ik vraag me af of iemand ervaring heeft met Dual Curve of iets soortgelijke systemen?? gaat om de ontstekingvervroeging ivm LPG, laagtoerig moet ze vroeger... maar wil ook op benzine goed rijden.. is een systeem voor ( DualCurve) maar niet meer leverbaar, en 123 ignition doet niets voor M30 blokken... iemand??
Zo'n setje bedoel je. Wat je zou kunnen doen(weet niet welke e23 je hebt) is de motronic vervangen door Megasquirt, en dan dmv de benzine/lpg switch twee curves inprogrammeren. Ik weet uit de racerij dat er ook andere merken motormanagement zijn(KMS o.a) die voor de snelle jongens ook meerdere programma's met een draaiknop beschikbaar hebben in een box.
Meer informatie over de MegaSquirt in combinatie met de BMW motoren is te vinden op het E28 forum. Zeer interessante lange topic over het gebruik van de MegaSquirt. Ben zelf ook zeer geinteresseerd en ga binnenkort mijn MegaSquirt bestellen.
Jij heb een 728i die al vacuumvervroeging gebruikt. Als je een vacuumsolenoid tussen de achterste vacuum slang zet zou je hem al genoeg moeten kunnen regelen. Die solenoids zitten ook op het kachelhuis.
Dit grapje kan alleen op een L-Jetronic. Dus niet op een Motronic !
dank Cees, maar sinds ik je nieuwe brandstofrelais erop heb zijn de waardes van LPG ECU beetje in de war... morgen maar even aan de comp. om opnieuw in te stellen... nu bij 65 gr. celcius en meer dan 1500 rpm pas op LPG, maar stationair nogal veel rpm's ( 1200-1400) maar op benzine gewoon 800-900....beetje weg kwijt.. en ik en electronica als ik haar weer op orde heb maar een keer naar Soest voor een troetelbeurtje ( heb je ook leenvoitures Cees?)