Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
di 05 jun 2012, 19:24
Kleppen gesteld van de Lachsilberen E32
Kijk en huiver:
Daarom altijd de bouten van de olierail controleren.
Gelukkig geen schade deze keer
di 05 jun 2012, 20:04
idd net op tijd zeg
om de hoeveel is nu het advies ?
10K of 20K!
di 05 jun 2012, 20:15
Het probleem is dat je ze ook weer niet te vast kunt draaien want dan druk je de rail samen. Dus.... kop doorboren met een 1,5mm boortje en met brrogdraad borgen. Geen losloopprobleem meer.
Nog belangrijker de rail te spoelen. Ze gaan dicht zitten aan het einde en dan krijgen de 1ste en de 6de tuimelaars geen smering met dit als gevolg
di 05 jun 2012, 21:00
Heb al heel veel moertjes zo terug gevonden, soms op tijd, soms te laat.....
za 09 jun 2012, 19:05
Je kan ook gewoon de juiste borgmoeren bij de dealer halen
, dit is namelijk een modificatie van BMW geweest,
di 07 aug 2012, 11:11
Heeft iemand advies hierover?
In hoeverre mag je de kleppen horen?
Sommigen zeggen als je de kleppen helemaal niet hoort, staan ze te strak = ook niet goed....
Maar als de motor warm is en je begint toch wel wat getik te horen.
Ik weet niet wat teveel en teweinig getik is....
Iemand?
di 07 aug 2012, 11:24
een bmw moet tikken vind ik......niet als een spanjaard uiteraard!!
maar je mag ze best horen......
mijn e23 pas de kleppen van gesteld..en je hoort ze nog wat.....maar al heel wat kmeters achter de rug...probleemloos weer.....
di 07 aug 2012, 18:14
ik kan er niet aan wennen aan dat getik ,maar goed het hoort erbij zegt men
maar idd wat is te veel tikken of wat hoort ,bij koude motor of bij warme motor
do 23 aug 2012, 09:11
Gisteren zijn de kleppen gesteld, stonden iets te ruim. Loopt nu vre-se-lijk mooi en auto lijkt ook iets sneller.
Nokkenas etc waren als nieuw.
Ben weer blij.
do 23 aug 2012, 12:39
Liever te ruim dan te strak.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.