds erger (contact wordt slechter)
do 16 feb 2012, 13:20
Heb jij er daar eentje van liggen Cees ?
do 16 feb 2012, 13:51
Nope.
do 16 feb 2012, 15:10
ik heb dat s'morgens vroeg ook als ik opsta...ff nadenken of ik wel naar het werk wil LOL
do 16 feb 2012, 15:56
Komt me bekend voor dit probleem!!! De mijne heeft het met name na een langere rit en 'szomers als de auto warm is. Soms komt de startmotor zelfs helemaal niet in en voor nood heb ik een extra kabel met schakelaar direct naar het startrelais getrokken. Heb daar laatst al eens een keertje een topic met vraag over gesteld, maar helaas nog geen antwoord gekregen...
Cees, ik neem aan dat jouw antwoord ook voor mijn 7 geldt? Heb het contactslot nog nooit gedemonteerd, maar wat voor schakelaar kan ik daar verwachten? Is die los van het contactslot zelf te vervangen? Is daar nog nieuw aan te komen, of is het beter op de sloop iets op de kop te tikken?
do 16 feb 2012, 15:59
Ja, is hetzelfde. Soms na een lange rit of als het warm is doen ze ook niet meer. Je kan ze nog nieuw bestellen. Je hoeft alleen het schakelaar gedeelte te vervangen, het slot zelf blijft zitten.
do 16 feb 2012, 16:12
OK, bedankt! Ik ga vanavond eerst even een koplamp vervangen (heb er eentje, maar weet nog niet of het de goeie is) en zal dan volgende keer als ik weer terug ben van zee het slot er eens uit halen...
do 16 feb 2012, 17:55
Ook ik heb een startknop in de 7 gemaakt, maar zelfs die weigerd af en toe, dus heb ik er nog 1 onder motorkap en die doet het altijd, wel eerst op contact zetten.
do 16 feb 2012, 19:30
@Cees,
ik ben dinsdag wezen kijken bij 745i in Duitsland die op mobile.de wordt aangeboden. Roestvrij, uit Japan, paar scheurtjes in het dashboard, redelijk nette prijs, maar de auto deed het niet meer.
De verkoper zei dat hij rijdend is aangekomen maar start niet meer. Ligt niet aan de accu maar iets electronisch in het contact, zei hij. Zou dit dan hetzelfde kunnen zijn als wat je hier aangeeft?
Hij wilde alleen repareren als ik de auto zou kopen en dan op mijn kosten omdat de auto al scherp geprijsd is.
Ik ben afgehaakt. Ik kon natuurlijk motor, bak en accesoires niet testen.
do 16 feb 2012, 19:51
Het bekende "draadje van Cees" kan helpen om de motor te starten:
viewtopic.php?f=2&t=358&p=4595&hilit=startmotor+draadje#p4595Succes, BM_Whale
do 16 feb 2012, 22:57
Had even goede moed vanavond ook nog naar mijn contactslot te kunnen kijken, maarrrr wat blijkt...... Er zijn dus meerdere soorten koplamp bevestigingen
. De lamp die ik had, had vaste draadeinden, terwijl mijn unit geschikt is voor draadeinden met kogel gewrichtjes
.
Tja en aangezien ik geen tijd meer heb om nog achter een andere lamp aan te gaan, zat er niks anders op dan de zaak eigenhandig om te bouwen. "Even" twee gaatjes bij geboord in de unit en eentje in de beugel van de spiegel, uitvijlen voor teflon ophangbeugeltje en vervolgens passende veertjes en M5 vleugelmoeren zoeken om de zaak beweegbaar op te sluiten (voor verstelling). Resultaat, een unit die geschikt is voor beide typen, maar plots was de avond alweer om
do 16 feb 2012, 23:15
alpinac1 schreef:@Cees,
ik ben dinsdag wezen kijken bij 745i in Duitsland die op mobile.de wordt aangeboden. Roestvrij, uit Japan, paar scheurtjes in het dashboard, redelijk nette prijs, maar de auto deed het niet meer.
De verkoper zei dat hij rijdend is aangekomen maar start niet meer. Ligt niet aan de accu maar iets electronisch in het contact, zei hij. Zou dit dan hetzelfde kunnen zijn als wat je hier aangeeft?
Hij wilde alleen repareren als ik de auto zou kopen en dan op mijn kosten omdat de auto al scherp geprijsd is.
Ik ben afgehaakt. Ik kon natuurlijk motor, bak en accesoires niet testen.
Dat kan ik zo niet beoordelen, en anders kan je het met het draadje proberen (zie andere opmerking)
vr 17 feb 2012, 10:50
CeesBMW schreef:Ja, die is het.
Boel geld voor zo'n stekkertje , gelijk het duurste van de hele rij
vr 17 feb 2012, 13:12
Stilstaan kost vaak meer....
za 11 aug 2012, 14:06
Hie krijg ik die stekker er uit ?
Alles zit zo vast en ik kan niet vanwege de ruimte het makkelijk uit de achterkant halen / trekken.
za 11 aug 2012, 18:06
De kap onder het stuur verwijderen, stuurverstellinghandle naar beneden, 2 lange en 1 korte bout met een kruiskop demonteren.
Dan komt het volgende, je ziet het kabeltje met daaraan het ronde deel wat in je contactslot steekt, tevens is er een heel klein schroefje wat waarschijnlijk geborgd is met een oranje of geel goedje, dit schroefje moet je los draaien, het hoeft er niet geheel uit en maak het niet zoek...........
Volgende stap is het ronde kunststof deel uitnemen en uiteraard de stekkerverbinding losmaken, linksonder van de stuurkolom, dit zijn 2 stekkers.
En daarna monteer je de nieuwe, het past maar op
zo 12 aug 2012, 07:51
Kijk, dat is duidelijke taal
Hb eenmaal in de winter gehad, dat ie niets deed, sleutel eruit , erin en toen wel.
Ook ik heb een externe knop om mijn startmotor te bedienen tegenwoordig
groeten Erik
zo 12 aug 2012, 11:15
Tnx, het is goed gekomen, ik had idd dat kleine stelschroefje ( die wel heeel inimini is ) over het hoofd gezien.
Ik heb dat ronde deel eruit gekregen en heb de andere goede) weer teruggeplaatst.
Weer geen resultaat
Heb het ronde er weer uit gehaald, met de schroevendraaier erin starte de 6 gewoon weer.
Nu kwam ik er dus achter dat de laatste stand van de sleutel ( als je doordraait om te starten) niet genoeg was om het startsignaal door de kabel te geven.
Heb dus de stelschroef losser gedraaid, dat ronde iets tegen-gedraaid en de stelschroef weer vast gemaakt, start weer als een malle
Goede tip dus als iemand hetzelfde heeft wat de kabel kan zijn, eerst dat kleine stelschroefje losdraaien en dat ronde deel dus iets tegen-draaien, dan kan het maar zo dus weer wel goed zijn.
Kortom ik heb dus nog een draad over mocht iemand dit nodig hebben voor zijn eigen auto.
zo 01 sep 2013, 00:57
heel herkenbaar probleem, morgen ook maar eens aan de slag met het contactblok.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.